וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאטית: מכבי תל אביב הפסידה ל-ק.ק זאגרב 81:74

יומיים בלבד אחרי שהובסו בידי ריאל מדריד ביורוליג, המשיכו הצהובים להיראות נורא ורשמו את הפסדם הראשון במפעל

אם מישהו תהה עד כמה עמוק המשבר במכבי תל אביב בשבועות האחרונים, הרי שהערב (שבת) הוא קיבל תשובה מהדהדת. הצהובים של דיוויד בלאט נחלו הפסד מביך, 81:74 לק.ק זאגרב הבינונית במסגרת הליגה האדריאטית, ורשמו הפסד ראשון במפעל אחרי תשעה ניצחונות. אלא שכידוע, מאזן הניצחונות בליגה האדריאטית לא ממש משנה, ומה שמדאיג בהרבה הוא היכולת של האלופה הישראלית. הצהובים המשיכו את הקו שהציגו בהפסד לריאל מדריד ביורוליג, שוב לא מצאו אף מנהיג בהתקפה, ונראו כמו קבוצה ששחקניה הכירו זה את זה רק לפני מספר דקות.

בלאט ניסה הערב להעלות את תיאו פפאלוקאס בחמישייה, אולי בכדי לתת ליוגב אוחיון מעט מנוחה, אולי כדי לנסות ולהכניס את היווני לעניינים, אבל גם הפעם פפאלוקאס נראה אפור מאוד ובעיקר חלוד, ולא הצליח למלא את עמדת הרכז שמכבי סובלת ממנה מאז עזיבתו של ג'ורדן פארמר. אוחיון גם הוא לא עשה את העבודה בהתקפה, כשהיחידים שתפקדו עבור בלאט הערב היו דווין סמית' וקית' לנגפורד, אך גם הם לא ממש הופיעו לרבע האחרון.

זאגרב פתחה את המשחק בטירוף, כשחמש הזריקות הראשונות שלה מחוץ לקשת צוללות פנימה בדרך ליתרון 13 כבר ברבע הראשון. הצהובים הצליחו לרדת אל המחצית בפיגור נקודה בלבד בעיקר הודות לכניסה טובה של הנדרקיס לעניינים ויכולת התקפית מוצלחת של דווין סמית'. היריבה הבינונית לא הרימה ידיים, המשיכה לזרוק מבחוץ בהצלחה מרובה, ומנגד הצהובים פשוט לא הצליחו למצוא נקודות בהתקפה, מלבד שלשות אקראיות של ג'ון שייר שלא הספיקו לכלום. קבוצתו של בלאט רושמת הפסד שני ברציפות, וממשיכה להיראות רע מאוד, רגע לפני שהיא פוגשת את אפס איסטנבול ביורוליג למשחק קריטי.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם תיאו פפאלוקאס, קית' לנגפורד, דיוויד בלו, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. זאגרב העלתה בחמישייה את קרונוסלאב סימון, פטאר באביץ', מריו קאסון, דאמיר ראנצ'יץ' וג'וש הייטלבלט. המארחים פתחו טוב, כשקאסון מוצא סל ועבירה, ושלשות של סימון וראנצ'יץ' קבעו יתרון 0:9 מפתיע כבר אחרי שתי דקות. ליאור אליהו הגיב טוב עבור האלופה הישראלית עם ארבע נקודות אישיות, אבל הייטבלט צלף שלשה נוספת והקרואטים עלו ל-10 הפרש. הצהובים הצליחו לשפר מעט את ההגנה וכפו איבוד שהסתיים בנקודות של פפאלוקאס, אבל סימון תפר את השלשה השניה שלו במשחק, ושלשה נוספת של באביץ' קבעה 9:22 מוטרף לקרואטים. בדיוק כמו מול הספרדים, גם הפעם נכנס הנדריקס ומיד העיר מעט את חבריו עם ארבע נקודות, ועבירה טיפשית של המארחים שניה לסיום הרבע איפשרה לפניני לצמק מהקו ל-28:19 בסיום הרבע הראשון.

מכבי עלתה טוב יותר אל הרבע השני, כשדווין סמית' מוצא נקודות במתפרצת, הקרואטים החלו להתקשות במהלכים ההתקפיים שלהם, איבדו את הראש ואת הכדורים, כשכל זה הגיע לשיא כשקאסון ביצע עבירת תוקף על פניני ומיד קיבל עבירה טכנית בגלל צעקותיו על השופט, והאורחים צימקו ל-30:26. אוזבולט שבר את הקיפאון ההתקפי של זאגרב עם ג'אמפ מוצלח, אבל מכבי נכנסה למומנטום עם נקודות של אליהו וסמית' קרוב לטבעת, וחדירה של לנגפורד צימקה ל-2 בלבד. הקרואטים שוב איבדו, סמית' קבר שתיים מוצלחות מהקו, והחטאה של שלשה עם הבאזר של זאגרב הורידה אותה ביתרון מינימלי, 38:39 בסיום המחצית הראשונה.

בלו פתח נהדר את הרבע השלישי, ועם חמש נקודות רצופות העניק את היתרון לראשונה למכבי, שעלתה ל-42:43. ראנצ'יץ' ובאניץ' המשיכו את הצליפות של המארחים מחוץ לקשת, אבל בלו לא נתן להם לברוח והמשיך להיות האיש של בלאט בהתקפה. אוחיון עוד השיג חדירה מצויינת, אבל מריו קאסון שחזר רגוע יותר מהספסל הקשה על הגנת הצהוים והחזיר את היתרון לידי הקרואטים, ושלשה של מאסיץ' קבעה 53:58 לקרואטים. בלאט החזיר את שחורציאניטיס אל הפרקט וזה הגיב עם ארבע נקודות מהירות בצבע, ומכבי שוב ידרה בפיגור נקדוה, הפעם 58:57 בסיום הרבע השלישי.

אוזבולט מצא עצמו פנוי מחוץ לקשת והגדיל את יתרון המארחים ל-4 עם שלשה בפתיחת הרבע האחרון, שייר החזיר באחת נדירה משלו, אבל זאגרב המשיכה לרוץ כשחדירה טובה של מאסיץ' קובעת 60:66. שייר צלף עוד שלשה, קאסון החזיר מהצד השני, ולנגפורד לא הצליח לתרגם עבירה בלתי ספורטיבית לנקודות כשהחטיא פעמיים מהקו. סימון ניצל זאת עד תום וצלף שלשה ענקית שקבעה 70:78, שתי דקות לסיום עבור המארחים. מכבי עוד ניסתה לחזור אבל בעיקר דרך זריקות מבחוץ, פניני לא פגע, הצהובים לא הצליחו לקחת את הריבאונד, וזאגרב חגגה ניצחון יוקרתי מאוד אל מול הקהל הביתי המצומצם שהגיע.

סטטיסטיקה

קלעו לק.ק זאגרב: קרונוסלאב סימון 26 (3 מ-5 לשלוש) ו-7 ריבאונדים, מריו קאסון ודאמיר ראנצ'יץ' (4 מ-6 לשלוש) 12 נקודות כל אחד, פטאר באביץ' וסאסו אוזבולט 8 נקודות כל אחד, אנטה מאסיץ' 6, ג'וש הייטבולט 5 ו-9 ריבאונדים, פאפה אנדיאגה דיאסה 4.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' (4 מ-7 מהשדה ו-3 חטיפות) וקית' לנגפורד (6 מ-8 מהשדה) 12 נקודות כל אחד, ריצ'ארד הנדריקס 10 ו-6 ריבאונדים, דיוויד בלו (3 מ-10 מהשדה)ותיאו פפאלוקאס 7 נקודות כל אחד, ליאור אליהו וג'ון שייר 6 נקודות כל אחד, סופוקליס שחורציאניטיס 5, יוגב אוחיון 4, גיא פניני 3, שון ג'יימס 2 טל בורשטיין שיחק ולא קלע.

צפו במכבי תל אביב מובסת על ידי ריאל מדריד 88:64

דיוויד בלאט יעזוב את מכבי תל אביב?

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully