וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק מרכז טבלה טיפוסי: שלום תקווה על היכולת של מכבי חיפה

20.12.2011 / 0:05

אופטימיות ורצון לא יעזרו למכבי חיפה לחזור למרוץ האליפות ביכולת כזו. לפחות אלישע לוי מצא פתרון לבעיות בהגנה

המשחק בין מכבי חיפה למכבי נתניה אולי סיפק דקות אחרונות של מתח, אבל כשמנתחים את 90 הדקות בכללותן, הרי שהיה זה משחק מרכז טבלה טיפוסי. מרבית השחקנים במגרש הציגו יכולת לא גבוהה, חוסר דיוק ואיבודי כדור וזה מה שהוביל למשחק שהיה ברובו לא מעניין. אין ספק שחיפה הייתה עדיפה על נתניה במחצית השנייה וראויה לניצחון, אבל היכולת. אוי היכולת. זו בהחלט לא הרמה שאנחנו מצפים לראות מאלופה.

הירוקים עלו למקום החמישי ושוב נראים בתמונת האליפות, אבל האם זה באמת אפשרי? על הנייר, כשיש עוד כל כך הרבה נקודות בקופה המשימה בהחלט נראית ברת השגה. אלא שהבעיה האמיתית של חיפה היא לא פער הנקודות שלה מהמקום הראשון. הבעיה היא היכולת שלה ליצור רצף של משחקים באותה רמה. סגרנו כבר 16 מחזורים ולמרות הניצחון, אנחנו עדיין מחכים לראות את חיפה המוכרת והטובה של השנים האחרונות. אופטימיות ורצון זה טוב ויפה, אבל אם הירוקים לא ישתפרו, יהיה להם קשה מאוד להדביק את הפער.

הניצחון בהחלט יכול להיזקף לזכותו של אלישע לוי. המאמן הבין שהחוליה האחורית היא החוליה החלשה שלו. מתחילת העונה הוא מנסה, ללא הצלחה, למצוא לה פתרונות על ידי החלפת שחקנים. הפעם הפתרון שלו הגיע דווקא דרך מרכז שדה מעובה. לוי חשש מאוד לפני המשחק מהחלק החזק של נתניה – ההתקפות המתפרצות – וידע לנטרל אותן בצורה חכמה עם הצבתם של גוסטבו בוקולי וסיידו יאיא.

מדובר בשני שחקנים חשובים וממושמעים טקטית שעמדו במרכז ונטרלו כל ניסיון של נתניה לצאת קדימה. זה לא היה משחק גדול של שניהם, אבל גם ללא יכולת גבוהה, העבודה הקשה שלהם עזרה לחולית ההגנה להתמודד עם ההתקפות של נתניה והוסיפה לא מעט ביטחון לכל הקבוצה. עם הביטחון הזה, חיפה העזה ליזום קצת יותר והשיגה ניצחון צודק כאשר מלבד 10 הדקות האחרונות, בויאן שראנוב לא נזקק לעבוד קשה.

לא מעט דובר לפני המשחק סביב המפגש בין אלישע לוי לראובן עטר. הם עברו רגעים לא נעימים במהלך השבוע בגלל העיתוי בו עטר מגיע למשחק של שיא הלחץ בחיפה. שני המאמנים הגיעו למשחק מאוד מרוכזים בעשייה שלהם, בחשיבה איך להעמיד את הקבוצה וברצון העז לנצח. אלישע לוי יצא המנצח ואני חושב שהניצחון שלו ביטל את כל הספקולציות וההתעסקויות בנושא עטר. כל אחד צריך להמשיך בדרכו ואני אישית אהבתי לשמוע את יעקב שחר מבטיח שזמנו של עטר יגיע. כך זה צריך להיות.

ונסיים במכבי נתניה. למרות היכולת הלא טובה במשחקים האחרונים, אני חושב שהקבוצה תמצא עצמה בסיום העונה הסדירה בפלייאוף העליון. נתניה נראתה לא טוב בחיפה, אבל כשלוקחים בחשבון את שאר קבוצות ליגת העל, מבינים שיש לצהובים מקום בשמינייה הראשונה. נתניה צריכה לעבור את המשברון אליו נקלעה, אבל בהחלט מדובר בקבוצה שיהיה לה עוד מה לומר העונה ועוד נראה אותה בחלק העליון.

צפו ב-1:2 של מכבי חיפה על מכבי נתניה

אלישע לוי אופטימי אחרי הניצחון הדחוק

ראובן עטר צריך לאמן את מכבי חיפה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully