וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כששכטר מאבד את השמחה: חמשת השגרירים של השבוע

19.12.2011 / 9:55

החלוץ הישראלי לא הורחק סתם והוא בבעיה אמיתית. מדור השגרירים המצטייינים מודאג, אבל לא שוכח לפרגן לאלמוג כהן

סוף השבוע של נציגינו בתפוצות התנהל בנוכחות מצומצמת במיוחד. השגרירים ברוסיה ופולין כבר יצאו לפגרת החורף וגם הפצועים הקבועים (ארבייטמן, בוזגלו, דיין, זהבי וקינן) החמיצו את משחקי קבוצותיהם. מעט השחקנים שכן אמנם שיחקו לא סיפקו שערים ובישולים, אבל למרות זאת גיבשנו את חמישיית המצטיינים השבועית והאחרונה לשנת 2011 הכוללת שגריר בכיר בהופעת בכורה במדור ומאמן שלא מפסיק לנצח. בפינת הנורה האדומה ננסה לבדוק מה עובר על איתי שכטר וקייזרסלאוטרן.

1. אלמוג כהן (נירנברג)

שחקן נירנברג אלמוג כהן מול שחקן שטוטגרט, מרטין הרניק. Johannes Simon, GettyImages
צ'אנסים צריך לקחת. כהן/GettyImages, Johannes Simon

כדורגל הוא משחק הפכפך בו מעמד של שחקן יכול להשתנות בין לילה. משחק אחד טוב, במיוחד אם הוא מגיע ברגע הנכון, משנה תמונה של עונה שלמה. אלמוג כהן מכיר את הנתון הזה מצוין. כך הוא השתלט על חולצת ההרכב במכבי נתניה, כך פילס את דרכו לאחד הבאנקרים בהרכב הנבחרת וכך, כנגד כל הסיכויים, הגיע לבונדסליגה אחרי שלוש עונות בליגת העל ובלי לפזול לעבר הגדולות.

עונה לא פשוטה עוברת על הקשר בן ה-23. אחרי עונה בכורה מפתיעה, חלה ירידה במעמד, בדקות המשחק ובהתעניינות התקשורתית. בארבעת המחזורים האחרונים כהן נכנס כמחליף ושיחק יחד 54 דקות. רק השבוע התבטא הקשר ואמר: "העונה אני לא משחק. כרגע אני לא מצליח לקבל אף צ'אנס". אלא שלמרות הדברים, כהן ידע היטב שהוא יפתח במשחק בלברקוזן בגלל הרחקות והעדפת המאמן ללכת על הרכב הגנתי יותר.

כהן, כאמור, הוא לא אחד שנותן להזדמנות לחמוק ממנו ו-90 הדקות שלו בלברקוזן היו מצוינות. הוא הוסיף שקט ומלחמה למרכז השדה ועזר לקבוצתו להשיג ניצחון חוץ מדהים של 0:3 ולסיים את הסיבוב מעל הקו האדום. הבונדסליגה יוצאת לפגרת חורף ותשוב בינואר. נירנברג וגם הקשר הישראלי שלה בהחלט צריכים לקוות שהחלק השני של העונה יהיה מוצלח יותר.

2. לירוי צעירי (מכלן)

לירוי צעירי, שחקן מכלן. קובי אליהו
בצדק שייך לילדי המהפכה. צעירי/קובי אליהו

במתכוון או שלא, אלמוג כהן יצר טרנד חדש (ומוצלח) בכדורגל הישראלי. שחקנים צעירים שיוצאים לאירופה מקבוצה קטנה. בקיץ האחרון, כשגל העזיבות תפס תאוצה, התחזק גם טרנד כהן. צעירי הוא דוגמה מצוינת. "מכבי חיפה והפועל תל אביב רצו אותי בקיץ, אבל אבא שלי אמר לי שבשביל ההתפתחות שלי כשחקן אני חייב לצאת לאירופה", סיפר לאחרונה קשר מכלן לתקשורת הבלגית.

המעבר נראה הזוי, מוקדם מדי ומועד לאכזבה שכן צעירי בן ה-22 בקושי פרץ בארץ. אמנם ב-11 המחזורים הראשונים רשם הקשר 19 דקות משחק בלבד, אבל צעירי הוכיח שהוא ראוי להיכלל ברשימת ילדי המהפכה. הוא עבד בשקט, חיכה להזדמנות ובשבעת המחזורים האחרונים תפס את מקומו בהרכב תוך יציבות ביכולת. "ההתאקלמות במדינה חדשה הייתה קשה", סיפר השחקן. "פתחתי רע, אבל לאט חזרתי לעצמי, קיבלתי ביטחון וחיכיתי בסבלנות".

3. עדן בן בסט (ברסט)

עדן בן בסט שחקן ברסט. GettyImages
בדרך לקריירה אירופית ארוכה. בן בסט/GettyImages

גם עדן בן בסט שייך לילדי המהפכה. גם הוא ויתר על הצעה מהגדולות בשביל להתפתח באירופה וזה השתלם לו בגדול. החלוץ בן ה-25 נמצא בתקופה נפלאה והוא אחד השגרירים היציבים בשבועות האחרונים. בשבת, בדרבי הישראלי מול אוקזר ובן שהר, בן בסט שוב נראה נהדר. הוא לא הפסיק לרוץ ולהטריד את הגנת האורחים, כל מהלך התקפי של ברסט עבר דרכו כולל זה שהוביל לפנדל שהפך לשער הניצחון (0:1). בדקה ה-89 הוחלף הישראלי וכל הקהל המקומי קם להריע לו על עבודה קשה וטובה. בן בסט לא יהיה מלך השערים בצרפת, הוא גם לא ישחזר את המספרים מישראל וכלל לא בטוח שבעתיד נראה אותו במארסיי או סן ז'רמן. מה שכן, העונה הטובה שלו עד כה בהחלט יכולה להוות בסיס לקריירה אירופית יציבה וארוכה. לשם כל כדורגלן ישראלי צריך לשאוף.

4. בירם כיאל (סלטיק)

בירם כיאל שחקן סלטיק (ימין) מול דושאן באסטה שחקן אודינזה. AP
שובה של עונת הספקולציות. כיאל/AP

ינואר בפתח ושוב מתמלאות השמועות לגבי עתידו של כיאל. הקשר הישראלי אמנם חתם לפני כחודשיים על חוזה חדש עד 2015, אבל לפחות על פי הדיווחים ההתעניינות מצד קבוצות הפרמיירליג באנגליה רק גוברת. על פי השמועות האחרונות, ליברפול סימנה אותו כמחליף אפשרי ללוקאס לייבה הפצוע ואפילו מנצ'סטר יונייטד עשויה לפנות בעקבות ההיעדרות הממושכת של דארן פלטשר. בינתיים, כיאל וסלטיק במומנטום נפלא עם שבעה ניצחונות ליגה רצופים, מה שרק מגביר את ההתלבטות. בסקוטלנד העריכו ביממה האחרונה כי הבשילו התנאים לכך שסלטיק תסכים למכור את הישראלי. השאלה היא: האם אחרי שנה מוצלחות כיאל צריך לחפש להתקדם או שעדיף לו לכל הפחות לסיים את העונה בסקוטלנד? המדור הולך עם התשובה השנייה.

5. רוני לוי (אנורתוזיס)

מאמן סטיאווה בוקרשט רוני לוי. vadim ghirda, AP
אנורתוזיס משחקת כמו שהוא אוהב. לוי/AP, vadim ghirda

המאמן הישראלי יצא לפגרת חג המולד במצב רוח מרומם אחרי ניצחון ליגה שלישי ברציפות (0:2 על אתניקוס אכנאס) והוא ממשיך לצמצם פערים מהפסגה. אנורתוזיס היא קבוצת רוני לוי טיפוסית. יעילה, ממושמעת, ממעטת לספוג, אך לא תמיד מבריקה. לקראת החלק המכריע של העונה, לוי רוצה לקחת את הקבוצה שלו צעד אחד קדימה מבחינת היכולת ולשם כך הוא צפוי לערוך שינויים בסגל ואולי לשחרר את איגור טומאסיץ' ונמניה ווצ'יצ'ביץ' ששיחקו בעבר בליגת העל. הסיבה היא שלמרות ההצלחה, לוי יודע היטב לאן הוא הגיע. בקפריסין ובאנורתוזיס במיוחד, מעמד המאמן אף פעם לא יציב. לוי ייבחן על ידי ההנהלה והקהל במשחקים מול הגדולות ובשורה התחתונה, אבל בינתיים הוא בהחלט בונה לעצמו שם טוב באי.

נורה אדומה: איתי שכטר (קייזרסלאוטרן)

איתי שכטר שחקן קייזרסלאוטרן (ימין) סופג כרטיס אדום, אדם נמץ. GettyImages
בטח לא מוסיף. שכטר מורחק/GettyImages

משהו לא טובר עובר על החלוץ בתקופה האחרונה. לפני חודשיים כבר הישראלי את שערו השלישי העונה ב-0:1 על פרייבורג (משחקו הטוב ביותר בבונדסליגה), אך מאז פתח רק פעם אחת בשבעה משחקים ושולב כמחליף בשאר. כששכטר עולה מהספסל, יש לו פחות שמחת חיים וזה משפיע באופן ישיר על המשחק שלו. לעומת פתיחת העונה הטובה, הוא נראה פחות פעיל ומעורב וניכר שהוא לא אוהב את הסיטואציה. אלא שלא בטוח שהמצב הולך להשתפר. הסלובקי המצוין אדם נמץ שב מפציעה ומתחיל לחזור לעניינים ולאוטרן בוודאי תחפש חלוץ נוסף בינואר שיעזור לה במאבקי ההישרדות. גם האדום שספג שכטר ב-1:1 עם האנובר לא יחזק את מעמדו. זה הזמן להתעורר.

עוד בנושא:

יו"ר קייזרסלאוטרן מבקר את איתי שכטר

עדן בן בסט מדבר על ההצלחה בברסט

לרמי גרשון ודור מלול היה סוף שבוע פחות מוצלח

אליניב ברדה וגנק כבר מחכים לפלייאוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully