וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעמלות מכשירים: 4 מדליות לולריה מקסוטה ברוסיה

סוף שבוע פורה במיוחד למתעמלת הישראלית בתחרות לזכר מיכאיל וורונין במוסקבה: מדליית זהב, כסף ושתי מדליות ארד

המתעמלת הישראלית ולריה מקסוטה סיימה את השנה בסטייל עם הישג מרשים ביותר של ארבע מדליות בתחרות היוקרתית במוסקבה לזכרו של מיכאיל וורונין. וורונין, שהלך לעולמו ב-2004 בן 59, זכה ב-9 מדליות אולימפיות (2 זהב, 6 כסף ואחת מארד) עבור ברה"מ במשחקים האולימפיים במכסיקו 68' (7 מדליות) ובמינכן 72' (2 מדליות).

את התחרות אותה אירח מועדון דינמו מוסקבה (המועדון בו התאמן וורונין), מקסוטה פתחה בצורה מרשימה כשביומה הראשון (שישי) היא זכתה במדליית הארד בתחרות הקרב-רב. היום (שבת) עלתה מקסוטה שלוש פעמים נוספות על הפודיום כשזכתה במדליית ארד נוספת בתרגיל הקרקע, מדליית כסף על הקורה ואף הרימה אל-על את דגל ישראל עם נגינת "התקווה" בזכות מדליית הזהב בתרגיל הקפיצות החזק שלה.

הישגה של מקסוטה מתעצם נוכח העובדה שהיא התחרתה נגד חלק מהמתעמלות הטובות ביותר ברוסיה, ביניהן אלייה מוסטאפינה (פעמיים אלופת עולם מאליפות העולם 2010, קבוצתי וקרב-רב), ויקטוריה קומובה, סגנית אלופת העולם הטריה בקרב-רב ואלופת העולם על המקבילים, וקסאניה אפאנסבה, אלופת העולם בתרגיל הקרקע. המתעמלת הבכירה הרוסיה היחידה שנעדרה מן התחרות הייתה טטיאנה נביאווה, סגניתה של קומובה מאליפות העולם בתרגיל המקבילים. יתרה על כן, מרבית השופטות בתחרות היו רוסיות. "לא קיבלנו הנחות בעניין הזה", ציין אהרון ליטווין, מאמנה של מקסוטה שהוסיף, "הייתה לולריה תחרות טובה מאוד. אני מרוצה מאיך שהיא נראית עכשיו. אני בטוח שנשלים את ההכנות לתחרות המבחן בלונדון בצורה הטובה ביותר".

מקסוטה ומאמנה יחזרו מחר ארצה, ואחרי שהות קצרה הם יצאו למחנה אימון בצרפת, שם יתאמנו יחד עם הנבחרת הצרפתית כהכנה אחרונה לקראת תחרות המבחן האולימפית ממנה שואפת המתעמלת בת ה-25 לצאת עם הכרטיס הנכסף למשחקים האולימפיים בלונדון.

ענפים נוספים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully