וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו לשבועיים מטורפים של שיט

4.12.2011 / 17:56

אליפות העולם בכל הדגמים יוצאת לדרך בפרת'. כל התאריכים, כל היריבים, ומה צריך לעשות כדי להגיע ללונדון 2012?

סוף השנה האזרחית שלפני השנה האולימפית היא תקופה רגועה יחסית, אבל לא כשמדובר בשיט. לאור העובדה שהמשחקים האולימפיים מתקיימים בקיץ, בהתאחדות השיט הבינלאומית "דוחקים" שתי אליפויות עולם לטווח של חודשיים-שלושה, הכל כדי שהאחרונה ביניהן תהיה כמה שיותר רחוקה מהמשחקים האולימפיים. וכך יוצאת לה לדרך ביום שני אליפות עולם בשיט, המשותפת לכל הדגמים, בפרת' שבאוסטרליה. ברבעון הראשון של 2012 יתקיימו אליפויות העולם הבאות, לכל דגם בנפרד. גולשי הרוח למשל, יתחרו באליפות עולם נוספת בספרד כבר בחודש פברואר הקרוב.

אליפות העולם הנוכחית נחשבת לאירוע עצום באוסטרליה, אחת מאימפריות השיט, ואפילו באתר האינטרנט הרשמי של האליפות ישודרו מדי יום השיוטים השונים. לא רק בישראל מדובר באירוע חשוב מאוד שיקבע עבור הרבה שייטים וגולשים אם יגיעו למשחקים האולימפיים. התחרות בפרת' תתקיים בשני שלבים, כשבשבוע הראשון יתחרו בשלושה דגמים בהם מתחרים ישראלים: גלשני רוח לנשים (לי קורזיץ ומעיין דוידוביץ'), 470 לגברים (גידי קליגר וערן סלע) ולייזר רדיאל לנשים (נופר אדלמן). שאר הישראלים יתחרו בשבוע השני של האליפות (החל מה-12 לדצמבר). מדובר בגולשי הרוח שחר צוברי ונמרוד משיח, בשייטות ה-470 גיל כהן וורד בוסקילה ובשייט הלייזר יובל בוצר.

לי קורזיץ גולשת רוח ישראלית חוגגת זכייה במדליית הכסף באליפות אירופה. זיו לבנון OCEAN NATION,
כמה דגלי ישראל נראה הפעם? לי קורזיץ/זיו לבנון OCEAN NATION

470 גברים

שייטי ה-470 כבר הבטיחו את השתתפותם בלונדון 2012 אחרי שסיימו במקום השלישי בתחרות הקדם-אולימפית שהתקיימה בווימות'. הם גם הספיקו לזכות בשנתיים האחרונות (מאז שהם מפליגים יחד) בשתי מדליות באליפויות אירופה, וכעת הם ירצו להוכיח שהם יכולים לעשות את זה גם באליפות העולם. ההגאי גידי קליגר עשה את זה בעבר יותר מפעם אחת עם אודי גל, וכעת הוא מתכונן לאליפות העולם השניה שלו יחד עם ערן סלע. באליפות הקודמת שהתקיימה בשנה שעברה בהולנד הם סיימו במקום העשירי.

היריבים הבולטים:

מתיו בלצ'ר ומלקולם פייג' (אוסטרליה) - צוות שהתחבר אחרי המשחקים האולימפיים בבייג'ינג כשאיש הצוות פייג' הוא מדליסט זהב אולימפי מאותם משחקים. השניים הוכיחו עד כמה הם מחוברים באליפות העולם האחרונה בהולנד, בה הם זכו. השנה הם גם הפגינו כושר מצוין עם ניצחונות בתחרויות גביע העולם במיאמי, הולנד וגרמניה וניצחון באליפות אירופה הפתוחה בהלסינקי.

סימה פנטלה ואיגור מארניץ' (קרואטיה) - אלופי אירופה הנוכחיים, שזו באליפות העולם ב-2009 וסיימו על הפודיום גם באליפות של השנה שעברה.

לוק פטיינס וסטיוארט ביטל (בריטניה) - הצמד שמייצג את אחת מאימפריות השיט הגדולות בעולם. זכו במדליית הכסף באליפות העולם ב-2009.

ניק אשר ואליוט וויליס (בריטניה) - הצמד הבריטי השני הוא הוותיק יותר, אבל נראה פחות טוב בשנה הנוכחית. עם זאת, מדובר בצמד שזכה בעבר פעמיים באליפות העולם.

פייר לאבושה ו-וינסנט גארוס (צרפת) - הצמד הצרפתי גרם למתחרים שלו לשקשק אחרי שזכה בשתי התחרויות הגדולות שהתקיימו בקיץ האחרון באתר האולימפי של לונדון 2012 בווימות'. הם ניצחו גם בגביע העולם וגם בתחרות הקדם-אולימפית, כשקדם לכך גם ניצחון בשבוע הייר היוקרתי.

גלשני רוח נשים

לי קורזיץ סיימה אמנם במקום השני באליפות אירופה האחרונה, אבל היא עדיין נאבקת מול מעיין דוידוביץ' על כרטיס למשחקים האולימפיים. דוידוביץ', שייצגה את ישראל בבייג'ינג 2008, סיימה את אליפות אירופה בתוך העשירייה הראשונה ועדיין יש לה סיכוי. ובכל זאת, קורזיץ נראתה מצוין לאורך השנה האחרונה, ותנאי מזג האוויר הצפויים בפרת' אמורים להיות אידיאליים עבורה. במידה והיא תקדים שוב את מעיין דוידוביץ' ואפילו תזכה במדליה, היא תוכל להתקרב בצורה משמעותית ללונדון 2012, שם היא מקווה לרשום הופעה אולימפית שניה אחרי שהתחרתה באתונה 2004.

היריבות הבולטות:

זוחה קלפצקה (פולין) - אלופת אירופה הנוכחית התחילה לבלוט רק בשנים האחרונות, אבל באותה אליפות אירופה היא נראתה בלתי ניתנת לעצירה. יהיה מעניין לראות מה יקרה ששאר המתחרות מהעולם יהיו לידה, ושהרוחות יהיו יותר חזקות.

מרינה אלבאו (ספרד) - בדומה לקלפצקה, גם אלבאו היא יריבת אימונים של לי קורזיץ ואפילו נחשבת לגולשת בכירה יותר בגלל רזומה מרשים של תארים שכולל שתי מדליות באליפויות העולם ושליטה מוחלטת באליפויות אירופה, עד האחרונה.

שרלין פיקון (צרפת) - עוד גולשת שיש לה בארון שתי מדליות מאליפויות העולם, והשנה היא תפסה מקום בחמישייה הראשונה בכל תחרות בינלאומית גדולה בה השתתפה.

בריוני שואו (בריטניה) - מדליסטית הארד מבייג'ינג 2008 מתכוונת לעשותא ת ההכנה האידיאלית למשחקים האולימפיים שיתקיימו במגרשה הביתי בווימות'.

אלסנדרה סנסיני (איטליה) - אחת מגולשות הרוח הטובות בכל הזמנים תחגוג בחודש הבא 42, אבל זה לא הפריע לה לחזור מתקופת הקפאה ולנסות לתפוס מקום במשחקים אולימפיים נוספים. לצדה מתחרה איטלקיה בכירה נוספת בשם לורה לינארס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לייזר רדיאל נשים

נופר אדלמן הייתה השייטת המפתיעה בקמפיין האולימפי הקודם, כשסיימה במקום השמיני באליפות העולם שהתקיימה בפורטוגל והבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג. שם היא כבר הייתה רחוקה מהעשירייה המובילה, אבל מעולם לא הפסיקה את פעילותה והחלה מיד בהכנות לקמפיין אולימפי נוסף. הפעם היא יודעת שמדובר בהזדמנות הגדולה שלה להבטיח מקום בלונדון. אדלמן מתחרה בסירה מדגם לייזר רדיאל, שזו בעצם מפרשית לשייט יחיד.

אדלמן לא הצליחה לתפוס מקום בצמרת בתחרויות הבינלאומיות הגדולות בהן השתתפה העונה, אבל היא יכולה להתנחם בעובדה שבארץ אין לה מתחרות בדגם הזה, והופעה מוצלחת אחת יכולה לסדר לה את החלום האולימפי, בדיוק כמו שקרה לפני ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully