וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: ”יש תקוות למשהו חדש”

המאמן מוכן למפגש הביתי של מכבי חיפה עם שאלקה (22:05, 9) שיקבע האם הירוקים ימשיכו לשלב הבא בליגה האירופית

מערכת וואלה!

נמשכים העימותים בין אוהדי מכבי חיפה לאנשי הקבוצה. האימון המסכם של הקבוצה לפני המשחק מול שאלקה (רביעי, 22:05, שידור חי בערוץ 9) הופסק למספר דקות לאחר שכ-30 אוהדים פרצו לכר הדשא וצעקו לשחקנים: "גמרתם לנו את החיים, אין לכם כבוד", וכן: "תורידו את הגופיות, אתם לא מכבי חיפה שאנחנו מכירים. תתביישו, אפילו שחקן אחד לא קיבל צהוב". אחד האוהדים אף רץ לעברו של אלישע לוי שניהל איתו שיחה. אגב, היחיד שחמק מזעם האוהדים היה יניב קטן לו צעקו: "אתה הסמל היחיד בקבוצה". השחקנים התרכזו בעיגול האמצע לכחמש דקות עד שהאוהדים פונו החוצה והאימון חודש.

עוד לפני האירוע, מנכ"ל הירוקים איתמר צ'יזיק שלח היום מכתב רשמי להתאחדות הכדורגל וזאת במסגרת הפעולות שבמועדון התחייבו לעשות למיגור תופעת האלימות אחרי אירועי הדרבי. צ'יזיק כתב כי במועדון שוקלים לסגור את יציע ג' כבר במשחק הביתי הקרוב נגד מכבי נתניה ביום שני ובמקביל לנסות ולאתר את שמות המתפרעים ולהעבירם למשטרה.

לפי ההרכב המסתמן אייל גולסה ו-ויאם עמאשה, שנעדרו בגלל פציעה מהדרבי, יחזרו להרכב על חשבון אוראל דגני וחן עזריאל. סיידו יאיא יפתח לצידו של גולסה בקישור האחורי.

הרכב משוער: בויאן שראנוב, אייל משומר, יוריצה בוליאט, סארי פלאח, טאלב טואטחה, אייל גולסה, סיידו יאיא, יניב קטן, עידן ורד, ולדימיר דבאלישווילי, ויאם עמאשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמאס להם מהמצב. אוהדי מכבי חיפה פורצים למגרש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני האימון התקיימה מסיבת העיתונאים לקראת המשחק המכריע במחזור השישי והאחרון של שלב הבתים במסגרת הליגה האירופית. הירוקים נמצאים במקום השני בבית, עם נקודה יותר מסטיאווה וא.א.ק לרנקה שייפגשו ביניהן. ניצחון של חיפה או תיקו במשחק המקביל יעלו אותה לשלב 32 הגדולות, מטרה שבכרמל בוודאי ישמחו להשיג לאור התוצאות החלשות בליגה, האחרונה שבהן ההפסד הביתי בדרבי החיפאי מול הפועל, 3:1. לפי ההרכב המסתמן אייל גולסה ו-ויאם עמאשה, שנעדרו בגלל פציעה מהדרבי, יחזרו להרכב על חשבון אוראל דגני וחן עזריאל.

המאמן אלישע לוי אמר: "ברור שכאשר אתה מפסיד שלושה משחקים רצופים המצב לא טוב. המכנה המשותף למשחקים האלה היה איבוד ביטחון וריכוז בדקות מסוימות. אנחנו באים במצב שונה מבדרך כלל, אבל מי שמתעסק בכדורגל יודע שזה דבר דינמי. דווקא משחק כזה נגד שאלקה יכול להוציא מאיתנו את המיטב ויכול להתפתח משחק שונה לחלוטין. יש לנו סיכוי, ניצחנו את שני משחקי הבית הקודמים שלנו. הם קבוצה מצוינת ואפילו שהם יגיעו בהרכב חסר, אנחנו לא מתייחסים לזה. נגיע למשחק עם תקווה למשהו חדש. צריך לבוא, לעשות את הדברים אחרת ואני מקווה שנדע להתעלות".

לוי עסק ארוכות במצבה של קבוצתו ובמחאת האוהדים: "אני חושב שמי שזרק את המוט עליי, צריך להיות מאחורי סורג ובריח. צריך לטפל באנשים כאלה ביד הקשה ביותר, אבל אי אפשר לבוא ולהקיש שהאוהד הזה מייצג את כל אוהדי מכבי חיפה. יש חלק גדול של הקהל שלא מרוצה ובצדק, אבל הוא יודע להביע את המחאה שלו בדרך אחרת. אנחנו בתקופה לא קלה ולא מצליחים להגיע ליעדים שהצבנו בתחילת העונה, להתמודד על תארים".

למרות המצב, המאמן מנסה להישאר אופטימי: "נכון לעכשיו, אנחנו במרחק גדול מהצמרת, אבל אני יכול להגיד מניסיון שבכדורגל זה אף פעם לא נגמר. צריך להסתכל לטווח הקצר, המטרה כרגע היא לנצח את שאלקה ולעבור שלב. בכדורגל תמיד יש את יום המחרת. המועדון הזה היה לא פעם ולא פעמיים במצבים לא קלים, גם בתקופה שלי. בתקופות כאלה צריך לדעת לבוא ולחפש פתרונות ולעבור למצב אחר, וזה מה שאני עושה".

לוי עסק גם בעימות בין מוחמד גדיר לסיידו יאיא, בגינו נזרקו השניים מהאימון אמש: "בעיות המשמעת או תקריות כמו זו שהייתה אתמול, יש בכל קבוצת כדורגל. שני שחקנים צעירים מצאו זמן, דווקא לפני המשחק החשוב ביותר, להתקוטט לפני האימון. זו עבירת משמעת חמורה. הגבתי מיד והרחקתי אותם מהאימון, כי אי אפשר לעבור על זה לסדר היום, אבל דברים כאלה קורים ואנהג איתם כפי שנהגתי עד היום. אני לא הולך לוותר, אבל אם אני צריך להשתמש בסיידו או בגדיר, אתן להם לשחק. יש לנו הרבה שחקנים חדשים, לא תמיד אנשים יודעים את הנורמות ואיך צריך להתנהג. גם במקום כזה, כשיש הרבה לחץ, יש כאלה שיוצאים מהמסלול. אני חושב שמנפחים את זה יותר מדי, חשוב יותר להביא תוצאות".

בהמשך, המאמן ניסה להסביר את ההפסדים האחרונים: "בדרבי יכולנו להגדיל את היתרון ולא עשינו את זה. עלינו למחצית השנייה וכמו במשחקים האחרונים, איבדנו ריכוז. כשאנחנו סופגים שני שערים מהירים כמו נגד הפועל תל אביב או שלושה בעשר דקות כמו מול הפועל חיפה, זו לא בעיה של נחישות אלא של חוסר ריכוז. אנחנו צריכים לדעת לא להישבר. עשיתי טעויות אבל מי שלא עושה לא טועה. צריך לדאוג שבמכבי חיפה יהיו אנשים מחויבים וחזקים שמתאימים למועדון. אנחנו צריכים להתמודד עם המצב שלנו ועושים הכל כדי לשנות את פני הדברים".

לסיום, המאמן הבהיר כי הוא לא מתכוון לשים את המפתחות, אלא להמשיך ולנסות להחזיר את הקבוצה למסלול: "במהלך התקופה שלי בחיפה היו רגעים קשים. הכי קשה היה אובדן האליפות. מה שהניע אותי אז, בעזרת האנשים במועדון, היה ניסיון להתחיל מחדש ולגבש את הקבוצה כדי להשתפר, ובאמת, בסוף אותה עונה החזרנו את האליפות. גם עכשיו, כל מה שמנחה אותי הוא הניסיון למצוא איזון ולהביא את הקבוצה למצב יותר טוב. אני חושב שמגיע לי קצת יותר קרדיט, יצאתי כבר ממצבים לא קלים ותיקנתי דברים. יש לי ניסיון להתמודד עם המצבים האלה".

גוסטבו בוקולי הותיק התייחס למצב בחדר ההלבשה של מכבי חיפה: "מה שאנחנו עוברים היום זה מצב לא קל. המטרה היא לגרום לשחקנים לתת יותר. רק אם נהיה ביחד נוכל לצאת מהמצב הזה. יש לנו יכולת וצריך לממש אותה, אני בטוח שבקרוב נצא מהמצב הזה. ראיתי ששחקנים פגועים כשאנחנו מפסידים, זה אומר שאכפת להם. הם רואים שזה לא נעים ויכול להיות שהחדשים עדיין לא מבינים איך לעשות דברים בקבוצה. אני מנסה לתת להם להרגיש כמו בבית. כל אחד יכול לתת קצת יותר, גם אני. זו הדרך היחידה לצאת מהמשבר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שאלקה מגיע ללא מאמנה הוב סטיבנס

מחזיקת הגביע הגרמני נמצאת לאחרונה בכושר נהדר וניצחה בחמישה משבעת משחקי הליגה האחרונים שלה, כולל 1:2 מרשים על הרטה ברלין במחזור האחרון, מה שהעלה אותה עד למקום השלישי עם 31 נקודות, שלוש פחות מבאיירן מינכן המוליכה. עבור שאלקה המשחק חסר חשיבות שכן היא הבטיחה כבר את ההעפלה מהמקום הראשון בבית. עם שאלקה הגיעו ארצה קרוב ל-400 אוהדים, שרכשו את החבילה כבר לפני חודשיים, כש-80 מהם הגיעו לאימון המסכם של הקבוצה. בנוסף לכך, את הקבוצה מלווים כ-35 אנשי תקשורת מגרמניה. מי שמשך את מירב תשומת הלב באימון היה דווקא מנהל הקבוצה הורסט הלדט, ששוחח ארוכות עם התקשורת.

במשחק מול חיפה תיאלץ שאלקה להסתדר ללא המאמן שלה הוב סטיבנס. ההולנדי הגיע לשדה התעופה בדיסלדורף, שוחח עם התקשורת, כשלפתע צילצל הטלפון הסלולרי שלו. סטיבנס הלך הצידה, שוחח עם המנהל המקצועי הרסט הלדט, נפרד משחקניו ונעלם כדי לטפל באימו, מיה בת ה-85, שחולה. על הקווים בקרית אליעזר יעמדו ספו אייקהורן ומרקוס גיסדול. עוד לפני הדרמה שאירעה בשדה התעופה, הספיק סטיבנס לומר: "נבחן כמה שחקנים צעירים, שבדרך כלל לא מקבלים דקות".

סטיבנס הוא לא היחיד שייעדר, אלא גם תשעה שחקנים שפתחו בניצחון על הרטה ביום שישי כיוון שהקבוצה מגלזנקירשן, שהגיעה עד לחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, תעניק מנוחה לכוכביה לקראת מפגש הליגה מול ורדר ברמן בשבת. הכוכב הפיני הצעיר טימו פוקי לא יכול לשחק במפעל, כיוון שהשתתף בו כבר במדי הלסינקי (ואפילו כבש שלושער מול שאלקה). בנוסף אליו, גם כוכבים כמו ראול, קלאס יאן הונטלאר, כריסטיאן פוקס (שכבש צמד מול מכבי חיפה), לואיס הולטבי, ג'רמיין ג'ונס, קיריאקוס פפאדופולוס, ג'ואל מאטיפ והשוער הראשון לארס אונרשטאל נשארו בגרמניה. אליהם מצטרפת רשימת הפצועים הארוכה של הקבוצה, שכוללת את ג'פרסון פרפאן, יאן מוראבק, פר קלוגה ורלף פהרמן.

השחקנים הבולטים שבכל זאת יגיעו הם הבלם והקפטן בנדיקט הובדס, שמשחק גם בנבחרת גרמניה וחוזר מפציעה, חוסה מנואל חוראדו, שכבש במשחק הראשון בין השתיים, יוליאן דראקסלר בן ה-18 שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הגרמני, אלכסנדר באומיוהאן וכריסטוף מצלדר. טימו הילדברנד, השוער הוותיק שהגיע בעקבות פציעתו של פהרמן, צפוי לערוך בכורה. החלוץ בן ה-18 מהקבוצה הצעירה של המועדון, פיליפ הופמן, צפוי לקבל דקות משחק.

אל מסיבת העיתונאים לקראת המשחק הגיע הקפטן הובדס עם עוזר המאמן אייקהורן, שסירב להפחית בחשיבות המשחק: "זה ממש לא שאלקה ב' הקבוצה שנמצאת פה. כולם כאן שחקני סגל חשובים, שיודעים שכל משחק חשוב מבחינתם והם חייבים להוכיח את עצמם. על אף שהבטחנו כבר את הלייה, הגענו לכאן כדי לנצח".

הובדס נשאל מי מדאיג אותו יותר ולדימיר דבאלישווילי, או קלאודיו פיסארו מוורדר ברמן, אותה יפגשו הרויאל בלוז בשבת: "אני עכשיו מרגיש טוב מבחינה פיזית ולא מפחד או דואג מאף שחקן". על ההרכב החסר איתו הגיעה שאלקה אמר הובדס: "נכון שהרבה שחקנים לא שיחקו מעולם ביחד, אבל כולם רוצים להוכיח את עצמם".

הרכב משוער: טימו הילדברנד, אטסוטו אוצ'ידה, בנדיקט הובדס, כריסטוף מצלדר, סרחיו אסקודרו, כריסטוף מוריץ, מרקו הגר, אלכסנדר באומיוהאן, חוסה מנואל חוראדו, יוליאן דראקסלר, ציפריאן מאריקה.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully