וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי ראשל"צ עלתה לשמינית גמר גביע האיגוד

הדאבליסטית מחקה את ההפסד במשחק הראשון וגברה 29:35 על קרסונדאר הרוסית. מכבי ת"א בשמינית גמר גביע האתגר

איזה ערב גדול עבר על הכדוריד הישראלי. הדאבליסטית מכבי ראשון לציון הצליחה לבצע מהפך גדול הערב (שבת) כשגברה 29:35 על קרסונדאר הרוסית, מחקה את ההפסד 27:23 מהמשחק הראשון בין השתיים ועלתה לשמינית גמר גביע האיגוד. זה לא היה קל, אבל ראשון שלטה והוליכה ברוב שלבי המשחק והיא זוכה להמשיך לשני משחקים נוספים לפחות במסגרת האירופית. מכבי תל אביב, שהפסידה בשבעה שערים בשבוע שעבר מול אנקרהספור, ידעה לבצע מהפך גם היא וגברה היום על הקבוצה הטורקית 23:32 כדי להעפיל לשמינית גמר גביע האתגר.

למשחק הראשון מבין השניים שנערכו הערב בבית כמבי בראשון לציון, עלתה מכבי המקומית, במטרה למחוק את ההפסד הקטן מול קרסונדאר מהמשחק הראשון. הפתיחה הייתה צמודה, כששלושה שערים של גל אברהם בעשר הדקות הראשונות נותנים לצהובים יתרון 6:7. אריאל רוזנטל נכנס גם הוא לעניינים ויחד עם דקות טובות של פיליפ מריאן, ראשון כבר עלתה ליתרון 8:11, רבע שעה מן הפתיחה. האורחת הצליחה לצמק מעט, אבל יוהאן רושקה התעורר גם הוא ואחרי שליש משחק היתרון עמד על ארבעה שערים, בדיוק מה שראשון חיפשה מההתחלה.

טאראס דריאפוצ'קו הרוסי השאיר את קרסונדאר בתמונה עם חמישה שערים והמחצית הראשונה הסתיימה ב-13:17 למארחת. אחרי העלייה מחדרי ההלבשה, ראשון דאגה להפרדת כוחות סופית. חן בירנבאום כבש צמד, יוליאן סטראט נעל את השער והקהל דחף עד שהצהובים מצאו את עצמם ביתרון 16:24. דריאפוצ'קו עוד ניסה להשאיר את קרסונדאר בתמונה, אבל גם יואב נאמן רצה להצטרף לחגיגה הגדולה ושער שלו קבע יתרון שיא של תשעה שערים, רבע שעה לסיום. משם והלאה הפער נע בין שישה לשמונה שערים עד לשריקת הסיום, ששלחה את ראשון לציון לחגוג את העלייה לשמינית הגמר. ההגרלה תיערך ביום שלישי הקרוב. לראשון כבשו: מריאן 7, אברהם ורושקה 6 כל אחד, רוזנטל 5, נאמן 4, בירנבאום 3, לוזון 2, פריד ולנגליב 1 כל אחד.

המאמן המאושר גלעד מאור אמר בסיום: "עשינו התאמות ורצינו להיות מושלמים. אם לא היינו משחקים טוב היום, היינו יכולים להפסיד בעשר הפרש. זה כבוד גדול להגיע בפעם השנייה בשלוש שנים לשמינית הגמר, אולם הפעם אני רוצה הגרלה נוחה". אריאל רוזנטל, שכבש חמישה שערים, הוסיף: "משחק הירואי של כולם. עכשיו אני רוצה רבע גמר".

לאחר שהתפוגגה ההתרגשות מהניצחון של ראשון, הגיעה תורה של מכבי תל אביב לעלות לפרקט. מול הצהובים ניצבה משימה קשה, למחוק הפסד 25:18 מהשבוע שעבר בטורקיה מול קבוצת אנקרהספור. הטורקים פתחו חזק יותר, הובילו ונראו בדרכם הבטוחה לשלב הבא, אבל התעוררות גדולה של התל אביבים הורידה אותם ביתרון ארבע להפסקה, מה שנסך בהם אופטימיות רבה. ממש כמו במשחק המוקדם, הקבוצה הישראלית עלתה למחצית השנייה בטירוף והפער מיד גדל לשמונה שערים, ההפרש הרצוי, כשאיציק חליפי כובש ללא הרף והאורחים משחקים אגרסיבי ועצבני ואף מאבדים שני שחקנים לשתי דקות.

הרחקה של מילוש מיטרוביץ' סייעה לאנקרהספור להוריד את הפער שוב לחמישה שערים, אבל ריצה נוספת של מכבי קבעה 18:27 עשר דקות לסיום. עומר דבדה כבש שער קריטי, שתי דקות לסיום והעלה את הצהובים ליתרון עשרה שערים 21:31, כשלמרות שנותרה שארבעה שחקנים בדקה האחרונה, מכבי עמדה בגבורה והשיגה את הניצחון המתוק והדרמטי, 23:32, שכאמור שולח אותה לשמינית גמר גביע האתגר. חליפי בלט עם עשרה שערים, נובאק בוסקוביץ' הוסיף תשעה.

המאמן המנצח והמאושר אבי רש אמר בסיום: "עשינו את זה. לפני המשחק הרגשנו שאפשר, אבל הפרש שבעה שערים לא קל לסגור, גם מול יריבות חלשות. כל מי שהיה צריך לקחת את הקבוצה על הגב הגיע למשחק. זאת הפגנת בגרות ומנטאליות חזקה".

כדוריד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully