וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורזיץ: "כיף לשמוע את ההמנון רחוק מהבית"

11.12.2011 / 10:02

אלופת העולם הטרייה בגלשני רוח חוגגת אל תוך הלילה בפרת'. ביבי נתניהו, שמעון פרס ולימור לבנת התקשרו לברך אותה

אימג'בנק GettyImages

נשיא המדינה שמעון פרס מברך את לי קורזיץ

אימפריית גלשני הרוח ישראל השיגה הבוקר (ראשון) את מדליית הזהב השניה שלה באליפות העולם לנשים, כשגם את המדליה הקודמת השיגה לי קורזיץ כשהייתה בת 19 בשנת 2003. בניגוד לימים שבהם היא הוגדרה כהפתעה, הפעם כבר אף אחד לא יכול להתווכח עם העובדה שמדובר באחלת הגולשות הטובות בעולם, אם לא המהירה ביותר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם קורזיץ, בירך אותה על ההישג הגדול וציין כי הביאה כבוד גדול לספורט הישראלי. נתניהו שיבח את קורזיץ על הישגיה לאורך השנים ואמר לה: "הוכחת התמדה נוסף לכישרון האדיר שבך. אני מצפה לראותך באולימפיאדת לונדון".

אחרי טקס הפודיום בפרת' אמרה קורזיץ: "אני כל כך שמחה שאני יכולה לעמוד על הפודיום, לראות את הדגל של המדינה שלי מתנופף ולשמוע את ההמנון כשאני כל כך רחוקה מהבית". קורזיץ התייחסה לאחר הזכייה ליריבות בינה לבין זוחה קלפצקה ומרינה אלבאו, שהן שתיים מחברותיה הטובות ביותר ואמרה: "כשאני נכנסת למים אני לוחמת, גם אם זה אומר שצריך להילחם בחברות שלי. על החוף אנחנו החברות הכי טובות, אבל במים אנחנו נלחמות. מבחינתי שלושתנו ניצחנו".

זוחה קלפצקה, אלופת אירופה שסיימה במקום השני, סיפרה ששיוט המדליות בו סיימה במקום השני היה הקשה בחייה. "אני שמחה בשביל לי כי היא החברה הכי טובה שלי".

פרט לשיחה עם ראש הממשלה, קורזיץ כבר הספיקה לשוחח עם נשיא המדינה שמעון פרס. אגב, קורזיץ לא תחזור השבוע לארץ אלא תמשיך לביקור משפחתי בסידני, כך שקבלת הפנים לכבודה תידחה.

צפו בשיוט המדליות של לי קורזיץ ובחגיגות שאחרי

גור שטיינברג, המנהל המקצועי של איגוד השייט סיפר בשיחה מאוסטרליה: "לי נתנה תצוגת תכלית מדהימה. התנאים היו לרעתה. הגולשת הפולניה מצויינת בדרך כלל בתנאים האלה (רוחות חלשות) וידענו את זה לפני השיוט. כבר לפני השיוט לי הבינה שהיא חייבת להעז וגם להקריב. בקטע של ההקרבה ידעתי שלא תהיה בעיה. בסופו של דבר חשוב להבין - מגיע לה להיות אלופת עולם היא עשתה את זה בתנאים קשים. היא היתה טובה כל השבוע, כל השבוע הפגינה יכולת מצויינת ובכלל הפגינה שיפור גדול בחצי השנה האחרונה. היום היא הוכיחה שזה מגיע לה עם המון הקרבה נחישות ותעוזה. אני רוצה לברך גם את מאמנה, בן פינקלשטיין. הוא נכנס לעבודה איתנו רק לפני חצי שנה ושיתוף הפעולה איתו מעולה".

מאמנה של קורזיץ, בן פינקלשטיין, לא יכל להסתיר את התרגשותו אחרי הזכייה ואמר בשיחה מפרת': "זה מדהים, אני פשוט לא יכול לעכל את ההרגשה הזאת. לי כבר הייתה אלופת עולם, אני אישית לא מכיר את זה. זו תוצאה של עבודה קשה ורצון גדול להגיע לאולימפיאדה. היתה תחרות קשה אבל מצויינת, והיא עשתה את זה בצורה הכי טובה".

יו"ר איגוד השייט, יהודה מעיין, שכבר ספר לא מעט מדליות בתחרויות הגדולות, אמר הבוקר לוואלה! ספורט: "זה יום מאושר במיוחד לשייט בישראל, אבל לא הייתי מופתע בכלל כי ידעתי מה היכולות שלה. עוד לפני שהיא עלתה על המטוס לאוסטרליה היא שאלה אותי 'מה יהיה' ואמרתי לה שאנחנו הולכים לנצח. היא הובילה לכל אורך התחרות ברוחות בתנאים משתנים, והצליחה גם בשיוט המדליות שהיה ברוחות חלשות בהן היא פחות טובה. אני שמח מאוד בשבילה על ההישג הזה. אני חושב שפה נמצא הפוטנציאל הנשי הגדול שלנו. חשוב מאוד לציין את מעיין דוידוביץ' שעזרה ללי להשיג את המדליה וגם את גידי וערן שסיימו במקום הרביעי ב-470".

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, צבי ורשביאק, מסר בתגובה לזכייתה של קורזיץ: "קורזיץ הוכיחה שיש לה את כל התכונות הנדרשות מאלופי עולם- נחישות,התמדה וכוח רצון .זוהי זכייתה בתואר העולמי בפעם השניה, ואנו מקווים לראותה במיטבה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. הזכייה שלה בתואר העולמי מקדמת את המטרה שהצבנו לעצמינו לקראת לונדון. אנו מצפים לראות לפחות ספורטאית על הפודיום , וזאת 20 שנה לאחר זכייתה של יעל ארד במדלית הכסף במשחקים האולימפיים בברצלונה 1992. אנחנו לא מדברים על משהו הזוי. זוהי מטרה בהחלט ברת הישג".


ההישגים הבולטים של גולשי הרוח הישראלים באליפויות העולם:

עמית ענבר - מדליית כסף באליפות העולם באיטליה 1992

גל פרידמן - מדליית כסף באליפות העולם בחיפה 1996

עמית ענבר - מדליית כסף באליפות העולם באוסטרליה 1997

עמית ענבר - מדליית כסף באליפות העולם בצרפת 1998

גל פרידמן - מדליית זהב באליפות העולם בתאילנד 2002

לי קורזיץ - מדליית זהב באליפות העולם בספרד 2003

שחר צוברי - מדליית ארד באליפות העולם בניו זילנד 2008

נמרוד משיח - מדליית כסף באליפות העולם באנגליה 2009

נמרוד משיח - מדליית ארד באליפות העולם בדנמרק 2010

לי קורזיץ זכתה באליפות העולם בגלשני רוח

צוברי? משיח? אם אתם רוצים מדליה בלונדון, תבנו על קורזיץ

שייט בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully