וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: לא קולטים את גודל הכישלון

יובל קליין

4.12.2011 / 9:43

ליריבות הגדולה ב-NFL לא יהיה זכר במשחק הערב בין ניו אינגלנד לאינדיאנפוליס. למה? בגלל התבוסתנות של הקולטס

"מעכשיו אני קוורטרבק ב-NFL. זאת הזדמנות שמיליוני אנשים היו מוכנים להחליף בשבילה הכל, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה. אני לא הולך לשבת בצד ולהיות ביישן או משהו כזה, קיבלתי הזדמנות וזה כל מה שאני מבקש". כך נשמע דן אורלבסקי לאחר דראפט 2005, בו נבחר על ידי דטרויט ליונס בסיבוב החמישי והמקום ה-145 בכללי. אורלובסקי ישב בחוץ למשך שלוש שנים וחצי, עד שקיבל את ההזדמנות הראשונה לפתוח כקוורטרבק של הליונס. זה קרה בשבוע החמישי של עונת 2008, והוא הפך למושיע המזדמן של הקבוצה, שהייתה זקוקה לניצחון הראשון בעונה. באותו משחק הוא הפסיד, וגם בזה שאחריו. וזה שאחריו. הליונס הפכו לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שרשמה עונת 16 משחקים ללא ניצחון.

דן אורלובסקי שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Michael Conroy, AP
באינדי בחרו ללכת עליו, אף על פי שבשוק יש שחקנים טובים יותר. דן אורלובסקי/AP, Michael Conroy

באופן סמלי משהו, יעלה ביום ראשון אורלובסקי כקוורטרבק פותח, בפעם הראשונה מאז אותה עונה, הפעם של אינדיאנפוליס קולטס. הסיטואציה דומה, רק הרבה יותר קשה, כי הקולטס לא נמצאים במצב של 4:0, המאזן שלהם הוא 11:0. מי שהתרגלו לימי השמנת והשליטה של פייטון מאנינג בליגה יכולים לתת העונה לאוהדי הליונס הרגשה טובה מעט יותר, כשיצטרפו אליהם ברקורד המחפיר 16:0.

הסיפור של הקולטס רק מסתיים באורלובסקי, דמות שולית בסך הכל בהיסטוריה של המועדון, אבל הקוורטרבק מסמל את דרך הכישלונות שעברה הקבוצה מאז שהוכרז כי פייטון מאנינג לא יפתח את העונה. כמו אז, גם את העונה הזו אורלובסקי התחיל את העונה כקוורטרבק השלישי של הקבוצה. הקולטס החתימו אותו כשחקן חופשי בקיץ, אבל מעולם לא חשבו שיצטרכו לתת לו דקות משחק, בטח שלא לפתוח. כמו שאנחנו יודעים, מאנינג היה חייב לעבור ניתוח בצוואר בגלל פציעה והקבוצה החליטה להחזיר מפרישה את קרי קולינס ולהביא אותו להיות הקוורטרבק הפותח. אחרי שלושה משחקים נגמר לקולינס האוויר וקרטיס פיינטר נשלח למערכה. לאחר שהאחרון הוכיח שהוא לא ראוי להיות אפילו ק"ב מחליף בליגה, אורלבסקי מוצא את עצמו באותה סיטואציה של 2008.

פייטון מאנינג עם קרטיס פיינטר במהלך תבוסה של אינדיאנפוליס קולטס. Bill Faig, AP
פציעה שמוטטה מועדון שלם. פייטון מאנינג/AP, Bill Faig

הערב (20:00) אורלובסקי והקולטס יעלו לכר הדשא של ג'ילט סטדיום, מגרשה של ניו אינגלנד פטריוטס, למה שהיה אמור לפני פתיחת העונה להיות הקלאסיקו שהורגלנו אליו ב-NFL בעשור האחרון - המפגש המלהיב השנתי בין פייטון מאנינג לטום בריידי. הדו-קרב הזה, בין שני הקוורטרבקים הטובים בליגה, היה בשנים האחרונות השיא של העונה הרגילה ובדרך כלל המשחק הנצפה ביותר בשנה. בסוף השבוע של המשחק כל רשתות המדיה של הספורט האמריקאיות מדברות בדרך כלל על דבר אחד: היריבות העצומה בין בריידי ומאנינג. רשת ESPN קבעה מראש שתוכנית הרדיו הפופולרית "מייק אנד מייק" תועבר מפוקסבורו במיוחד בשביל אותו משחק.

אלא שהשנה הסיפור שונה, עגום. הצמד אירח את מאמן הפטריוטס ביל בליצ'יק בתוכנית, רק שהפעם, במקום לדבר על הקולטס ועל מאנינג, בליצ'יק נשאל על שיטת שני הטייט-אנד שלו. יותר מזאת, רשת NBC החליטה לוותר על זכויות השידור של המשחק ותשדר בפריים טיים את קבוצתו הקודמת של אורלובסקי, דטריוט ליונס, במפגש שלה עם ניו אורלינס סיינטס.

בחוסר העניין במשחק השנה והעובדה שאין בכלל שאלה לגבי המנצחת ביום ראשון הקרוב אשם גורם אחד: הארגון המתקרא אינדיאנפוליס קולטס. זה נכון שמאנינג, השחקן הכי חשוב בקבוצה, נפצע עוד לפני שהעונה החלה, אבל זה לא תירוץ לא לרשום ניצחון אחד לאחר יותר מעשרה משחקים. כשבריידי נפצע למשך עונה שלמה ב-2008, הפטריוטס עדיין הצליחו לנצח 11 משחקים ויותר מזה, נראו כמו קבוצת פוטבול מקצוענית. שיקגו בולס שיחקה שנתיים ללא הוד מלכותו מייקל ג'ורדן, ועדיין הגיעה לפלייאוף ב-1994 ו-1995, העונות שאותן החסיר. יש עוד דוגמאות לקבוצות שלא נכנעו לפציעה של הכוכב הגדול שלהן, הקולטס הם לא אחת מהן.

סקוטי פיפן עם מייקל גו'רדן בסיום משחק 5 בגמר פלייאוף 1997. jack smith, AP
סקוטי פיפן ושיקגו לא ויתרו על הגאווה שלהם גם כשג'ורדן לא היה לצידם/AP, jack smith

כזכור, זהו אותו ארגון שהעדיף להפסיד בכוונה ב-2009 למרות שהקבוצה יכלה לסיים עונה ללא הפסד. אחרי מחצית אחת בשני המשחקים האחרונים, פייטון מאנינג ושאר השחקנים המרכזיים בקבוצה מצאו את עצמם על הספסל. אם אתם חושבים שזאת היתה החלטה של מאנינג, אתם טועים. מדובר באחד השחקנים היותר תחרותיים בליגה, שבספר האוטוביוגרפיה שלו סיפר עד כמה ההרגשה של ניצחון יכולה לרפא כל דבר. פייטון עמד על הקווים עם הקסדה בידיים, אבל הפרצוף שלו אמר הכל. אם יום אחד יעשו סרט על החיים של מאנינג, ריאן גוסלינג יהיה מושלם לאותה סצינה, שבה לא צריך לומר כלום, רק להסתכל במבט עצוב על העולם.

הארגון, בראשות הנשיא ביל פוליאן, עשה הכל כדי להימנע מאותו מספר אפס מפחיד בטור ההפסדים, כדי שחס וחלילה לא יקרה לו מה שקרה לפטריוטס אחרי עונה רגילה ללא הפסד שנה לפני כן. אבל הקארמה נמצאת בכל מקום, ואת הסופרבול של אותה שנה הם הפסידו לניו אורלינס. גם כיום הארגון ממשיך באותה דרך שנויה במחלוקת, ונדמה שלפוליאן אין שום בעיה לסיים עונה ללא ניצחון. לקבוצה היתה הזדמנות להחתים ק"ב מנוסה שיכול לנצח משחקים, כמו קייל אורטון או דונובן מקנאב ששוחררו מקבוצותיהם לאחרונה, אבל הם בחרו ללכת על אורלובסקי, ק"ב שפתח בשבעה משחקים ומעולם לא ניצח אחד.

ביל פוליאן נשיא אינדיאנפוליס קולטס עם רג'י ויין. Jed Jacobsohn, GettyImages
מורשת של התנהלות מביכה. פוליאן/GettyImages, Jed Jacobsohn

מבחינתו של פוליאן, את הכתם השחור שיהיה על הקבוצה אפשר לנקות עם אנדרו לאק, מי שאמור להיות הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב. בכלל, אינדיאנפוליס כבר מוכנה לבואו של הק"ב מסטאנפורד. בבלוג של הקולטס באתר האינטרנט של העיתון "אינדיאנפוליס סטאר" אפשר למצוא יותר כתבות על אנדרו לאק מאשר על הקבוצה הנוכחית. המצב דומה אצל האוהדים, שלא מכסים את פניהם בבושה עם שקיות חומות כמו שעשו אז אוהדי הליונס. הם כבר מגיעים למשחקים עם החולצה מספר 12 של לאק.

היריבות הקבועה צפויה לשוב בעונה הבאה, בה יחזור מאנינג לעמוד מאחורי הסנטר. זה לא ממש עוזר לנו כעת. מה שהיה אמור להיות מפגש קלאסי עתיר דרמות, כמו כל המפגשים בין הקבוצות הללו מאז 2001, צפוי, אלא אם תיפול בו סנסציה עצומה, להיות שעמומון חד סטרי. אל תצפו לקאמבק של הקולטס כמו במשחק אליפות ה-AFC, אל תצפו לראות את בליצ'יק שוב הולך על דאון רביעי שנוי במחלוקת, אל תצפו לחטיפה דרמטית של הפטריוטס בשניות הסיום כמו אשתקד. הליין של לאס וגאס עומד על 20.5 נקודות, פער גדול למדי כשמדובר בקבוצות NFL וב-METV העדיפו לשדר את המשחק בין וושינגטון לניו יורק ג'טס במקום ההתמודדות הזו. כנראה שזה מה שאינדיאנפוליס של היום מסוגלת לנפק.

פוטבול בוואלה! ספורט

אנדרו לאק שחקן סטנפורד. AP
יחי המלך החדש? אנדרו לאק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully