וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: סיינה ניצחה את ברצלונה 74:77

האיטלקים הנחילו לקטלאנים הפסד ראשון העונה, בארסה בכל זאת תסיים ראשונה בבית א'. אולימפיאקוס הביסה את קאנטו

החלק הארי בשלב הבתים ביורוליג כבר מאחורינו ועכשיו הגענו לרגעים הקריטיים, בו יוכרעו 16 הקבוצות שימשיכו לשלב הבא והמיקומים בבתים, שיכריעו את אופי ההגרלה. נגלת המשחקים השנייה במחזור התשיעי של היורוליג התקיימה הערב (חמישי) ובמרכזה קרב הענקיות בבית ד' בין ברצלונה וסיינה. בתום משחק נהדר וצמוד של כדורסל ניצחה האלופה האיטלקית 74:77, אך בשל תוצאת המשחק הראשון ביניהן, תסיים בכל זאת בארסה ראשונה. בבית א' הצמוד הפתיעה בילבאו את פנרבחצ'ה/אולקר כשניצחה בטורקיה 70:80, ואם זה לא הספיק, במשחק הנוסף הביסה אולימפיאקוס 61:84 את קאנטו והעניקה לנו מחזור מכריע מרתק, צמוד ופתוח מתמיד. במשחק הראשון של היום סיפקה פרוקום גדיניה את אחת מתצוגות ההתקפה העלובות בתולדות המפעל, כשהובסה 68:41 על ידי קאזאן. בבית ב' השיגה ז'לגיריס ניצחון חוץ מאוד חשוב על באמברג, בדמות 68:82.

בית א'

פנרבחצ'ה/אולקר - בילבאו 80:70

הבאסקים נלחמו על חייהם בידיעה שהפסד עלול להביא לסיום דרכם במפעל עוד לפני שלב הטופ 16, ורשמו את אחד הנצחונות הגדולים ביותר שלהם עד כה העונה. בילבאו פתחה טוב יותר, הוליכה 14:25 בסיום הרבע הראשון ו-34:54 ברבע השלישי, ומיותר לציין כי משם הקבוצה של נבן ספאחיה כבר לא חזרה. הבית הצמוד ביותר במפעל ממשיך להיות צמוד מתמיד, וכל הדירוגים יוכרעו במחזור האחרון. אקס מכבי תל אביב דיאור פישר הצטיין עם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים, כשרוג'ר גרימאו הוסיף 13. את המפסידים הוליך אמיר פרזלדיץ' עם 19 נקודות.

אולימפיאקוס - קאנטו 61:86

האימפריה היוונית חזרה לחיים בגדול עם הניצחון 82:84 על קאחה לבוראל במחזור האחרון, והערב היא הצליחה להשתוות לבאסקים ולהשכיח באופן סופי את פתיחת העונה הנוראית שעברה עליה. ההפתעה מאיטליה כבר הבטיחה את מקומה בטופ 16 לכן היא לא ממש הופיעה למשחק היום, ומול ערב של 22 נקודות מצד ואסיליס ספאנוליס לא ממש היה לה מה לעשות. גיורגיוס פרינטזיס הוסיף 16, וסייע ליוונים להשיג ניצחון גדול. את קאנטו, שקלעה 15% בלבד מחוץ לקשת (2 מ-15), הוביל ולדימיר מיקוב עם 17 נקודות. במחזור האחרון תארח קאנטו את פנרבחצ'ה/אולקר, בעוד אולימפיאקוס תצא לנאנסי.

בית ב'

באמברג - ז'לגיריס קובנה 82:68

משמעות עצומה היה למשחק המסקרן בגרמניה: ניצחון של באמברג היה מבטיח לה את הכרטיס לטופ 16, בעוד הפסד ליטאי היה סותם את הגולל על סיכויי ז'לגיריס להעפיל לשלב הבא. ובכן, כמיטב המסורת, ההכרעות יישמרו למחזור האחרון, זאת לאחר שהאלופה הליטאית השיגה ניצחון חוץ גדול שמעניק לה יתרון משמעותי על הגרמנים במאבק על מקום בשלב הבא (ז'לגיריס מוליכה כעת 0:2 על במאברג במאזן המשחקים). סאני ווימס, כוכב ז'לגיריס, סיפק 14 נקודות באחוזים טובים, כאשר אותה כמות היתה למנטאס קלנייטיס. מרקו פופוביץ' הוסיף 13 ופאוליוס ינקונאס תרם 10 ו-11 ריבאונדים. פרדרג סופוט קלע 16 למפסידים.

בית ד'

סיינה - ברצלונה 74:77

המשחק המרכזי של הערב ושל המחזור כולו הבטיח הרבה וגם קיים הרבה. האלופה האיטלקית אמנם נכנסה למשחק בידיעה שסיכוייה לסיים בפסגת הבית קלושים ואפשריים רק מבחינה סטטיסטית בלבד, אך למרות זאת נלחמה והנחילה לקבוצת הפאר מספרד הפסד ראשון העונה ביורוליג, וכל זאת ללא בו מקאלב הפצוע. איגור ראקוצ'ביץ' הוותיק הוכיח פעם שיש לו עוד הרבה מה למכור, כשהפציץ 21 נקודות, והסתייע ב-20 נקודות מפתיעות מצד פייטרו אראדורי המקומי. את המפסידים הוליך ארזם לורבק עם 22 נקודות, צ'אק אידסון הוסיף 14.

קאזאן - פרוקום גדיניה 41:68

הקבוצה הפולנית היא בלי ספק אחת הקבוצות החלשות ביותר של היורוליג, והערב היא הוסיפה תבוסה נוספת למאזן העגום שלה. אלא שזו לא היתה סתם עוד תבוסה, כי אם כזו שנכנסת הישר לספרי ההיסטוריה. פרוקום קלעה 11 (!) נקודות בלבד במחצית הראשונה, ושברה את שיא היורוליג השלילי לנקודות במחצית. למזלם של האורחים, שכבר איבדו כל סיכוי להעפיל לטופ 16 לפני מספר שבועות, מחצית שניה של 30 נקודות הצילה אותם משבירת שיא הנקודות השלילי למשחק שלם (שיא אותו קבעה נובו מסטו, עם 35). והאחוזים? 11 מ-36 ל-2 (30%), 4 מ-24 ל-3 (16%), ו-7 מ-12 מהקו (58%). לא נעים. קאזאן ניצלה זאת כדי לשפר את מאזנה ל-3:6, ולשמור על סיכוי לסיים שניה בבית. הנרי דומרקנט הצטיין אצל המנצחים עם 18 נקודות, טרל לידיי הוסיף 12 וקלי מקארתי 10. מנגד, רק אקס מכבי ראשון לציון ג'רל בלינסגיים קלע בספרות כפולות - 10.

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully