וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סארי פלאח לא לבד

22.10.2011 / 8:00

סלליך רוקד, ראדי מפציץ ובן שושן משתנה. יש כמה שחקנים שפתחו את העונה מעבר לכל דמיון ומעבר לכל ציפייה מוקדמת. מותר כבר להצדיע להם

עמית בן שושן

עמית בן שושן שחקן בית"ר ירושלים (ימין) חוגג עם סטיבן כהן. ברני ארדוב
נעים: "איך אפשר בלי עמית?" בן שושן/ברני ארדוב

בתום המשחק של בית"ר ירושלים נגד הפועל ראשון לציון יצאו השחקנים מחדר ההלבשה אל עבר האוטובוס, ועמית בן שושן ששיחק עם פציעה מהדקה החמישית צעד מדדה כשכולם שואלים האם יהיה כשיר למשחק עם סכנין במחזור הבא. אבירם ברוכיאן שהיה באזור נשאל גם הוא לגביו, וענה: "עמית סותם הרבה פיות השנה. הוא שיחק מהדקה החמישית עם פציעה ובלעדיה היינו שווים עוד גול אחד או שניים. זה לא רק שהוא מראה מה הוא יודע, הוא גם עובד עוד יותר קשה השנה. כי עם הסגל הצעיר הזה, האחריות היא פי שלוש והוא לא יכול להרשות לעצמו אפילו משחק אחד בחוץ".

לאחר שמונה משחקים עומד מאזנה של בית"ר ירושלים על שמונה שערי זכות. עמית בן שושן כבש חמישה מתוכם ובישל עוד שניים. למעשה, הוא מעורב עד עתה ב-87.5 אחוז משערי הקבוצה. ולמה זה כל כך מפתיע אצלו? כי אם שואלים את בן שושן מה הדבר שהכי מפריע לו במשחק שלו, הוא תמיד ידבר על המספרים שהוא לא מצליח לייצר. כשחקן שמאמין בעצמו שהוא שווה כמות של לפחות 15 שערים ובישולים בעונה, בן שושן לא הצליח להביא זאת לידי ביטוי בשנים האחרונות ועשה מספרים רעים מאוד גם ביחס לציפיות שלו מעצמו. בשש השנים בהן הוא משחק באופן קבוע בבית"ר בן שושן לא התעלה לכמות דו ספרתית של שערים ובישולים בעונה, אבל הפעם יש הרגשה שאסימון מאוד מיוחד ירד אצלו בראש והגישה שלו היא אחרת.

רוני לוי, מי שהיה מאמנו של עמית בן שושן בעונה שעברה בבית"ר, אמר בזמנו שאת השחקן הספציפי הזה "לא צריך למדוד במספרים, היות והוא לא חלוץ אלא שחקן קו שמאל או ימין שעושה הרבה מאוד עבודה". בשטח, בשל האילוצים של בית"ר הקיץ, בן שושן הוא התשע היחיד עבור יובל נעים ועליו מתבססת הקבוצה. וזה מעבר למספרים - בן שושן לוקח על עצמו הרבה יותר מנהיגות, נותן את כל כולו וממחיש שהעבודה האינטנסיבית בחדר הכושר מביאה תוצאה. הוא שומר על הכדור טוב יותר, מוריד לחץ מההגנה והכל מתחיל ונגמר בו. בן שושן מבין שלא רק בית"ר תלויה בו לחלוטין, אלא שזו ההזדמנות האחרונה להרים מחדש את הקריירה בגיל 26. יובל נעים כבר הגדיר זאת כך בסיום המשחק בשני: "איך אפשר בלי עמית? זה מעבר למספרים, זה הקטע הפיזי, הביטחון, החכמה, הנסיון והשקט שחסר לנו בקבוצה הצעירה הזאת. אי אפשר להסביר כמה הוא חשוב לקבוצה השנה".

המספרים של בן שושן

06\05- שער אחד, ארבעה בישולים

07\06- שני שערים, ארבעה בישולים

08\07- שישה שערים, אפס בישולים

09\08- שישה שערים, שני בישולים

10\09- חמישה שערים שני בישולים

11\10- ארבעה שערים שלושה בישולים

12\11- מחזור שמיני- חמישה שערים, שני בישולים

צפו בצמד של בן שושן לרשת הפועל עכו
מול מכבי נתניה הוא כבש את שער היתרון

מהראן ראדי

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מהראן ראדי שחקן בני סכנין מול נסטיה צ'ה שחקן מכבי פתח תקוה. אדריאן הרבשטיין
"אני כבר מספר שנים נותן עונות טובות והשנה זה אולי בא יותר לידי ביטוי בכמות השערים". ראדי/אדריאן הרבשטיין

אם עמית בן שושן ישחק בסכנין ביום שני, הוא יפגוש מולו אולי את השחקן הטוב ביותר בליגה מתחילת העונה - מהראן ראדי (29). קשר 50:50 שעומד לאחר שמונה מחזורים על מאזן של שישה שערים ובישול. מי שעוקב אחרי ראדי בשנים האחרונות לא יכול לומר שזאת הפתעה כל כך גדולה. גם בעונה שעברה בעכו היו לו חמישה שערים ושבעה בישולים ובקיץ הוא זכה להצעות ממספר קבוצות, כשהמאמן שרצה אותו יותר מכולם היה ניר קלינגר, אך אי הסכמה עם אלונה ברקת על חוזה לשלוש שנים שלחה את ראדי לפרוח מעבר לכל דמיון בסכנין.

ראדי מצא בסכנין מסגרת שמבליטה אותו יותר, קבוצה שאולי נותנת לו להנהיג ולהוביל באופן מלא, וכך כל הדברים שצבר בקריירה מתפוצצים אצלו בדיוק בגיל הנכון ובקבוצה הנכונה. מדובר בשחקן שעבר כבר הכל: הגיע בגיל נוער למכבי תל אביב ולקראת הבוגרים נפלט והמשיך למג'ד אל כרום, מכבי כפר קנא, הפועל אשקלון, מכבי הרצליה ורק לאחר מכן לבני יהודה, הפועל עכו וכיום, כאמור, בני סכנין. הדרך הקשה עיצבה טוב יותר את הכישרון שלו. "ברור לי שאני לא פחות טוב מאחרים ולעתים מי שמגיע לקבוצות גדולות או לאירופה זה לאו דווקא תמיד ביכולת", אומר ראדי. "אני כבר מספר שנים נותן עונות טובות והשנה זה אולי בא יותר לידי ביטוי בכמות השערים".

למי שעדיין לא ברור למה בני יהודה ויתרה עליו לפני שנתיים, ראדי מסביר: "בבני יהודה זאת הייתה החלטה גם שלי לא להמשיך, כי הסיטואציה הייתה שאני משחק כקשר הגנתי בלבד שרק אחראי על הצד ההגנתי ולא יכולתי להצטרף ולעשות את מה שאני יודע. חודש וחצי לפני הסיום כבר הודעתי להם שלא אמשיך. הקיץ באר שבע וקלינגר מאוד רצו, אך הויכוח היה על אורך החוזה ובסכנין קיבלתי חוזה לשלוש שנים שהאופציה להמשיך היא שלי. בסכנין אפשר לבנות משהו מיוחד".

"מאיפה הגולים? בסכנין אנחנו קישור של קילרים, עם חאלד חליילה וג'ואל דמאו, שנותנים לי את האפשרות להצטרף קדימה ולהראות את מה שאני יודע גם בהגנה וגם בהתקפה. אני רואה את השחקנים והשמות שיוצאים לחו"ל ואני יודע שאני לא פחות טוב ועם האנשים הנכונים יכול לעשות את הדרך הזו. אבל יש דברים שלא תלויים בך".

ראדי כיכב בניצחון בני סכנין על מכבי חיפה
צפו בראדי והחברים מתעללים ברמת השרון
גם מול הפועל באר שבע ראדי היה במיטבו

סינטאיהו סלליך

שחקן הפועל עכו סינטאיהו סלליך. ברני ארדוב
"חתיכת שחקן". סלליך/ברני ארדוב

הבשורה הכי גדולה של מכבי חיפה העונה היא דווקא היכולת של סלליך בהפועל עכו. מדובר כבר עתה בשחקן הכי טוב של הקבוצה הקטנה, עם מאזן של שלושה שערים, בישול והמון מהלכים מעוררי התפעלות. סלליך מקבל את היסודות של שחקן מקצוען בעכו כי את הכישרון שלו קשה לפספס אחרי הדריבלים המפוארים שלו העונה. הוא היה, למשל, השחקן הכי משמעותי במגרש בהפסד של עכו להפועל תל אביב 2:0, כשטוטו תמוז אפילו החמיא בסיום: "לא ראיתי אותו הרבה עד אז, אבל הוא חתיכת שחקן. יש לו כח פריצה וטכניקה שקשה לעצור אותו. רואים שהוא מתחיל בעכו את הפריצה שלו ויחזור לחיפה מוכן".

"ידעתי שאעזוב את חיפה", אומר סלליך. "רציתי לשחק וגם הם לא רצו שאתייבש על הספסל, וזה היה הדדי. הכל היה בהבנה ומתוך כוונה שאני אשחק שנה ואחזור טוב יותר, וזה מה שקורה. אלי כהן נותן לי קרדיט גדול, מאמין בי, תומך בי ומחזק אותי, ויש לו חלק גדול בהצלחה שלי השנה. זה לא מובן מאליו".

מעבר לכדורגל, סלליך הוא גם המפרנס העיקרי במשפחה בעלת 8 אחים ואחיות."החלום הוא לסדר את המשפחה שלי", הוא אומר. "כמו כולם אני רוצה להצליח, לחזור לחיפה ולהתקדם כמה שיותר רחוק. אך כמובן יותר מכל זאת המשפחה שלי, שהיא הכל בשבילי. לפני שאני חושב על הקריירה אני חושב איך לפרנס אותם".

צפו בשער של סלליך לרשת הפועל חיפה
עכו הפסידה להפועל תל אביב, אבל סלליך בלט

תומר סוויסה

שחקן עירוני קרית שמונה, תומר סוויסה. אדריאן הרבשטיין
מאיר יצחקי: "הלוואי והייתי יכול להחתים אותו להרבה שנים". סויסה/אדריאן הרבשטיין

יש שחקנים שהמסגרת המאוד ממושמעת תחת רן בן שמעון בעירוני קרית שמונה הפריעה להם. תומר סויסה, למשל. סויסה הגיע לרמת השרון אחרי שביקש באופן חד משמעי לעזוב את קרית שמונה, המועדון בו גדל, לאחר שלא היה מרוצה מהקרדיט לו הוא זוכה מהמאמן. סויסה הצטרך לקבוצה לקראת המחזור השלישי, עלה כמחליף במשחק הראשון ופתח בחמשת האחרים כשבמאזנו כבר ארבעה שערים ובישול. הבעלים מאיר יצחקי רואה בכך נס: "בנינו קבוצה בצורה מסודרת בקיץ, אבל הרבה לא פוגעים. סויסה נפל לנו משומקום והוא מחזיק לנו היום את הקבוצה. כל דבר טוב שקורה בהתקפה קורה כשהוא באיזור. הלוואי והייתי יכול להחתים אותו להרבה שנים, אבל הוא שייך לקרית שמונה".

סויסה עצמו יודע למה הוא לא בקרית שמונה: "עזבתי את קרית שמונה כי היו מתחים עם המאמן ולא הסתדרנו. אני בטבע שלי אוהב לשחק ולהרגיש את הביטחון, ולא קיבלתי את זה והעדפתי לעשות את השינוי. ברור שזה מתסכל כשחקן בית וכאחד שגם אוהד את קרית שמונה, אבל עשיתי את הדבר הנכון לי לעונה הזאת. אפשר לראות את זה. עובדה שמצאתי בית חם ברמת השרון ודברים מסתדרים לי כאן".

"אני רוצה להמשיך ולעשות עונה טובה ולהישאר עם רמת השרון בליגה, ולעשות הכל בכדי להתקדם בעונה הבאה לקבוצות הגדולות. אלה השנים שלי לעשות את זה. אני מאוד מאמין בעצמי וההבדל הגדול מלפני שנתיים הוא שאולי למדתי מטעויות. טעויות של ילד כמו לעשות פרצוף שאני לא משחק או לבוא שפוף לאימון. זה משהו שלא יחזור אצלי והזמן עשה אותי רק מחושל יותר".

צפו בצמד הנהדר של סויסה לרשת הפועל באר שבע

סארי פלאח

סארי פלאח שחקן מכבי חיפה חוגג שער עם חבריו. קובי אליהו
סארי פלאח שחקן מכבי חיפה חוגג שער עם חבריו/קובי אליהו

לפני שנה בדיוק זעקו הכותרות - "אריק בנאדו עשוי לפרוש עקב העדפתו של סארי פלאח על פניו בגביע הטוטו". למי שזוכר, הדברים הסתדרו בסופו של דבר – בנאדו קיבל ההזדמנות וחיבר את מכבי חיפה בדרך להחזרת כתר האליפות, אבל קשה לשכוח את הבסיס שהנחה את הכותרת ההיא כשבנאדו עוד היה בשיא השפל. הבסיס היה – מי זה סארי פלאח? מי זה הילד האלמוני שאלישע לוי מעדיף לקדם על חשבון הבלם הוותיק? היום, מיותר לציין, כולם כבר מבינים.

פלאח הוא אולי התגלית של מכבי חיפה העונה. הוא נהנה מהצרות בעמדת הבלמים של מכבי חיפה שהחלו עוד כשהתגלתה הבעיה בלב של בנאדו, אבל משבוע לשבוע הוא מוכיח שהוא יודע לשחות במים העמוקים ולא סתם אלישע לוי ראה בו כישרון מיוחד, מגוון, שיכול לשדרג את ההגנה. מדובר בבלם שעושה הרבה דברים שונים, משחק היטב עם רגל שמאל, ואחראי גם על שני שערים ובישול. גדי ברומר, בלם גדול בעברו, מתלהב: "הוא באמת בלם ברמה ולא עוד אחד. אפשר היה לראות את זה במשחק של חיפה בגנק כשהוא החזיק שם את ההגנה והיה ראשון לכל כדור. זה מדהים שזאת העונה הראשונה שלו. חיפה מרוויחה את הבלם המוביל שלה לשנים הבאות. בנתונים וביכולות שלו הוא בדרגה אחת מעל כל בלם אחר במכבי חיפה".

פלאח גם יודע לכבוש, הוא עשה זאת מול רמת השרון
וגם בניצחון הדרמטי של הירוקים על ראשון לציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully