וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לי קורזיץ: יותר פייבוריטית מצוברי או משיח

11.12.2011 / 10:51

בזמן שכולם מדברים על נמרוד משיח ושחר צוברי, הגולשת הוכיחה שהיא התקווה הגדולה שלנו למדליה בלונדון בקיץ

שתי מדליות זהב באליפות עולם בקריירה אחת ירשימו כל אחד, פרט למי שמכיר מקרוב את לי קורזיץ. אין ספק שמקורביה חוגגים היום את אחד ההישגים הגדולים בתולדות השייט הישראלי, אבל "חגיגת לי קורזיץ" שלהם היא קצת שונה. הם, כמו לי קורזיץ עצמה, עדיין חוגגים את החזרה שלה לשגרה, שרק לפני שנתיים הייתה כל כך רחוקה מלהיראות כמובנת מאליו. אז, קצת אחרי קמפיין אולימפי כושל וחוסר הצלחה להגיע למשחקי בייג'ינג 2008, היא נפצעה קשה בתאונת גלישת אקסטרים והייתה קרובה יותר להפוך לנכה מאשר לאלופה אולימפית.

וזו לא רק הפציעה של לי קורזיץ, שלמרבה המזל הצליחה להשתקם באופן מפתיע ולחזור בלי לחשוב פעמיים לים, עליו היא לעולם לא תכעס וממנו לא תפחד. אל הפציעה הזו תוסיפו חזרה מקמפיין אולימפי כושל, עוד דבר שבכלל לא מובן מאליו. רובנו נחשפים לספורטאים האולימפיים פעם בארבע שנים, וכלל לא עוקבים אחרי התלאות שהם עוברים. צריך להבין מה זה ספורטאי שמגיע למשחקים האולימפיים, לא מצליח ל עשות את זה אחרי ארבע שנים וחוזר ועושה את זה אחרי שמונה שנים, ועוד בגדול. תחשבו על כדורגלן שהיה יורד לליגה השניה - לא לשנה אחת אלא לארבע שנים. כמה כאלה הצליחו לחזור לצמרת? לי קורזיץ עושה את זה, בדיוק כמו שחברה הטוב גל פרידמן עשה את זה אחרי שנת 2000. מכאן אנחנו מגיעים להשוואה שהיום אפשר לעשות אותה בודאות. בשנה הטרום אולימפית לי קורזיץ משכנעת לא פחות, ואפילו יותר מגל פרידמן של שנת 2003, וכולנו זוכרים איך נגמרה ההופעה של גל פרידמן באתונה בקיץ 2004.

לי קורזיץ אמרה כבר בסוף ספטמבר בראיון לוואלה! ספורט שהיא גולשת הרוח המהירה בעולם כיום. יהיו כאלה שיגידו שזה נכון כשהרוחות הן חזקות, אבל מה שהיה כל כך מרשים בהופעה של קורזיץ באליפות העולם בפרת', הוא שהיא הצליחה לתפקד בתנאי מזג אוויר משתנים, ונראתה כמו הגולשת הורסטילית האוליטימטיבית שיכולה לנצח כל יריבה, בכל תחרות, ונראית כמו מניה בטוחה למדליה אולימפית בלונדון 2012. בניגוד לציפיות, תנאי מזג האוויר בפרת' הפתיעו את "גולשות הרוחות החזקות" והעמידו את כלל הגולשות במבחן הרבגוניות, זה שרק הטובות ביותר עומדות בו. ואכן, היו אלו שלוש הגולשות שנחשבות לטובות בעולם כיום - קורזיץ, זוחה קלפצקה הפולניה ומרינה אלבאו הספרדיה, שהצליחו לעמוד בו והיו בשלישייה הראשונה כמעט לכל אורך התחרות. קורזיץ אגב, דורגה ראשונה כבר מהשיוט הראשון ופרט ליום שיוטים אחד בו הפולניה ניצחה פעמיים, הישראלית הייתה הבולטת ביותר בכל יום לאורך כל התחרות.

אז מה אומר ההישג של קורזיץ לקראת לונדון 2012? בתור התחלה, צריך לקוות שהיא תגיע לשם בריאה ובכושר. אם זה יקרה, אין שום סיבה שהיא לא תהיה בצמרת המובילה. דווקא בפרת' היא הוכיחה שהיא יכולה להסתדר גם עם רוחות חלשות, למרות שהיא עצמה גולשת של רוח חזקה. היא הצליחה לצבור ביטחון חשוב כשניצחה את קלפצקה ואת אלבאו יחד באותה תחרות, אבל נראה שבמשחקים האולימפיים היא תצטרך להיזהר דווקא מגולשות של רוח חזקה, כמו בריוני שואו הבריטית, שהידרדרה בדירוג באליפות העולם ככל שהרוחות נחלשו. על דבר אחד אפשר להצביע כמעט בודאות נכון להיום - לי קורזיץ נראית כפייבוריטית גדולה יותר לזכות במדליה אולימפית מאשר שני הגולשים המתמודדים על הכרטיס ללונדון 2012 - שחר צוברי או נמרוד משיח, שיתחילו להתחרות מחר באליפות העולם. כי עם כל הכבוד למדליסט האולימפי ולסגן אלוף העולם לשעבר, נראה שללי קורזיץ יש פשוט פחות מתחרות שיכולות לסכן אותה בצמרת העולמית.

לי קורזיץ זכתה באליפות העולם בפרת'

גם ביבי נתניהו כבר הספיק לברך את קורזיץ

  • עוד באותו נושא:
  • לי קורזיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully