וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של בלאט התרסק

9.12.2011 / 1:16

כשלנגפורד מצטיין זה סימן שמכבי תל אביב חסרת זהות ורחוקה מסגנון המשחק האופייני לבלאט – כדורסל קבוצתי, אינטליגנטי ואגרסיבי. ארז מיכאלי על התבוסה של הצהובים במדריד

יהודי אחד בא לרב העיירה לבקש את עצתו. "מהו הגיל בו נכון להתחיל לחנך את הילד", שאל. "בן כמה הוא?", התעניין הרב. "בן ארבע שנים", השיב החסיד. "באת מאוחר מדי", ספק הרב את ידיו בייאוש. דייויד בלאט לא הצליח לבוא למשחק החשוב נגד ריאל עם מכבי תל אביב בדמותו ובצלמו, ושילם על כך בתבוסה. ספק רב אם גם בהמשך העונה זו תהיה קבוצה שתשחק את הכדורסל שלו.

מכבי ביצעה בקיץ את הפעולות הנכונות כדי להישאר קבוצה טובה, להתגבר על עזיבת הכוכבים פארגו ואידסון, ולמלא את החלל שהותיר פרקינס. הביאו את שון ג'יימס לחזק את הריבאונד וההגנה; החתימו את דווין סמית וג'ון שאייר כדי לשפר את הקליעה מבחוץ; פפאלוקאס היה אמור לתרום מניסיונו וחכמתו; אוחיון צורף על תקן תלמיד חרוץ ומלא פוטנציאל שייתן מנוחה לכוכב היווני; מג'ורדן פארמר ציפו לספק את הערך המוסף, את העוצמה והברק.

אולם למעשה מאז החלה בניית הסגל ועד לתבוסה במדריד, מכבי תל אביב לא השכילה להתגבש ולשחק כדורסל שמשקף את החזון של מאמנה. ייתכן שהכל אנשים – אם פארגו היה נשאר דברים היו נראים אחרת; אם פארמר היה ממשיך מכבי לא הייתה מאבדת את המקום הראשון בבית. אבל יש מציאות והיא משתנה, ומכבי לא השכילה להשתנות איתה.

מכבי פיתחה תלות ביכולת של פארמר ושחורציאניטיס, תלות שהייתה מוצלחת בעירבון מוגבל לשעתה, ובעיקר נטעה אשליות באשר לעוצמתה של הקבוצה. בעוד פארמר ושחורציאניטיס מככבים, שאר הקבוצה נמוגה, וכשפארמר עלה על המטוס - מכבי דוממה מנועים. מכבי נראתה במדריד קבוצה כבויה, עייפה, חסרת השראה, נטולת מנהיג, חסרת כיוון. כך לא נראית מכבי של דייויד בלאט.

בגלל לוח הזמנים הצפוף, המשחקים בשלוש מסגרות והשינויים בסגל, בלאט לא מצליח לגבש זהות למכבי. קבוצה אתלטית שרצה ולוחצת? קבוצה שמשחקת כדורסל אטי על חצי מגרש ומנצלת את היכולת של סופו והניסיון של פפאלוקאס? קבוצה שנסמכת על קליעה משלוש והעברת כדור מהירה מיד ליד? לא, ולא, ולא. להתמודדות כה חשובה מול ריאל, אחרי חודשיים וחצי של משחקים, מכבי הייתה צריכה לבוא עם סגנון מובהק יותר, כלי נשק אפקטיביים ורוח קבוצתית. במקום כל אלה היא הפכה לקבוצה של קית' לנגפורד.

קית' לנגפורד הוא כרגע מלכוד עבור מכבי. הקבוצה צריכה אותו כי הקו האחורי שלה לא ממש קיים – פארמר שייך לעבר ובלאט לא סופר את פפאלוקאס. אולם כשלנגפורד מצטיין זה סימן רע למכבי, כי המשמעות היא שהקבוצה לא משחקת את הכדורסל האופייני לבלאט – כדורסל קבוצתי, אינטליגנטי ואגרסיבי. לכן, הצטיינותו היחסית של לנגפורד מול ריאל משולה להצבת שלט "סגורים לרגל שיפוצים".

***

צירופו האפשרי של הלפרין בינואר, הבאתו של פליט אמריקאי ממחנות האימון של ה-NBA או החתמת גארד שנמצא בעיצומו של טיול תרמילאים באירופה, לא יהפכו את מכבי לקבוצה חזקה ודורסנית. ספק אם בכלל ישפיעו. בלאט צריך לקחת את החלקים שיש לו ביד, להדביק אותם מחדש ולנסות להפיח רוח חיים בגוף הזה.

נכון להיום, למכבי אין מוביל כדור אמין (7 איבודים ברבע הראשון מול ריאל, 18 במשחק כולו); הקלעים שלה במשבר (רק 3 מ-14 מחוץ לקשת, רק שתיים גרועות ממנה באחוזים משלוש ביורוליג); שחורציאניטיס הוא הכוח ההתקפי האמין היחידי שלה, אבל הוא משחק רק 15-20 דקות בערב נתון; אליהו פתח את העונה טוב ודועך; פפאלוקאס אינו פקטור ו-6:32 הדקות במדריד מבהירות מה בלאט חושב עליו; בשלושת השבועות הקרובים מצפים לה תשעה משחקי חוץ, ושחקניה כבר נראים כסובלים מג'ט-לג תמידי.

אחרי שאיבדה את המקום הראשון בבית, מכבי תארח בשבוע הבא את אפס איסטנבול לקרב על המקום השני. מכבי מגיעה כשהיא בשפל. ניצחון על הטורקים חשוב למיקום בבית וישפיע על המשך הדרך, אולם מה שבאמת יעניק למכבי סיכוי לשרוד את שלב הטופ 16 זו היכולת של בלאט להקנות לקבוצתו במהירות סגנון משחק קבוצתי ורוח לחימה. קית' לנגפורד, טוב ככל שיהיה, אינו הפתרון, הוא רק הסימפטום לבעיה.

צפו בריאל מדריד מביסה את מכבי ת"א 64:88
דיוויד בלאט: "אסור לנו להיראות ככה"
יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully