וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סיבוב בליגת העל: המאכזבים

דניאל ירושלמי

13.12.2011 / 11:00

בעונה כל כך קטסטרופלית, לא פלא שנבחרת המאכזבים היא היחידה שבה יכולים שחקני מכבי חיפה ומכבי תל אביב להיפגש

שחקני מכבי חיפה, ולדימיר דבאלישווילי (שמאל), יניב קטן. אדריאן הרבשטיין
תמונה משקפת לעונה. שחקני מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

שוער והגנה

שוער: ניר דוידוביץ' (מכבי חיפה). פתח בשני משחקי ליגה בלבד בהם היה חלש, אבל לא זו הסיבה שהוא נמצא כאן. דוידוביץ' קיבל לאורך הקריירה הרבה מאוד ממכבי חיפה, שליוותה אותו גם בפציעות הקשות שעבר, אך כמו הכדורגלן הישראלי הממוצע הוא מכיר רק את עצמו . בעונה כזאת, במקום לקחת אחריות, להיות בוגר, לשמש דוגמה לשחקן תחרותי ולתת הרבה שקט גם על הספסל הגועש, דוידוביץ' בחר בדרך הכי ילדותית, לא מקצועית ואפשר אפילו להגיד טיפשית, שתגרום לו לסיים קריירה מפוארת בירוק עם כתם גדול.

מגן ימני: אלי דסה (בית"ר ירושלים). ממגן הנבחרת הצעירה של גיא לוזון, שעשוי להיות שחקן הרכב בקמפיין היורו בעוד שנה וחצי, מצפים להרבה יותר משראינו בסיבוב הזה במדים הצהובים-שחורים. כמו כל הקבוצה שלו, דסה איבד את הביטחון, מיעט להצטרף להתקפה וממשחק למשחק החל לעשות טעויות של שחקן נוער בהגנה, בדיוק כמו הפנדל לו גרם במשחק נגד בני יהודה.

בלם: יוריצה בוליאט (מכבי חיפה). יותר ממיליון יורו שילמה חיפה על בוליאט, ולאחר תקופת התאקלמות ציפו בחיפה לראות את השחקן הופך להיות משמעותי בהגנת הקבוצה. אלא שבוליאט לא הצליח להתעלות מעל רמת הבלם הישראלי הממוצע, לא משדר דומיננטיות בהגנה, מגלה חוסר ביטחון תחת לחץ וגורם לחיפה להצטער על השחרור של אנדריי פיליאבסקי.

בלם: ניבאלדו (מכבי תל אביב). האריס מדוניאנין אמר למוטי איוניר בחדר ההלבשה שהוא ליצן, אבל דבריו היו אמורים להיות מכוונים לניבאלדו. לא ברורה המלחמה עליו והרצון לנסות להכשיר ולהעלות אותו פצוע עם זריקות, כי עד היום ניבאלדו נראה כשחקן החלש ביותר בהגנת מכבי תל אביב. משחק ללא טעות גדולה של הברזילאי מעלה תהיות בשערים 10-11.

מגן שמאלי: יואב זיו (מכבי תל אביב). אין מה לעשות, מכבי תל אביב משתלטת על 50 אחוז מרביעיית שחקני ההגנה. בתחילת השנה זיו נראה כאחד הדומיננטיים בהתחברות ובטירוף של הקבוצה, אך כשדעכה ההתלהבות והחלה ההתפרקות, זיו לא הביא את הניסיון שלו מההתמודדות ברמות האלה וקרס יחד עם כל הקבוצה.

ניבאלדו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הנזק הרבה יותר גדול מהתרומה. ניבאלדו/קובי אליהו

קישור

קשר: תמיר כהן (מכבי חיפה). חרי מה שעבר בשנה שעברה עם אביו, כמעט כל אוהד כדורגל נייטראלי היה רוצה לראות את תמיר כהן חוזר להצליח, אך אם בתחילת העונה דובר על תקופת ההתאקלמות, הפיניש של הסיבוב מסכם עבורו את אחת התקופות הכושלות בקריירה. המשחק שלו בהגנה רך, הוא אנמי בעזרה להתקפה ומעלה בחיפה את השאלה האם הוא הקשר האחורי שיכול להוביל את הקבוצה בשנים הבאות כפי שתכננו.

קשר: רפי דהן (מכבי תל אביב). אחרי העונה המצויינת בהפועל פתח תקוה אשתקד, דהן התאקלם מצוין במחנה האימונים של מכבי תל אביב בפתיחת העונה וזכה לכל הקומפלימנטים ולכותרות ה"בולדוג של מכבי" בכל ערוץ תקשורת אפשרי. בפועל, פרט לשניים-שלושה משחקים, דהן לא היה דומיננטי, שיחק מפוזר ולא הצליח לייצר שליטה אמיתית של מכבי תל אביב במרכז השדה.

קשר: אבירם ברוכיאן (בית"ר ירושלים). איך הגדיר זאת שלמה שרף? "קשה מאוד לקבל קבוצה שבה התרומה של הקפטן ואולי השחקן הכי מוכשר שלה היא זירו אחד גדול". סיבוב שלם של ברוכיאן עם שער אחד ואפס בישולים אומרים הכל לגבי המצב של בית"ר. יובל נעים אמר בשבוע שעבר שברוכיאן הוא המנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה. ובכן, לא מעט בגלל התוצרת של ברוכיאן בית"ר מועמדת רצינית לירידה.

קשר: האריס מדוניאנין (מכבי תל אביב). זו השנה השנייה ברציפות שבה הקשר לא מצליח לעמוד ברף הציפיות הגדול ממנו. מכבי תל אביב שילמה 1.4 מיליון יורו עבור הכרטיס ועדיין משלמת 450 אלף יורו לעונה כשכר עבור תרומה מינימלית על המגרש ונזק מקסימלי בחדר ההלבשה ובמודל להתנהגות עבור השחקנים הצעירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

התקפה

חלוץ: פדרו גלבאן (בני יהודה). השערים נגד בית"ר ירושלים המתפרקת לא מחפים על סיבוב חלש מאוד של הקשר-חלוץ המוביל של בני יהודה. גלבאן לא התאקלם בשיטה החדשה של יוסי אבוקסיס, בה קיבל פחות חופש ועלה במשקל, ותרומתו בחלקו הגדול של הסיבוב לכתומים הייתה נמוכה מאוד.

חלוץ: אלירן עטר (מכבי תל אביב). לחלוץ הייתה פתיחת עונה מצוינת, ונראה היה שהוא עומד לעבור שינוי מנטאלי גדול ובדרך לעשות את הקפיצה לאירופה. כל זאת, עד למשחק מול מכבי חיפה, שם חזר אחורה עם זריקת הבקבוק והמשיך בהתנהלות לא טובה מול מכבי תל אביב. אין ספק שהוא משלם את מחיר המשבר האמיתי הראשון במועדון גדול, משהו שלא נתקל בו עד היום.

שחקני מכבי חיפה תמיר כהן, עידן ורד. אדריאן הרבשטיין
לא ממש השחקן שציפו במכבי חיפה שיהיה. תמיר כהן/אדריאן הרבשטיין

מאמן

ניר קלינגר (הפועל באר שבע). אלונה ברקת קיצצה בתקציב, אבל עדיין העמידה לרשות קלינגר, בשנתו השנייה במועדון, סכום ראוי לבנות קבוצה שהייתה אמורה להיות בחלק העליון של הטבלה. קלינגר ביצע מהפכה צעירה בקיץ אך נכשל ועזב אחרי ניצחון על הפועל חיפה במחזור השביעי, כשהקבוצה עם שלוש נקודות בלבד. בשורה התחתונה, באר שבע נשארה עם סגל חלש שגם עם חיזוק יתמודד על הירידה עד לתום העונה.

עוד בליגת העל:

סיכום סיבוב - נבחרת המצטיינים

צפו בקרית שמונה זוכה באליפות הסיבוב עם 0:1 על הפועל תל אביב

שלום תקווה: קרית שמונה ורן בן שמעון ראויים למקום הראשון

רביד גזל יודע: בסיבוב השני יהיה קשה יותר

ניר קלינגר מאמן הפועל באר שבע. רוני לבנה
הקבוצה עדיין משלמת על המחדלים. ניר קלינגר/רוני לבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully