וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני יכול להבין למה שחקנים שיצאו חזרו מהר לארץ": שגריר על הסכין: עדן בן בסט

17.12.2011 / 10:00

העמדה המשונה, הביקורות המחמיאות, החלומות והסיוטים. רגע לפני הדרבי מול בן שהר, עדן בן בסט מסביר לכם כמה קשה באירופה

השבוע נפגשו השגרירים הישראלים בצרפת, בן שהר ועדן בן בסט, בפריס ושוחחו כמובן על המפגש המסקרן ביניהם בשבת (20:00, שידור חי ב-5+) כשברסט תארח את אוקזר. "תשאירו לנו את הנקודות", אמרו השניים אחד לשני. בעוד שהר מגיע לדרבי הישראלי לאחר המשחק הטוב ביותר שלו העונה, בו כבש ובישל ב-1:2 על ניס, בן בסט נמצא כבר מספר שבועות בתקופה מצוינת ותפס מקום של קבע בהרכב. "חיכיתי לפגוש את בן בכדי להעביר חוויות. נחמד לשחק מול שחקן ישראלי ומה שבטוח, אחליף איתו חולצה בסיום המשחק", סיפר בן בסט לוואלה! ספורט.

בן בסט בהחלט יכול להיות מרוצה מפתיחת העונה שלו. הוא שותף ב-15 מ-17 משחקי הקבוצה כולל 11 הופעות בהרכב ובשבועות האחרונים מעמדו המקצועי רק הולך ומתחזק. ברסט היא קבוצה קטנה בתקציב צנוע ובשל כך, באופן מסורתי המועדון נותן אשראי בלתי מוגבל לשחקני הרכש שלו, במיוחד הזרים. ג'ון קולמה למשל, שחקן שספג לא מעט ביקורות בישראל, הפך לאחד מיקירי האוהדים בברסט וזוכה להערכה עצומה. גם בן בסט מספק את הסחורה בעונת הבכורה שלו מעבר לים.

עדן בן בסט שחקן ברסט. GettyImages
פורח באגף השמאלי. בן בסט/GettyImages

אחת הסיבות לכך היא תפקיד חדש שקיבל החלוץ מהמאמן אלכס דופון. למרות שבמשך כל הקריירה בן בסט שיחק כמספר 9, דופון החליט להסיט אותו לאגף השמאלי בשיטה של 4-3-3 ומאז החלה הפריחה: "המאמן חושב שאני אביא טוב יותר לידי ביטוי את הפוטנציאל שלי בקו שמאל", מספר השחקן. "הוא רוצה שאני אבוא עם המהירות והפנים לשער. נכון לעכשיו אני מספק את הסחורה, מרצה את המאמן ומתקדם ממשחק למשחק. אני יכול לשחק בכמה תפקידים וזה פותר הרבה בעיות למאמן, אבל חובת ההוכחה עדיין עליי".

השינוי הגיע במחזור ה-11. ברסט יצאה לבורדו ובן בסט שב להרכב לאחר שני משחקים על הספסל והחזיר עם שער שוויון (1:1). מאז שמר הישראלי על מקומו בהרכב, הוסיף שני בישולים, סחט פנדל והפך לאחד הברגים המשמעותיים במערך החדש והמאוד התקפי של ברסט. "אין ספק שהמעמד שלי מתחזק", מספר בן בסט. "אני עובד קשה בשביל זה וצריך לשמור על המקום כי התחרות קשה מול שחקנים טובים שלפני שהגעתי היו משמעותיים מאוד בקבוצה. חשוב לי מאוד שאני פותח בהרכב ומשחק. השינוי הוא תהליך שאני עובר. אני לומד הרבה מאימון לאימון וממשחק למשחק הכי הכל כאן שונה מבחינת פיזיות, טכניקה וסגנון משחק. בהתחלה המאמן לא רצה לזרוק אותי להרכב כי הוא כנראה פחד שלא אמצא את עצמי ולא אספק את הסחורה. הוא בנה אותי לאט ואחרי כמה מחזורים ראה שאני מתחיל להשתלב וללמוד וזה בא לידי ביטוי במשחקים".

תהליך ההתאקלמות לא היה פשוט עבור בן בסט: "יש רגעים שלך עם עצמך שאף אחד לא יכול להבין", הוא נזכר. "אתה אומר: 'באתי עד לכאן כשיכולתי להיות כוכב בקבוצה גדולה בארץ, לחיות ליד המשפחה ולאכול את האוכל שאני מכיר אז למה אני צריך את זה?', אבל מהר אתה מתעשת ומבין שלא הכל פשוט וצריך לבנות הכל מחדש. אני שמח שיש לי את הכוח להמשיך וכן להשיג את החלום ולהצליח. אני יכול להבין למה שחקנים שיצאו חזרו מהר לארץ. זו התמודדות יומיומית, יש רגעים של שבירה ויש רגעים יותר טובים. אנחנו פה בשביל הכדורגל ובגיל כזה, צריך לראות רק את המטרה מול העיניים ולשים בצד דברים כמו בילויים וחברים. כדי לשחק בחו"ל צריך בגרות וכוחות נפשיים. לא אגיד שגם עכשיו הכל ורוד, יש קשיים וצריך להתמודד איתם".

שחקן ברסט ג'ון קולמה מול שחקן ליון, ליסנדרו לופס. david vincent, AP
הושמץ בארץ, פורח בברסט. קולמה/AP, david vincent

בן בסט זכה לאחרונה ללא מעט שבחים בצרפת. "הנשק החדש באגף השמאלי", הייתה כותרת לכתבה שפורסמה עליו לפני מספר שבועות. המאמן דופון צוטט בכתבה ואמר: "בין הליגה הישראלית לצרפתית יש גשר לא פשוט לעבור, במיוחד עבור חלוץ. לא קל לשחקן זר שמגיע, אבל עדן בחור אינטיליגנט שמאמין בעצמו. הוא שחקן טכני, מהיר עם סיומת טובה. הוא הופך את הקבוצה ליעילה יותר".

גם הקבוצה עצמה נחשבת לאחת ממפתיעות העונה בליג 1. לא מעט פרשנים סימנו אותה בקיץ כיורדת בטוחה, אבל ברסט התגלתה כקבוצה שעושה חיים קשים עבור כל יריבה. היא אמנם נמצאת במקום ה-16 עם שתי נקודות בלבד מעל הקו האדום, אבל הפסידה רק ארבע פעמים ב-17 מחזורי ליגה. "יש מומנטום טוב מאוד בקבוצה", מסכים בן בסט. "אנחנו משחקים ממש טוב ובדרך הנכונה. אין פה תקציב גדול, אבל לא חסר שום דבר מבחינת תנאים. אנחנו צוברים נקודות וצריכים להמשיך כך כי בליגה הזו הפסד או שניים ואתה מוצא את עצמך למטה ואילו שני ניצחונות מעלים אותך למקום חמישי-שישי. אנחנו צריכים רצף של נקודות כדי להיות בראש שקט".

החלוץ, שמחזיק במאזן של שני שערים ושני בישולים, מסמן לעצמו מטרות: "לשחק כמה שיותר משחקים ולכבוש שערים. עכשיו קשה לי יותר להבקיע כי אני עושה הרבה הגנה ולא נמצא כל הזמן ברחבה, אבל אני מגיע למצבים ומסכן את השער. אני צריך להבקיע יותר כי זה ישדרג אותי". ומה לגבי זימון לנבחרת? דופון סיפר בעבר כי: "לואיס פרננדז אמר לי שאם קולמה היה ישראלי הוא היה לוקח אותו, אבל אני יודע שהוא שם עין על עדן ומבחינתי הוא ראוי". בן בסט עצמו מודה: "ברור שאני חושב על הנבחרת וחושב שמגיע לי להיות שם. בינתיים, אני עובד קשה ומחכה שיקראו לי".

שגריר על הסכין - כל הכתבות

מה עוד מצפה לשגרירים הישראלים בסוף השבוע?

אלמוג כהן לא מרוצה ממעמדו בנירנברג

גם מצבו של טל בן חיים בפומפי לא מעודד

מאור מליקסון ו-ויסלה עלו שלב באירופה

לואיס פרננדז מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
שם עין על בן בסט. פרננדז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully