וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממפיס גריזליס: עובדים על סרט המשך

מתי ברסקי

23.12.2011 / 12:00

מחממים את הפרקט: למרות הקו הקדמי הדליל, לממפיס יש מספיק כישרון, עומק ואופי לעוד מסע פלייאוף הרואי

זאק רנדולף שחקן ממפיס גריזליס. רויטרס
ממפיס סיימה את 2011 עם טעם של עוד - בשבילם ובשביל כולנו/רויטרס

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 36:46

סיימה את העונה: מקום שמיני במערב, הפסד 4:3 בחצי גמר המערב לאוקלהומה

אין כמו סיפור סינדרלה טוב בשביל לזכות בתשומת לבם של אוהדי NBA והמדיה. הטיוטה לסיפור הצלחתה של ממפיס אשתקד החלה להיכתב כבר לפני שנתיים, בעיקר הודות להגעתו של זאק ראנדולף לקבוצה, ובזכות העבודה הטובה של המאמן ליונל הולינס איתו ועם צעירי הקבוצה. אבל בחודשיים הראשונים של עונת 2010/11, נראה שהגריזליס דורכים במקום ולא מצליחים לשמור על יציבות - רצפי הפסדים התחלפו ברצפי ניצחונות וחוזר חלילה. לרוב, ידן של היריבות הייתה על העליונה ועד סוף 2010 ממפיס עמדה על מאזן 18:14 שלילי.

המהפך הגיע הרבה בזכות הגדלה הדרגתית של כמות הדקות שקיבל הרכש טוני אלן, מ-11 ו-14.5 בנובמבר-דצמבר ל-20 בינואר ועד ל-31.5 באפריל. אלן הגיע לקבוצה עתיר ניסיון מהסלטיקס, תרם הגנה קשוחה, אנרגיות בהתקפה ובעיקר אווירה תחרותית בחדר ההלבשה. החל מינואר הגריזליס סיימו כל חודש במאזן חיובי. למרות פציעה שגמרה לרודי גיי את העונה באמצע פברואר, הם התמקמו במקום השמיני במערב, מחוזקים בשיין באטייה שהגיע בטרייד דד ליין תמורת האשים תאביט המאכזב, בחירה שנייה בדראפט פחות משנתיים לפני כן. בפלייאוף המתינו להם הספרס המנוסים, שרוב העונה החזיקו במאזן הטוב בליגה והתכוננו לאחת מהזדמנויותיהם האחרונות להתמודד על האליפות.

אבל ממפיס לא התכוונה לתת לחוסר הניסיון לעצור בעדה. למעשה, הגריזליס נראו כמו הקבוצה המנוסה בסדרה, שכאילו נחתה משנות התשעים באמצעות מכונת זמן, עם צמד גבוהים פיזיים - כוכב הקבוצה זאק ראנדולף והסנטר העולה מרק גאסול - שטחן את הספרס בצבע. ממפיס גנבה את המשחק הראשון בסן אנטוניו, כמעט וניצחה גם בשני, ושמרה על הביתיות מול קהל מאושר ונלהב. בפעם הרביעית בהיסטוריה, המדורגת השמינית הדיחה את הקבוצה שמדורגת ראשונה. הגריזליס המשיכו לדו-קרב מרתק בחצי גמר המערב מול אוקלהומה הצעירה, הפגינו הרבה אופי עם שני ניצחונות חוץ, אבל היעדר עומק וקליעה מבחוץ מנעו מהם להמשיך הלאה. לאחר שבעה משחקים, כולל משחק עם שלוש הארכות, ממפיס סיימה את העונה עם טעם של עוד - בשבילם ובשביל כולנו.

אני יודע מה עשיתם בחורף האחרון

באו: ג'רמי פארגו (שחקן חופשי, ממכבי ת"א), ג'וש סלבי (רוקי, בחירה 49), בריאן סקינר (שחקן חופשי)

עזבו: שיין באטייה (חתם במיאמי), ישמעאל סמית (שוחרר)

הגריזליס שפכו הרבה כסף בשנה וחצי האחרונות, כדי להחזיק בשלד הנוכחי של הקבוצה: רודי גיי קיבל חוזה מקסימום (82 מיליון לחמש שנים) בקיץ 2010, מייק קונלי זכה להארכת חוזה נדיבה (40 מיליון לחמש שנים) כבר בתחילת העונה שעברה, וזאק ראנדולף האריך את חוזהו בקבוצה (66 מיליון לארבע שנים) רגע לפני שהפלייאוף החל. החשש היה שממפיס לא תוכל להרשות לעצמה להשאיר את גאסול בקבוצה, אבל הבעלים הייזלי הבטיח להשוות כל הצעה שהפרי אייג'נט המוגבל יקבל וכך אכן קרה - ברגע שיוסטון כשלה במאמציה לצרף את פאו גאסול והחלה לפלרטט עם האח הקטן, הגריזליס הגיעו איתו לסיכום על 58 מיליון לארבע שנים. בהשוואה לסכומים שקיבלו סנטרים פחות בריאים ושלמים מגאסול, מדובר בסכומים הגיוניים.

בזמן שהגריזליס התמקדו בגאסול, באטייה הספיק לנטוש למיאמי, אבל בקבוצה מרגישים שעם חזרתו של גיי מפציעה, העומק שלהם בעמדות הכנף לא ייפגע. הם פנו לחזק את כוח האש מהספסל והעומק בעמדת הרכז, עם ג'רמי פארגו שקיבל חוזה לשנתיים ולפי משחק הבכורה שלו בהכנה (15 נקודות, 7 אסיסטים ואפס איבודים), ההימור שלו לנטוש את מכבי ת"א בצל השביתה הממושכת, עשוי להשתלם. כעת הבעיה החמורה בממפיס נובעת ממחסור בגבוהים, עקב פציעתו של הפאוור פורוורד המוכשר דארל ארתור, שבעקבותיה הוא עשוי להחמיץ את העונה. חאמד חדאדי פספס חלק ניכר ממחנה האימונים בגלל בעיות ויזה (יתכן ומדובר בסנקציות על אירן?), הפורוורד-סנטר הקשוח בריאן סקינר מסוגל לחפות על ראנדולף בהגנה, אבל אם כל אחד מהם יקבל יותר מעשר דקות למשחק, בזמן שראנדולף וגאסול נשחקים במעל 35 דקות למשחק, הגריזליס יהיו בצרות. דאנטה קנינגהאם ומאריס ספייטס הצעירים, שנמצאים על הכוונת של הקבוצה, יוסיפו מבחינה כמותית אך פחות מבחינה איכותית.

מה מי מו

חמישייה: מייק קונלי, טוני אלן, רודי גיי, זאק ראנדולף, מרק גאסול

ספסל: או. ג'יי מאיו, סאם יאנג, ג'רמי פארגו, בריאן סקינר, גרייוויס ואסקז, חאמד חדאדי, קסאבייר הנרי, דארל ארתור (פצוע)

מאמן: ליונל הולינס, עונה שישית כמאמן ראשי

מועמד לפריצה: מארק גאסול כבר פרץ בפלייאוף 2011 עם 15 נקודות, 11.2 ריבאונדים ו-2.2 חסימות לאורך 13 משחקים. זה קצת השכיח את העובדה שבעונה הסדירה הממוצעים שלו למעשה ירדו בהשוואה לעונת הסופמור (11.7 נקודות, 7 ריבאונדים בהשוואה ל- 14.6, 9.3). גאסול נכנס לעונתו הרביעית בליגה ויחגוג 27 בקרוב, כך שמדובר בתחילת שנות השיא שלו והוא אמור לספק ממוצעי דאבל-דאבל של 10-17 באופן עקבי העונה, במיוחד לאור מצבת הגבוהים הדלילה בממפיס.

מועמד לדעיכה: הודות להשעייתו של מאיו המאכזב (שימוש בתוספים אסורים) והפציעה של גיי אשתקד, סם יאנג נכנס לחמישיית הגריזליס מתחילת 2011 ועד לשני המשחקים האחרונים בחצי גמר המערב, שבהם ירד לספסל וצבר פחות מעשרים דקות של משחק. יאנג הוא סווינגמן פיזי מאוד ואתלטי, שומר נהדר ונשק התקפי בלתי מוערך דיו, אבל עד שלא תהיה לו קליעה עקבית משלוש, הוא יעלה רביעי ברוטציה מאחורי גיי, אלן ומאיו. העובדה שהוא פתח את מחנה האימונים עם נקע בקרסול גם לא תסייע להתקדמותו העונה.

אקס-פקטור: האיש שלא היה שם, או יותר נכון היה שם בפלייאוף 2011 אבל לבוש בחליפה. הדעות נחלקות לגבי רודי גיי - יש כאלה שרואים בו סקורר אנוכי, שהיעדרותו מהקבוצה רק סייעה לגריזליס לבסס היררכיה התקפית מובחנת שזאק ראנדולף ניצב בראשה, בנוסף לשדרוג הגנתי עם אלן ויאנג בחמישייה. מצד שני, ממפיס בהחלט זקוקה לכוכב משנה, במידה שגיי מוכן לאמץ את מעמדו החדש. אין ספק שהקליעה שלו מבחוץ (1.1 שלשות, 39.6% אשתקד) תהיה תוספת מבורכת לקבוצה שדורגה אחרונה בליגה לקטגוריה זו. גיי גם הוכיח את עצמו בעבר כשחקן הקלאץ' של ממפיס, הצעד הבא מבחינתו הוא לנצל את נתוניו הפיזיים כדי להשתלב בזהות ההגנתית החדשה של הקבוצה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: גאסול מתקדם לרמת אולסטאר, גיי וראנדולף מראים לכרמלו אנתוני ואמארה סטודמאייר איך עושים את זה נכון, קונלי ממשיך להשתפר ופארגו מחליף אותו בלי שהתקפת הגריזליס תחסיר פעימה. יאנג קולע מבחוץ והופך לשחקן השישי של הקבוצה על חשבון מאיו, שנשלח בטרייד לקליבלנד תמורת אנדרסן ורז'או. ממפיס מתברגת בצמרת המערב, מגיעה לפלייאוף עם שמינייה מאוזנת ואיכותית שנוקמת באוקלהומה בשלב חצי הגמר או גמר המערב, ואף אחד לא מוכן להמר מתי הסוס השחור יפסיק לדהור.

תסריט פסימי: בדומה לגיי אשתקד, גאסול משלשל לכיסיו 14.5 מיליון דולר בעבור חצי עונה שמסתיימת בפציעה. גיי עצמו לא מצליח להשתלב מחדש במרקם הקבוצתי ונשלח בטרייד לגולדן סטייט, תמורת מונטה אליס וקוואמי בראון. אליס, יליד האזור, מכתיר את עצמו כמנהיג הקבוצה, ראנדולף נהיה מתוסכל והקבוצה מתחילה להזכיר את פורטלנד בתקופת הג'ייל בלייזרס. ממפיס מחמיצה את הפלייאוף והבעלים הייזלי מצהיר שמעתה והלאה הארנק נותר סגור.

תחזית: ממפיס תישאר הקבוצה שאף אחת לא רוצה לפגוש בפלייאוף, השאלה היא באיזה מצב תגיע לשם, במיוחד לאור הדלילות בקו הקדמי נכון לעכשיו. בהנחה שיגיע חיזוק סביר, מקום 4-6 במערב והעפלה מסיבוב ראשון - הגריזליס הוכיחו שהם מסוגלים להסתדר גם בלי יתרון ביתיות - הם בגדר אפשרות סבירה, כשעם גבוה שלישי ואיכותי הסבירות לגמר מערב והלאה תעלה פלאים.

מחממים את הפרקט: הבית הדרום-מזרחי
מחממים את הפרקט: הבית האטלנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully