וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוסים השחורים דוהים

23.12.2011 / 16:55

וואלה! ספורט חונכת מדור לקראת מחזור ליגת העל: החמישייה. השבוע: 5 השחקנים שפתחו את העונה מעבר לציפיות, ודעכו

ליגת העל לא מניבה יותר מדי רגעים מרגשים השנה, ואת הנדירים שבהם אנחנו מחפשים בנרות. בשמונת המחזורים הראשונים של העונה הייתה חמישייה של שחקנים שכן הצליחו להתבלט מעל השיממון האפור והכניסו מעט התרגשות לחיינו, הפגינו דומיננטיות, הציגו מספרים מרשימים וקוטלגו כשחקנים הדומיננטיים ביותר בקבוצתם. החמישה - מהראן ראדי, סינטאיהו סלליך, תומר סוויסה, סארי פלאח ועמית בן שושן - עשו קפיצה מקצועית אדירה באותם שמונה מחזורים, וחובבי הענף כיוונו את הטיימר לעוד שמונה מחזורים נוספים על מנת לראות את רמת היציבות של החמישה ואת ההתמודדות שלהם עם רף הציפיות שבא איתה. בפועל, אצל כל החמישה ישנה ירידה, כל אחד וסיבתו הוא. אך למה לדבר, בואו תשמעו אותם.

מהראן ראדי

אחרי שמונת המחזורים הראשונים עמד מאזנו של ראדי על שישה שערים ובישול. מאז הוא הוסיף עוד שלושה בישולים, אך אי אפשר היה להתעלם מהעובדה שהוא הפך להרבה פחות דומיננטי ושהוא מתקשה לייצר את אותם הדברים שייצר בפתיחת העונה המוצלחת.

מהראן ראדי שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
הקהל בסכנין מצפה שבכל פעם שלא הולך משהו, שאני אציל את הקבוצה. כיף שיש ציפיות כאלה, אבל גם יש הרבה לחץ". ראדי/אדריאן הרבשטיין

ראדי מסביר: "אי אפשר להסתיר את זה שבמספרים יש אצלי ירידה. אמנם לא ציפיתי להמשיך באותם מספרים כמו של תשעת המחזורים הראשונים, אחרת הייתי מסיים עם 25 שערים ו-15 בישולים, וזה לא סביר. אני חושב שצריך לחלק את זה לכמה דברים. הדבר הראשון הוא שהיריבות מתייחסות אליי כמרכז ההתקפה של סכנין ושומרות אותי אישית לפעמים עם יותר משחקן אחד מתוך ידיעה שזה ישבש לנו את המשחק. לפעמים אני נתקע כתוצאה מזה, ואז במקום לשחק מסודר, בועטים כדורים למעלה כדי לקצר את הדרך, וזה לא דבר נכון עבורנו. אני מוצא פתרונות אחרים תוך כדי".

אילו פתרונות?

"אני פשוט לא יכול לשחק באותה המשבצת, אני חייב לרדת אחורה כדי להשתחרר מהשמירה ולקבל את הכדור תוך כדי תנועה, כי במשחק עומד כבר נצמדים אליי. זה מצריך הרבה שינויים בעיקר ברמה הפיזית, כי עכשיו אני משחק מהרחבה שלנו לרחבה של היריב כדי להתמודד עם השמירות, והקילומטרז' הגדול הזה זה שהו שלא עברתי עד היום. נגד אשדוד סיימתי עם 12.3 ק"מ, שזה הרבה מאוד לליגת העל. הרבה משחקים בחודשיים האחרונים סיימתי תשוש לחלוטין ובקושי עמדתי על הרגליים, כי לוקח זמן להתרגל".

יש ממך ציפיות ככוכב?

"כן, יש הרבה מאוד ציפיות. הקהל בסכנין מצפה שבכל פעם שלא הולך משהו, שאני אציל את הקבוצה. זה כיף שיש ציפיות כאלה, ובסך הכל אנחנו עושים עונה יפה מאוד, אבל גם יש הרבה לחץ והרבה עם מה להתמודד. אני מקווה להמשיך ולהצליח עם כל הלחץ הזה, ואפילו להשתפר ולחזור ולהביא מספרים כמו בתחילת העונה. אני מאמין שהכל אפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סינטאיהו סלליך

לאחר שמונה מחזורים עמד מאזנו של סלליך על שלושה שערים ובישול, אבל מאז הוא כבש עוד שער אחד והוחלף בארבעה מתוך ששת המשחקים האחרונים של הקבוצה. לא צריך לדבר הרבה, סולליך אומר הכל: "בתחילת העונה הכל הלך והדברים הסתדרו בדיוק כפי שתכננתי, אבל יש גם תקופות שדברים לא הולכים ואני צריך להתמודד איתן. המשחק הפך יותר קשה עבורי, סוגרים אותי באופן אישי. מעבר למגן גם בלם מצטרף, ואני נאלץ למצוא שטחים אחרים לרוץ אליהם ולבוא אחורה.

סינטיאהו סלליך שחקן הפועל עכו. ברני ארדוב
"השמירה שאני מקבל או זה שמכירים אותי - זה לא תירוץ". סלליך/ברני ארדוב

"אבל אני צריך לעשות את זה יותר טוב וברמה גבוהה יותר כדי להצליח כמו שאני רוצה. השמירה שאני מקבל או זה שמכירים אותי - זה לא תירוץ. מי שרוצה להצליח צריך להתמודד עם זה שנזהרים ממנו ונצמדים אליו".

אתה חייב יציבות בדרך חזרה למכבי חיפה.

"ברור שבשביל להגיע למכבי חיפה צריך להוכיח את עצמך, ואין כמו יציבות במשך עונה שלמה כדי לגרום להם לקבל את ההחלטה הטובה עבורי. אבל אני לא חושב עליהם אלא קודם להוכיח לעצמי שאני שומר על יציבות ועל רמה טובה לאורך תקופה ארוכה. אני גם מנסה למצוא דברים חדשים תוך כדי. למשל, כששחקנים נצמדים אליי, זה מפנה את שחקני ההתקפה האחרים כמו שפוביץ' ונותן להם הרבה יותר מרחבים. צריך להתאים את עצמך גם לזה, לדעת לשחרר כדור בזמן לשחקנים שיש להם שטחים יותר פנויים".

תומר סוויסה

המאזן של תומר סוויסה אחרי שמונה מחזורים עמד על ארבעה שערים ובישול. מאז הוא הוסיף שני שערים, אבל זו כבר תקופה ארוכה שהוא שובת מהבקעה ונראה שקצת איבד את הביטחון מול השער. האומנם? סוויסה חושב אחרת.

תומר סוויסה שחקן עירוני רמת השרון לפני אייל שן שחקן הפועל פתח תקוה. קובי אליהו
"מאז שעשיתם את הכתבה עלינו, כולנו בנאחס". סוויסה/קובי אליהו

"אין ספק שהמספרים הם לא המספרים של תחילת העונה, אבל אני לא מוטרד כי המשחק שלנו שוטף. אנחנו משחקים כדורגל טוב ומביאים תוצאות טובות, ואני חלק משמעותי מזה. צורת המשחק היא קצת אחרת, כי אני יותר בא אחורה כשאורן ניסים משחק בשפיץ. קבוצות התחילו לשמור אותי צמוד אז זה מצריך הרבה יותר תנועה, יותר חזרה אחורה ולשחק יותר מהר".

אתה מודאג שהכדור לא נכנס תקופה לא קצרה?

"בכלל לא מודאג. אני יודע שכמו שהייתה תקופה שהבקעתי בכל משחק, יש גם תקופה שהכדור לא נכנס. אבל אין לי ספק שזה יחזור והכל יהיה בסדר. כל עוד אני משחק טוב, כל עוד המאמן והמועדון מאוד מרוצים ממני ומהקבוצה, אין לי טיפת טענה. מה שכן, מאז שעשיתם את הכתבה, כל החמישייה הזאת נפלה. סולליך לא פוגע, בן שושן מחטיא פנדלים, ומה עם ראדי וסארי פאלח? הכתבה ההיא הייתה מנחוס על כולם".

עמית בן שושן

בשמונת המחזורים הראשונים הוא עמד על חמישה שערים ושני בישולים, אבל מאז הוסיף עוד שער אחד ולא מעט החמצות ותסכולים. לפני מספר שבועות, באחת השיחות שלו עם יובל נעים, אמר עמית בן שושן למאמן: "לא משנה איך, חייבים להצטרף אליי שחקנים. אם זה מגינים שיעלו, קשרים אחוריים שיצטרפו, לא יודע מה, אבל אני לא יכול לבד. אני שומר על הכדור, מתקדם לאמצע ואין למי למסור. אני סתם רץ, סוגרים אותי שניים ואף אחד לא מצטרף".

עמית בן שושן שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. קובי אליהו
רק רוצה מישהו לידו. בן שושן/קובי אליהו

בן שושן מיואש ממה שקורה בהתקפת בית"ר ירושלים. אם יובל נעים אמר לפני מספר שבועות כי "קבוצות יודעות שאם הן סוגרות את עמית כמעט אין סיכוי שבית"ר יבקיעו", זה אומר הכל. בן שושן לא סובל מכך שאין לידו שחקני התקפה איכותיים שיכולים לאיים על השער, אלא מכך שאין בכלל שחקני התקפה שירוצו איתו למעלה, יהיה מסוגלים לחדור לרחבה ולאיים על השער. בעוד אבירם ברוכיאן משחק על רגל אחת, סטיבן כהן לא מוצא את עצמו, והמחליפים בהתקפה כמו דיאמנט ועדן נחמני לא מצליחים לתפקד.

זה קצת מצחיק, אבל בן שושן נמצא בעונה הכי דומיננטית שלו בבית"ר אי פעם. מרבית הכדורים בהתקפה עוברים דרכו, בניגוד לעבר השנה הוא בא אל הכדור, הוא לוקח אחריות, מתמודד עם הסיטואציות הקשות ונלחם בכל הכוח. בעוד יובל נעים מפנטז על מספר שחקנים, בן שושן חשב בשלב זה קודם כל על צירופו של הברזילאי פאסוס, שממתין לינואר בכדי להצטרף לקבוצה. "מספיק שעוד אחד יצטרף אליי למעלה, וזה יהפוך אותנו להרבה יותר מאיימים".

סארי פלאח

סארי פלאח הוא הסממן של כל משחק ההגנה של מכבי חיפה העונה. שחקן שהתחיל את העונה עם ביטחון גדול ולקח את ההזדמנות שקיבל בשתי ידיים, ומכאן הידרדר יחד עם כל חוסר הביטחון של הקבוצה לרמת משחק הגנה שערורייתי. עם טעויות מביכות, חוסר תיאום ואיבודי כדור, עולים לא מעט סימני שאלה לגבי היכולת שלו להיות בלם ראוי להרכב מכבי חיפה.

סארי פלאח שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
פלאח/קובי אליהו

האמת היא שהמצב המקצועי של מכבי חיפה כל כך בעייתי, שהיכולת הירודה חולשת על כל המערכים ועל כך כך הרבה שחקנים. כך כבר קשה לדעת אם הבעיה היא אכן בשחקן, או שמא בבעיות שמסביב לו. גם גדי ברומר אומר ש"בתחילת העונה הוא נראה לי חתיכת בלם עם עתיד גדול. היה לו ביטחון, מיקום, טיימינג, אבל אני לא יודע מה בדיוק עובר עליו מאז. צריך להיות שם בכדי להבין".

שחקן במכבי חיפה, שמכיר את הנפשות מקרוב יותר, נותן את חוות דעת על פאלח: "רואים עליו את הדבר הכי חשוב ששחקן צריך בכדורגל- ביטחון. בתחילת העונה דיברו עליו כמו על פויול, והיום עושים ממנו בדיחה. רואים עליו שקשה לו מבחינה מנטאלית - כל משחק ההגנה של הקבוצה רע, ורואים על העיניים שלו לפני משחקים ובאימונים שזה שחקן שמרגיש שהביטחון ברח לו והוא לא יודע איך להחזיר אותו. כשעוד שחקני הגנה לידו נראים רע זה עוד יותר בולט. אגב, ככה אמרו על פיליאבסקי בתחילת העונה, שבלי בנאדו הוא נפילה והוא לא מתאים לרמה של חיפה, והיום כולם בוכים שהוא לא כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully