וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם נהרוס להפועל תל אביב, אחר כך לא נעלה

13.12.2011 / 13:30

רגע לפני הקרב ביניהן, אור שקדי מציג לכם את באר יעקב וטבעון שמועמדות לעלות על חשבון האדומים רק כדי להישאר בליגה

אם הדברים היו מסתדרים כמתוכנן, הפועל תל אביב הייתה משחקת בימים אלו בליגת העל ומשלימה ארבע עליות בארבע עונות. אלא שבפועל האדומים רשמו עונה יוצאת מן הכלל בליגה הלאומית, אך ברגע האמת קרסו מול מ.כ הבקעה, שעוד במהלך העונה סומנה כקבוצה החזקה שיכולה למנוע מהאדומים את הכרטיס לליגת העל, וכל זאת לאחר סדרת פלייאוף מותחת וקשה בחצי הגמר מול הפועל יקנעם/מגידו הקטנה.

עברה עונה, הפועל תל אביב שוב בנתה קבוצה מפוארת, והנה היא מוצאת את עצמה רק במקום השני עם שני הפסדים כבר באמצע הסיבוב הראשון. המנצחות הגדולות של התקופה האחרונה הן המובילה מכבי "איתי" באר יעקב, שגברה על הפועל תל אביב בהדר יוסף, והפועל קרית טבעון/עמק יזרעאל, הממוקמת במקום השלישי ועשתה זאת באולם בנהלל. הערב (שלישי) שתי הקבוצות נפגשות לקרב חם מאוד, ורגע לפני יצאנו לבדוק מה הסיפור עם היריבות של האדומים על הכרטיס לליגת העל, והאם יש מצב שהם ישחקו שם בכלל.

מצד אחד – רק רוצים פלייאוף עליון

כבר אשתקד באר יעקב סומנה כקבוצה שיכולה לעשות צרות בליגה. אלא שבמהלך העונה חוותה הקבוצה טראומה גדולה עם מותו של השחקן איתי לוי במהלך אימון, והסגל לא הצליח להשתחרר מכך. העונה, כפי שמודים רוב מאמני הליגה הלאומית, נבנתה בבאר יעקב חמישייה מפחידה הכוללת את דרו האוזמן, יועד בית יוסף, ג'רמיין הול, נייט מילר ואיגור סימין.

"חד משמעית הקבוצה לא נבנתה כדי לעלות", מפתיע מאמן הקבוצה עידן פלדה. "היו לנו שתי מטרות עיקריות בבניית הסגל. הראשונה הייתה להיכנס ל-1-8, לפלייאוף העליון, והשנייה לנסות לקדם את הצעירים במערכת. אם נוכל להגיע לפיינל פור, שזה צעד אחד מעל מה שהקבוצה עשתה בשנה שעברה, זה יהיה הישג עצום. אני לא יודע אם הפועל תל אביב פחות טובה מאיתנו. למה הפועל תל אביב, עם התקציב הכי גדול בליגה, לא לקחו את השחקנים שלנו אם יש לנו את החמישייה הכי טובה? למה הם לא לקחו את ליאור שגב? השחקנים הכי טובים בליגה השנייה נמצאים שם".

גם היו"ר איציק דבש, שבנו נדב משחק בקבוצה, מסכים שבאר יעקב בכלל לא חשבה על עלייה, ומפתיע שגם הרכש המדהים בדמותו של כריס ווטסון לפני שבועיים לא משנה את הכוונות. "כריס ווטסון לא היה בא אם לא היו לנו ארבעה פצועים בו זמנית. הייתי כבר בחרדה שאנחנו אולי נפספס את העלייה לפלייאוף".

בצד השני – מחייכים אחרי ג'ף רוזן

הפועל קרית טבעון הייתה במשך שנתיים קבוצת הבת של מכבי חיפה. הבעלים ג'ף רוזן סיפק לטבעון כמה מטובי השחקנים בליגה השנייה והקבוצה הגיעה פעמיים לפלייאוף העליון. הקיץ החליטו בחיפה לעבור להוד השרון וטבעון התאחדה עם עמק יזרעאל. הציפיות היו לנפילה מסוימת, אבל בפועל נבנתה קבוצה מלהיבה עם ליאור שגב, קובי אייזיק, לירז אריאלי ועידו סטולרו כישראלים מובילים, והזרים המנוסים רמון קלמנטה וג'וש גומז.

"עיקר השינוי שלנו היה בקבלת ההחלטות", מספר יו"ר קרית טבעון/עמק יזרעאל צביקה שוסטר. "כעת אנחנו מסוגלים לקבל החלטות על ידי ההנהלה, כשבעבר היינו תלויים בהחלטות של ג'ף רוזן. זה מקל בצד המקצועי, כי אתה בונה קבוצה בצעדים שפויים ובהחלטות מקצועיות בלבד, אבל מצד שני מאוד מקשה מבחינה כלכלית".

ממש כמו באר יעקב, גם בטבעון לא כיוונו כל כך למעלה, ולא יודעים אם להאמין שהם בצמרת. "הציפיות מהקבוצה לא היו כאלה בתחילת השנה. כשהתחלנו לבנות את הסגל ראינו שיכולה להיות קבוצה טובה עם שחקנים ותיקים מובילים וצעירים ליד. לא ציפינו להיות במקום הזה בשלב הזה", מספר מאמן הקבוצה יוסי בונן, שהיה עוזר המאמן של שרון אברהמי בהפועל תל אביב. "אנחנו מנסים להגיע הכי רחוק שאנחנו יכולים".

בונן מנסה להסביר מדוע עדיין הפועל תל אביב פייבוריטית לדעתו על פני קבוצתו ובאר יעקב. "הפועל תל אביב בנתה קבוצה כדי לעלות ליגה. גם אנחנו וגם באר יעקב נמצאים במקומות אחרים עם אילוצים ברורים. זה משפיע על בניית הקבוצה. אחד הדברים המבורכים בליגה הזאת הוא קידום הצעירים שנעשית בשאר הקבוצות. אם אין לך פריבילגיה להיות הפועל תל אביב, אז יש לך תקציב מצומצם ואתה בונה על ארבעה שחקנים בולטים וחבר'ה צעירים סביבם".

רכזים ישראלים מליגה אחרת

המשותף לקרית טבעון ובאר יעקב, מלבד הזרים המצוינים, הם שני הגארדים הישראלים שמובילים אותם. ליאור שגב מטבעון ויועד בית יוסף מבאר יעקב הם שני שחקנים שנמצאים בליגה השנייה ממש במקרה. שגב כבר טעם ליגה ראשונה, היה מחליף לגיטימי, אבל לא עשה את הפריצה להיות כוכב ובחר מרצונו לרדת ללאומית. בית יוסף היה שם בקיץ וניסה להתקבל לקבוצות בליגה הראשונה, אבל לא מצא מקום. בימים אלה מפעילים בברק נתניה לחץ על באר יעקב שישחררו אותו לשורותיהם.

"יועד מבחינתי זה פרויקט. זה ילד ששיחק אצלי בעירוני ט' בתל אביב, והוא סיים באותה שנה כמלך הסלים של ליגת העל. הוא היה סקורר מאוד גדול בגילאי נוער בהפועל גבעתיים, והמעבר שלו לבוגרים לקח הרבה זמן", מספר פלדה על בית יוסף (24, 1.82), שרק לפני שנה וחצי חשב לעזוב את הכדורסל, והשנה רושם בלאומית 19.8 נקודות, 3.7 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים. "יועד צריך לעשות הכנה טובה עם קבוצה, לטעות קצת במשחקי האימון, לקבל ביטחון מהמאמן ולדעתי הוא יכול להיות אחד מהישראלים הטובים בליגת העל".

גם בונן שופע מחמאות על שגב (28, 1.90), שמתפוצץ השנה עם 21.1 נקודות, 9.3 אסיסטים ו-4.8 ריבאונדים. "ליאור הוא שחקן נהדר. אנחנו מכירים הרבה שנים והרבה זמן, אני זכיתי שהוא איתי בקבוצה. הוא שחקן לגיטימי בליגה הראשונה, הוא ברמה מעל הליגה השנייה, יש לו תרומה עצומה על המגרש, ואחד הדברים הבולטים שהוא מביא לקבוצה מעבר זו התרומה מחוץ למגרש. הוא מנהיג, יודע איך לאסוף את כל הקבוצה סביבו, וזו תרומה לא פחות חשובה מהתרומה המקצועית שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עלייה – זה בכלל אפשרי?

השאלה הגדולה שמרחפת סביב הליגה הלאומית בשנים האחרונות, במיוחד לאור תקציב המינימום והדרישה לתנאים גבוהים בליגת העל, היא האם הקבוצה שתעלה מליגה לאומית בכלל מסוגלת לממש זאת. "לכל השחקנים הכוכבים שלנו יש מענק עלייה. בנינו את זה ככה שלשחקנים תהיה שאיפה לעלות. אם נממש זאת או לא, נחשוב אחר כך", אומר שוסטר מטבעון. "לדעתי תכנון עלייה לליגת העל צריך להיות לטווח ארוך כי התקציבים הם תקציבי עתק לעומת הליגה הלאומית. מימוש עלייה לליגת העל לא בתוכניות שלנו, אבל השאיפה שלנו היא להגיע הכי רחוק, ואחרי זה נראה. אם ג'ף רוזן לא היה מגיע למכבי חיפה, הם לא היו בליגת העל. הכל יכול לקרות".

דבש מבאר יעקב, שנתמך על ידי ראש מועצה שמשתדל להתערב ומונע בשלב זה את שחרורו של בית יוסף, קצת יותר אופטימי. "יותר קל מבחינה כלכלית להיות בליגת העל מאשר בליגה הלאומית, כי מקבלים 1.5 מיליון שקל מהמנהלת ועוד מיליון שקל מהמדינה. גם אם המועצה תקציב רק 2.5 מיליון כבר הגענו לחמישה מיליון, ונשאר לגייס עוד מיליון שקל כשכבר היום בליגה הלאומית אנחנו מגייסים 300 אלף שקל. אז זה לא בשמיים. החלק החשוב זה המתקן. אם לא יהיה מתקן ראוי לשמו בבאר יעקב ניאלץ לשחק במקומות אחרים. אנחנו חושבים על הרחבת המתקן הקיים, בדומה למה שעשו באולם בנתניה. יש אופציות ראויות באיזור (גן נחום בראשון לציון והאולם בנס ציונה, שניהם מאושרים למשחק בליגת העל, א.ש), אבל אני לא חושב שזה נכון. כך נאבד את הזהות והעניין. אנחנו משחקים בשביל הקהל ולא בשביל הליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully