וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: ”הנסיעות והמשחקים לא נורמליים"

14.12.2011 / 23:23

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט ממשיך להתלונן על עומס לקראת המשחק מול אפס איסטנבול בחמישי (21:45, 10)

ברני ארדוב

צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: טל רזניק

למרות שכבר הבטיחה את מקומה בטופ 16 של היורוליג, מכבי תל אביב עדיין רחוקה מלהציג את הכדורסל שמצפים ממנה. אחרי שני הפסדים רצופים לפרטיזן בלגרד ולריאל מדריד, הצהובים מקווים לחזור למסלול הניצחונות ביום חמישי נגד אפס איסטנבול (21:45, שידור ישיר בערוץ 10 ו-5HD) בתקווה לעשות צעד נוסף לעבר הבטחת המקום השני. בשבועות האחרונים מורגש בעיקר העומס על השחקנים, שבא לידי ביטוי בעיקר בתבוסה לריאל מדריד, כמו גם בהפסד באדריאטית ל-KK זאגרב ובניצחון בשנייה האחרונה על מכבי ראשון לציון בליגה.

"אנחנו לא מקבלים עזרה מבחינת לוח הזמנים"

דיוויד בלאט פתח את מסיבת העיתונאים, ואמר: "נעים להיות פה בחזרה בתל אביב. אנחנו כבר תקופה לא מבוטלת נמצאים בחוץ. תמיד זה טוב לחזור הביתה, ואני מקווה שנעשה את זה עם ניצחון ורוח לחימה שמאוד דרושה במשחק שהוא קשה ומאתגר נגד אפס, שהיא בעצמה קבוצה חזקה וטובה שהוכיחה את עצמה בסיבוב הראשון של היורוליג".

לשאלה האם זו הייתה טעות לצרף את ג'ורדן פארמר, אמר המאמן: "היינו במצב מאוד עדין בקיץ, כשג'רמי פארגו היה משחקני היסוד של הקבוצה. הוא החליט להישאר בארצות הברית והלך על החלום שלו להיות ב-NBA. היה קשה למצוא שחקן ברמתו שיכול היה להביא אותנו להישגים שהגענו אליהם עד עכשיו. קיווינו שבמשך הזמן נוכל למצוא שחקן כזה, עם אי הוודאות לשאלה מתי ג'ורדן יצטרך ללכת. למזלנו הוא היה פה מספיק זמן כדי לעזור לנו לשים את הקבוצה על המסלולים של ההצלחה העונה. אמרתי שברגע שהוא יעזוב, תהיה בעיה, אבל זו לא הייתה טעות להביא אותו".

למרות הרצף השלילי, בלאט אופטימי: "סוף סוף יכולנו להתאמן יומיים. היום היה אימון טוב וקצר. פילזן שיחקה רק ביום שבת, אבל בשבילנו יום או יומיים זה כמו ארבעה ימים". בלאט גם לא שכח את התקשורת, ואמר בנושא: "אמרתי שאני שמח לראות אתכם, אבל לא שמח לקרוא אתכם. אני לא קורא, אני שומע לפעמים, אבל אני לוקח הכל בפרופורציות. זו לא הפעם הראשונה שאני מאמן את מכבי תל אביב. אני יודע שנשמע את זה (ביקורות) מכל הכיוונים, ולמרות זאת, זה נלקח בחשבון. מבפנים אני בוער ברצון לחזור לעצמנו, וזה לא קשור למדיה ולמה שאומרים. זה קשור לאופי שלי כאחד שרוצה לנצח ורוצה להוביל את מכבי תל אביב להישגים ולרגעים טובים".

בלאט גם סיפק דברי ביקורת למנהלת הליגה בגלל חוק הזרים, והוסיף: "אנחנו לא מקבלים עזרה מהחוקים של מנהלת הליגה, זה חוק שפגע במכבי באופן מאוד משמעותי כי זה הפך אותנו לחצי קבוצה בכל פעם שאנחנו משחקים בליגה. זו עובדה, וזה לא נועד להקניט אף אחד במנהלת. התכוונתי גם ללוח הזמנים שלנו, אנחנו לא מקבלים עזרה מבחינת לוח הזמנים. לא מישהו ספציפית אשם בזה, אין לנו את הזמן להתאושש, ואין לנו את הזמן להתאמן. בתקופה שלי במכבי, אנחנו קבוצה של אימונים. דבר נוסף, זה שאני משאיר באוויר כי אני לא יכול לדבר על זה בתקשורת. זה אסור לי".

"לא התכוונו שפפאלוקאס ישחק בליגה"

בלאט גם התייחס לתפקידו הלא משמעותי של תיאו פפאלוקאס בקבוצה עד עכשיו ואמר: "בוודאי שפפאלוקאס היה מתלבש ומשחק (אם החוקים היו אחרים), כל אחד היה משחק יותר. כשהבאנו את פפאלוקאס, לא היה תכנון שהוא ישחק בליגה בכלל. התכוונו שהוא ישחק באדריאטית וביורוליג. הוא יהיה בהמשך הדרך. איך אפשר לשלב כל כך הרבה שחקנים בהרבה דקות? זה לא יפה שאתם שואלים למה זה לא משחק ושחקן אחר שמשחק. במקום נורמלי לא שואלים את השאלות האלה. אני מחליט, מאמן מחליט מי משחק וכמה".

לגבי ההיחלשות של ליאור אליהו וגיא פניני, הוסיף המאמן: "התרומה של שניהם לקבוצה שלנו היא בהתאם לתפקיד החשוב שלנו באירופה. ראינו ירידה בשבועיים האחרונים בגלל שני גורמים: איבדנו מוביל כדור ועושה משחק שמייצר מצבים בצורה דומיננטית, ונכנסנו לסחרור של נסיעות ומשחקים. זה היה לא נורמלי. זה השפיע. זה תירוץ? לא, זה הסבר? כן. עכשיו אנחנו צריכים להתייצב וחייבים לדעת לשחק את המשחק שלנו בלי ג'ורדן לעזור לשחקנים שנמצאים בכושר פחות טוב ולנצל את הכלים שיש לנו בצורה הטובה ביותר".

ליאור אליהו נשמע דרוך, ואמר: "עשינו אימונים טובים אתמול והיום ואנחנו עם הפנים למשחק. ניצחון זה תמיד טוב ולא משנה באיזו צורה. ידענו שבמשחק בראשון לציון יהיה משחק קשה, אבל כמו שאמרתי, ניצחנו ומחר אנחנו צריכים לבוא מרוכזים. גם הקהל ידחוף אותנו ואני מקווה כמו תמיד שננצח. בקבוצה שמשחקת שלוש פעמים בשבוע, יהיו תקופות יותר טובות ופחות טובות ויהיו גם עוד פחות טובות מעכשיו. אני בטוח בזה ואני חושב שמחר זה זמן נהדר לעלייה ואני מקווה שזה מה שיקרה".

על ההתקפעה הרעה של מכבי, הוסיף אליהו: "האמת שבאימונים האחרונים באמת עבדנו יותר על נושא הקליעה. אי אפשר להתכחש לעובדה שהאחוזים שלנו לא טובים. כמו שאמרתי קודם, יש תקופות וגם לקלעים לפעמים יש תקופות פחות טובות. אני מקווה שבמשחק גם הקלעים ייכנסו לעניינים וגם הגבוהים ייכנסו כמו שהם יודעים ואז הכל יהיה בסדר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אופוק סאריצ'ה: "דווקא לקראת המשחק הזה יש לנו בעיות"

בדיוק כמו הצהובים, גם הטורקים מבינים היטב את חשיבות המשחק ביד אליהו, ומגיעים עם רצון רב להשיג את הניצחון שיקרב אותם אל הבטחת המקום השני בבית. "שתי הקבוצות כבר העפילו לטופ 16", אמר מאמן אפס, אופוק סאריצ'ה, "אבל זה משחק חשוב מאוד בכל הנוגע למיקום, והאולם בתל אביב הוא אחד המקומות הקשים לשחק באירופה".

על המשחק עצמו אמר סאריצ'ה: "אנחנו חייבים להיות חכמים ולשים את כל האנרגיה שלנו על הפרקט כדי לנצח. דווקא לקראת המשחק הזה יש לנו בעיות. ארסן איליאסובה עזב ויש את הפציעות של קינסיי ובאטיסטה, מה שהולך להקשות עלינו מאוד. אנחנו נהיה חייבים לשחק כדורסל מצויין כדי להשיג את הניצחון מחר".

מי שכן ישחק הוא הגארד, דוגוס באלביי שאמר לקראת המשחק: "האולם ביד אליהו הוא תמיד קשה מאוד ואין ספק שיש להם את היתרון כשהם משחקים מול האוהדים המקומיים שלהם. אבל כשאנחנו משחקים עם ריכוז מוחלט, אני חושב שאנחנו יכולים לנצח אותם. זה משחק חשוב מאוד אם אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון או השני בבית, ואנחנו מגיעים לתל אביב כדי לנצח".

מה עובר על גיא פניני

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully