וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס פרגוסון: "האכזבות נותנות למועדון הזה מוטיבציה"

מנג'ר יונייטד ניסה לעכל את ההדחה הסנסציונית. קין: "מגיע להם לעוף". חשש: וידיץ' גמר את העונה. מאנצ'יני: "גאה בשחקנים"

אימג'בנק GettyImages

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

שלב הבתים של הליגה האלופות הגיע הערב (רביעי) לסיומו עם דרמות ענקיות. במוקד הודחו שתי הנציגות של העיר מנצ'סטר, כאשר יונייטד נכנעה בשוויץ 2:1 לבאזל, ואילו סיטי אמנם גברה על באיירן מינכן 0:2, אך סבלה מנצחונה של נאפולי על ויאריאל. מלבד הסנסציה הענקית שהתרחשה לה בשוויץ קיבלנו מספר משחקים מרתקים נוספים, כך למשל מחצה ליון 1:7 את דינמו זאגרב המחרידה, וסגרה הפרש שערים ענק כדי לטפס על חשבון אייאקס לשלב הבא.

הגרלת שמינית הגמר תתקיים ביום שישי הבא, ה-16 בדצמבר (13:00 שעון ישראל). הקבוצות שסיימו במקום הראשון יהיו מדורגות ויארחו את משחק הגומלין מול הקבוצות הלא מדורגות שסיימו במקום השני. לפי חוקי ההגרלה, קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש וכן קבוצות ששיחקו יחד באותו הבית בשלב המוקדם. משחקי שמינית הגמר יתקיימו ב-14/15 בפברואר וב-21/22 והגומלין ב-6/7 וב-13/14 במרץ.

העולות מהמקום הראשון: באיירן מינכן, אינטר, בנפיקה, ריאל מדריד, צ'לסי, ארסנל, אפואל ניקוסיה, ברצלונה.
העולות מהמקום השני: נאפולי, צסק"א מוסקבה, באזל, ליון, לברקוזן, מארסיי, זניט, מילאן.

אין מספיק צרות? וידיץ' ייעדר תקופה ארוכה

מנצ'סטר יונייטד, להזכירכם סגנית אלופת אירופה, הודחה בפעם האחרונה בשלב הבתים בעונת 2005/6, אז צברה שש נקודות בבית שכלל את בנפיקה, ויאריאל וליל. גם בעונת 1994/5 לא צלחו השדים האדומים את הבית שכלל אז את ברצלונה, גלאטסראיי וגטבורג כאשר שנה מאוחר יותר הודחה הקבוצה בבושת פנים על ידי רוטור וולגוגרד בסיבוב הראשון של גביע אופ"א. אם לא די בהדחה המביכה, יונייטד ספגה עוד מכה. הבלם הסרבי נמניה וידיץ' הוחלף בדקה ה-44 בגלל פציעה בברכו והחשש הוא שמדובר בפגיעה קשה ברצועות. וידיץ' סובב את הברך וזעק מכאבים לפני שהורד מהמגרש על אלונקה. על פי ההערכות המוקדמות, וידיץ' צפוי להיעדר תקופה ארוכה וייתכן שאף גמר את העונה.

מנג'ר השדים האדומים אלכס פרגוסון ניסה לקחת את הכישלון הגדול בעירבון מוגבל ואמר בסיום: "ברור שאנחנו מאוכזבים ואין אופציה אחרת להרגשה שלנו. זה חלק מהכדורגל. צריך לדעת להתמודד עם אכזבות והמועדון הזה השתמש באכזבות כמוטיבציה לא מעט פעמים. השחקנים הצעירים שלנו ירגישו רע הלילה, אבל הם יצטרכו להתמודד עם זה ולהמשיך הלאה. התוצאות שלנו בשנים האחרונות היו יוצאות מן הכלל. זה חבל שאנחנו לא ממשיכים כי מדובר בטורניר הטוב בעולם, טורניר נהדר".

אחד השחקנים הכי מאוכזבים הערב היה ווין רוני. החלוץ האנגלי היה חלש והירבה להחמיץ, ומחר הוא ייאלץ להישאר בשוויץ כדי להיות נוכח בערעור שיעסוק בעתידו בנבחרת אנגליה. כזכור, רוני הורחק משלושה משחקים בינלאומיים בשל העבירה המטופשת מול נבחרת מונטנגרו ואמור להחמיץ את כל שלב הבתים של יורו 2012, ומחר ב-9:30 בציריך (שעון מקומי), ייקבע באופן סופי עתידו המשמעתי.

שחקן העבר האגדי של המועדון רוי קין לא חסך בביקורות כלפי יונייטד כשאמר בשידור חי בטלוויזיה: "ההדחה של יונייטד משקפת בדיוק את מה שהגיע להם. שם המשחק הוא להבקיע שערים, והם לא הצליחו להבקיע מספיק ולא ניצחו את באזל ובנפיקה. אנשים דיברו הרבה על השחקנים הצעירים, אבל הגיע הזמן לעשות בדק בית. אני חושב שהשחקן הכי טוב שלהם היום היה ריאן גיגס, וזה אומר הכל - הוא בן 37, 38, אי אפשר לסמוך רק עליו".

שוער באזל יאן זומר, מגיבורי המשחק, אמר בסיום: "אני לא מצליח לעכל מה שהשגנו. זה משוגע, ניצחנו את מנצ'סטר יונייטד במשחק שהיה ההזדמנות האחרונה עבורנו. זה מדהים שקבוצה ממדינה קטנה כמו שווי. מנצחת את אחת הקבוצות הטובות העולם. לא יודע איך עשינו את זה. שיחקנו טוב היום, שיחקנו טוב מול בנפיקה והאמנו בחוזק שלנו לכל אורך שלב הבתים".

מאמן באזל הייקו פוגל, שהחל את העונה כעוזרו של טורסטן פינק וירש את מקומו כשהגרמני עבר להמבורג, נשמע נרגש בסיום: "זה היה משחק מדהים למאמן. כל הזמן חשבנו על כך שאפשר לעשות נס. כן יש לי דמעות בעיניים. אני לא מעכל מה שעשינו ולא בטוח שאעכל עד 2017. אני חש גאווה חסרת גבולות. ההישג שלנו מדהים".

מאנצ'יני: "אנחנו צריכים להתגאות בזה"

הנציגה הנוספת של העיר, מנצ'סטר סיטי, אמנם ידעה כי גורלה לא תלוי בה ערב פתיחת המחזור, ובכל זאת האכזבה בקרב הסיטיזנס גדולה, במיוחד לאור היכולת הלא רעה בכלל שגילתה הקבוצה בשלב הבתים. "בדרך כלל 10 נקודות מספיקות כדי לעלות שלב בליגת האלופות", התמרמר רוברטו מאנצ'יני. "זה היה בית מוזר, אני חושב שאנחנו צריכים להתגאות במה שעשינו ומאוכזבים שלא נמשיך בליגת האלופות. אחרי המחצית הראשונה הערב האמנתי שנעלה, אבל זו ליגת האלופות וכל קבוצה נותנת 100 אחוז. החיים שלנו ימשיכו ואנחנו הולכים לליגה האירופית שזה מפעל חשוב שאני רוצה לזכות בו".

כאמור, סיטי מצאה עצמה בחוץ בשל ניצחון החוץ של נאפולי 0:2 על ויאריאל. הפרטנופי נזקקו לשערים של גוקאן אינלר ומארק האמשיק במחצית השנייה. ובסיום אמר כוכבם, אסקיאל לאבצי: "בשום שלב של המשחק לא הרגשנו שאנחנו בבעיה. הצלחנו להשיג את הניצחון וזה חשוב לכולם במועדון. היום עשינו קפיצה כקבוצה, עברנו בית קשה. כשכולם רצים וכולם מרוכזים, אנחנו קבוצה שקשה לנצח. אחרי שלא כבשנו במחצית הראשונה, דיברנו ואמרנו שצריך לעשות יותר. הייתה לנו את הסבלנות וזה עזר".

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully