וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את מכבי ראשון לציון 87:88

מותחן גדול במלחה הסתיים בניצחון של המארחת, כשחנוכי החטיא בשניה האחרונה. סטרוברי ויזרעאלי (22 נק' כ"א) בלטו

איזו דרמה ענקית קיבלו הערב (שבת) במלחה. הפועל ירושלים פיגרה אחר מכבי ראשון לציון למשך מרבית המשחק שפתח את המחזור העשירי בליגת העל, אך לבסוף הצליחה לצאת בעור שיניה מהפסד שהיה מזעזע את המערכת, לנצח 87:88 ולנשום, לשם שינוי, לרווחה. מפלה נוספת היום, ארבעה ימים אחרי ההדחה הכואבת מהיורוקאפ, אולי אפילו היתה מביאה לפיטוריו של עודד קטש. הניצחון הערב יעניק למאמן קצת שקט, בתקווה להוציא את הקבוצה לדרך חדשה ומוצלחת יותר.

קטש שוב נאלץ להסתדר היום ללא הרכז הפותח שלו, יובל נעימי הפצוע, וכן ללא שחקן הרכש דמיטרי מקיימי שיגיע ארצה רק בהמשך השבוע. ובכל זאת, לא בפעם הראשונה העונה ההגנה של הפועל ירושלים נראתה רע מאוד הערב, וספגה 31 נקודות כבר ברבע הראשון. ראשון לציון קלעה באחוזים נהדרים מבחוץ, אך רוב הזריקות שלה היו חופשיות, וכך פתחו האורחים פער דו-ספרתי כבר ברבע השני.

ירושלים חזרה למשחק עם יכולת טובה מאוד של גוני יזרעאלי, שנכנס היטב לנעליו של נעימי, וסטרוברי המצוין. מנגד ראשון לציון המשיכה לשחק קבוצתי, קיבלה נקודות בספרות כפולות מכל שחקני החמישיה שלה (אך 0 נקודות מהספסל!), וכמו במשחק מול מכבי תל אביב בשבוע שעבר, הוליכה ממש עד השניות האחרונות, התפרקה ברגעי האמת והפסידה. הפעם, בפיגור 88:87 קיבלו הכתומים כדור אחרון כשהשעון הראה 13 שניות, אך ניצן חנוכי, שהיה טוב מאוד הערב, סיפק איירבול ממש על הבאזר והציל את המארחת. קטש רושם ניצחון קריטי, ובמובן מסוים, אולי ההדחה מאירופה תאפשר לירושלים להתרכז בליגה. הגעתו של מקיימי תעזור גם כן, ומי יודע - אולי האדומים עוד יכולים להציל את העונה הזו, שהחלה בצורה מאוד מאכזבת.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

הפועל ירושלים פתחה עם גוני יזרעאלי, דן גרונפלד, די ג'יי סטרוברי, בריאן רנדל וג'רוויס ורנאדו, בעוד ראשון לציון העלתה את ג'ו קרופורד, ניצן חנוכי, דרווין קיטשן, ברנדון באומן ואדריאן יוטר. קרופורד ויוטר העלו את האורחים ל-3:9 מהיר ואז ל-9:15. יזרעאלי ו-ורנאדו היו האנשים של האדומים בפתיחה, אך שש נקודות של חנוכי הותירו את היתרון בצד הכתום. דקות הסיום של הרבע היו התקפיות במיוחד משני הצדדים, ושלשות של באומן ואז של חנוכי המצוין העניקו לראשון לציון יתרון 23:31 בתום עשר הדקות הראשונות, כאשר האורחים קולעים 5 מ-5 מחוץ לקשת.

רבע שני:

הרבע השני נפתח בצורה בה הסתיים הראשון, כשקרופורד קלע את השלשה השלישית שלו במשחק והעלה את הכתומים ל-23:34. דווקא ברגע הזה ספג אפי בירנבוים עבירה טכנית לאחר שזעם על השופטים ויזרעאלי וסטורברי ניצלו זאת לריצת 0:11 והשוו ל-34:34. קרופורד המשיך את תצוגת הקליעה האדירה שלו, אלא שעד המחצית נכנס בריאן רנדל לעניינים, משה מזרחי צלף מבחוץ, ורנדל דאג גם למילה האחרונה עם סל ממש על הבאזר, שהעניק לירושלים יתרון 48:52, אחרי רבע של 17:29. יזרעאלי סיים עם 14 נקודות לאדומים בתום המחצית, כשמנגד הפציץ קרופורד לא פחות מ-20.

רבע שלישי:

ג'ון תומאס עלה בפתיחת המחצית השניה עבור קטש, אלא שחנוכי, באומן ויוטר סגרו פיגור 56:49, רצו ל-0:11 ועלו ל-56:60. נדנדת הסלים נמשכה ואיתה גם היד החמה של יזרעאלי, שצלף שלשה שלישית במשחק וקבע 60:62 למארחת. ראשון הגיבה במהירות, עלתה בחזרה ל-62:67 והוליכה 67:71 עם העליה לרבע המכריע.

רבע רביעי:

ההגנה של ירושלים המשיכה לא להיות קיימת גם בפתח הרבע הרביעי, וקיטשן ניצל זאת כדי לחדור בקלילות ולקבוע 69:76, 7 דקות לסיום. סטרוברי צימק ל-76:72, אך חנוכי השיב בשלשה משלו וקבע 72:79. ירושלים לא ויתרה, ומי שהחזיר אותה לתמונה היה אורי קוקיה גם בהגנה וגם בהתקפה, וסל יפה של סטרוברי צימק ל-82:80 בלבד, שלוש דקות לסיום. הדרמה הענקית נמשכה, ושלשה אדירה של יזרעאלי, 40 שניות לסיום, הפכה את התוצאה והעלתה את ירושלים ל-85:86. קרופורד איבד את הכדור, אוטר ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, ו-13 שניות לסיום נשלח גיא דותן אל הקו ביתרון 87:88 של המארחת. הגארד הצעיר החטיא פעמיים, ראשון לציון יצאה להתקפה אחרונה, הניעה את הכדור עד שמצאה את חנוכי החופשי, אלא שהזריקה של הקפטן מצאה רק אוויר. יושבי מלחה נשמו לרווחה, וחגגו ניצחון דרמטי במיוחד.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: גוני יזרעאלי (4 מ-6 לשלוש) ו-7 אסיסטים) ודי ג'יי סטורברי 22 נקודות כל אחד, בריאן רנדל 12 ו-5 ריבאונדים, משה מזרחי 10, ג'רוויס ורנאדו 8 ו-5 ריבאונדים, ג'ון תומאס 6, אורי קוקיה ודן גרונפלד 4 נקודות כל אחד, גיא דותן שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: ג'ו קרופורד 24 (5 מ-8 לשלוש) ו-5 אסיסטים, אדריאן יוטר 19, ניצן חנוכי וברנדון באומן (7 ריבאונדים, 5 חטיפות) 16 נקודות כל אחד, דרווין קיצ'ן 12 ו-6 ריבאונדים, , איגור נסטרנקו ועמית בן דוד שיחקו ולא קלעו.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully