וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: משחק גדול לרוברט רות'בארט בהפסד לובליאנה

הסנטר חגג שיאי קריירה של 16 נק' ו-11 ריב', קבוצתו הפסידה לפרוקום 67:52. אפס ניצחה את מילאנו, מכבי ת"א בטופ 16

המחזור השמיני בשלב הבתים של היורוליג יצא לדרך הערב (רביעי) עם 6 משחקים. בבית א', הפתוח ביותר במפעל, המשיכה הפתעת העונה קאנטו לנצח, כאשר ניצחה בבילבאו 64:67 הודות לשלשה בשניה האחרונה של ג'יאנלוקה באזילה. במשחק המקביל הביסה פנרבחצ'ה/אולקר את נאנסי 53:73, ונצמדה אל האיטלקים בפסגת הבית. בבית ב' עשתה צסק"א מוסקבה הבלתי מנוצחת צעד נוסף אל עבר הבטחת הפסגה, כאשר גברה על KK זאגרב 74:87, בעוד פנאתינייקוס חגגה בליטא ומחצה את ז'לגיריס 59:94.

בבית ג' בו משחקת מכבי תל אביב ניצחה אפס איסטנבול 70:84, וסיבכה את האיטלקים, שקרובים לסיים את דרכם במפעל. האלופה הישראלית, אגב, הבטיחה את מקומה בטופ 16 בעקבות התוצאה, עוד לפני משחקה מול ריאל מדריד מחר. בבית ד' חווה רוברט רות'בארט את משחקו הטוב ביותר ביורוליג, כאשר סיים עם דאבל-דאבל מצוין של 16 נקודות ו-11 ריבאונדים. החדשות הרעות? לובליאנה הפסידה לפרוקום גדיניה 67:52 והודחה מהמפעל.

בית א'

בילבאו - קאנטו 67:64

אחד המשחקים החשובים והמסקרנים של הערב התברר כדרמטי מכולם. בסופו חגגה קאנטו, אחת מהפתעות היורוליג, ניצחון חוץ ראשון העונה, וטיפסה באופן זמני לפסגת הבית. הקבוצה הקטנה מאיטליה ממשיכה להילחם עם פנרבחצ'ה/אולקר וקאחה לבוראל על המקום הראשון, והערב היא עשתה זאת בסטייל. 14 שניות לסיום, העלה גיורגי שרמנדיני את קאנטו ל-62:64, ולאחר שקוסטס וסילאידיס השווה ל-64:64 נותרו האיטלקים עם שתי שניות על השעות. הכדור הלך לג'ינאלוקה באזילה האגדי, שצלף שלשה ענקית ממש על הבאזר וקבע את תוצאת המשחק הדרמטית. ולדימיר מיקוב הוליך את המצנחים עם 13, שרמנדיני הוסיף 10 ואילו באזילה, שהחטיא חמש שלשות הערב, הוסיף 7. בילבאו, שתמשיך להיאבק על מקום בטופ 16, קיבלה 16 נקודות ממרקו באניץ'.

נאנסי - פנרבחצ'ה/אולקר 73:53

סיום השביתה ב-NBA קלקל עד מאוד את העונה של נאנסי, שראתה את הכוכב הגדול ביותר שלה ניקולה באטום שב לארצות הברית. בלעדיו, הצרפתים המפסידים ככל הנראה כבר לא יעלו לטופ 16, והערב ראינו מדוע. ג'יימס גיסט הוביל את הקבוצה של נבן ספאחיה עם 16 נקודות, בויאן בוגדנוביץ' וקרטיס ג'רלס הוסיפו 14 נקודות כל אחד. ג'מאל שולר קלע 17 נקודות למפסידים.

בית ב'

צסק"א מוסקבה - KK זאגרב 74:87

האלופה הרוסית שומרת על מאזנה המושלם ומבטיחה באופן מעשי את המקום הראשון בבית. זאגרב, שנלחמת על הכרטיס הרביעי לטופ 16 עם באמברג וז'לגיריס היתה במשחק לאורך דקות ארוכות ורבע ראשון מצוין עוד סידר לה יתרון 16:23, אלא שרבע אחרון של 16:27 מצד המארחת סידר לה את הניצחון החשוב, ושוב הוכיח כי צסק"א מסוגלת לאגור נצחונות גם ללא אנדרי קירילנקו הפצוע. ג'מונט גורדון הצטיין עם 18 נקודות, ננאד קרסטיץ' הוסיף 14 וסמי מחיה תרם 13. מנגד, 21 נקודות של קרונוסלב סימון לא הושיעו את הקרואטים, שהפסידו בקרב הריבאונדים הקבוצתי 41:18 (!). בשבוע הבא המשחק הגורלי של הבית - צסק"א מול פנאתינייקוס.

ז'לגיריס קובנה - פנאתינייקוס 94:59

לאור המצב בבית הזה, גם פנאתינייקוס הבטיחה את מקומה בטופ 16 ערב המשחק, ובסיומו היא שמרה על סיכוי תיאורטי להדביק את צסק"א בפסגה. המארחת סבלה מאוד מחזרתו של טיי לאוסון ל-NBA, והציגה משחק התקפי נורא ואיום, שהגיע לשיא עם רבע שני מחריד (5:26 ליוונים). את שארית הדקות ניצל ז'ליקו אוברדוביץ' כדי לחלק את הדקות בין שחקניו, עד הניצחון הקליל והמשכנע. ניק קאלייתס המשתפר וסטיבן סמית' הוליכו את המנצחים עם 17 נקודות כל אחד, כשמייק באטיסט הוסיף 13. מנגד, 16 נקודות של סאני ווימס ו-14 של מרקו פופוביץ' ממש לא הספיקו לליטאים, שימשיכו להילחם עם KK זאגרב ובאמברג על מקום בטופ 16.

בית ג'

אפס איסטנבול - מילאנו 70:84

הטורקים לא מוכנים לוותר על המקום השני בבית, והניצחון החשוב הערב העלה את מאזנם ל-3:5 - שיהיה זהה לזה של המפסידה במשחק בין ריאל מדריד ומכבי תל אביב מחר. המארחת פתחה בטירוף וסיימה מחצית ראשונה ענקית של 27:45, ומשם, מיותר לציין, מילאנו החלשה כבר לא חזרה. האיטלקים שוב מאכזבים, הפעם ללא דנילו גלינארי שעזב בשבוע שעבר, וניצחון של פרטיזן על שרלרואה מחר ימנע מסרג'יו סקאריולו ושחקניו אפילו סיכוי תיאורטי להעפיל לטופ 16. סינן גולר הוליך את רשימת הקלעים של אפס עם 14 נקודות, כשסאשה וויאצ'יץ' וצ'אנק אקיול הוסיפו 12 כל אחד. מאליק היירסטון קלע 17 למילאנו, שקיבלה גם 13 מאנטוניס פוציע ויואניס בורוסיס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בית ד'

פרוקום גדיניה - אולימפיה לובליאנה 52:67

הפולנים כבר איבדו סיכוי להעפיל לטופ 16 לפני המשחק, אך גם זה לא מנע מהם להילחם על הכבוד, לחגוג ניצחון בכורה במפעל ולסתום את הגולל גם על חלומותיה של לובליאנה על כרטיס לטופ 16. רבע שלישי היסטורי משהו של 3:23 (!) סגר את הסיפור מבחינת הסלובנים המסכנים.

נקודת האור היחידה של המפסידים הערב היה רוברט רות'בארט, שקיבל, לראשונה העונה ביורוליג, את המקום בחמישיה, והשיב עם משחקו הטוב ביותר במפעל. סנטר נבחרת ישראל קלע 16 נקודות (שיא קריירה ביורוליג) ב-6 מ-12 מהשדה ו-4 מ-4 מהעונשין, הוריד 11 ריבאונדים (שיא קריירה ביורוליג) ואף הוסיף חטיפה ואסיסט ב-34 דקות משחק. ההצגה של רות'בארט, שהוליך את רשימת הקלעים של קבוצתו, הקנתה לו 23 נקודות מדד.

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully