וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים הביסה 76:95 את מכבי חיפה

הקבוצה של עודד קטש הסתדרה מול הירוקים (2 מ-16 לשלוש) בסדר גם בלי רנדל החולה. ורנאדו הצטיין עם 16 נק' ו-7 ריב'

הפועל ירושלים ממשיכה להתאושש מפתיחת העונה הגרועה שלה. הקבוצה של עודד קטש השיגה הערב (שבת) ניצחון ליגה רביעי ברציפות, הפעם 76:95 על מכבי חיפה החלשה ורשמה את ניצחון הליגה החמישי שלה, במשחק שפתח את המחזור השמיני בליגת העל, כשירושלים שיחקה רק שבע פעמים עד כה.

שחקן הפועל ירושלים יובל נעימי. מגד גוזני
ניצחון ליגה רביעי ברציפות. נעימי/מגד גוזני

ירושלים, גם ללא השחקן הכי טוב שלה בריאן רנדל הפצוע וארבעה ימים בלבד לאחר התבוסה הביתית לגראבלין, נראתה בסך הכל בסדר גמור. הקבוצה מהבירה אמנם חוותה כמה עליות וירידות במשחק, אך בסך הכל שמרה על רמה גבוהה. מי שהיה אחד הבולטים הוא ג'רוויס ורנאדו, עליו אמר קטש בתחילת העונה כי יילך וישתפר והיום הוא היה מצוין עם 16 נקודות ו-7 ריבאונדים. גם יובל נעימי, לוק ג'קסון, דן גרונפלד ושאר החבורה נראו מצוין וקלעו כל פעם את הזריקות החשובות שפתחו פער גדול לירושלים. שחקן נוסף שחזר לשחק טוב הוא אורי קוקיה, שלאחר תקופה ארוכה בה בקושי שותף ואף היו שמועות על מעבר לברק נתניה. הפורוורד חזר לקבל דקות משמעותיות והחזיר עם 6 נקודות ו-10 ריבאונדים והרבה לב ואופי.

מנגד, לא ברור מה עובר על מכבי חיפה. הקבוצה של מיקי גורקה נראתה חסרת אכפתיות, מיואשת, מבולגנת וחסרת חיבור קבוצתי. יעידו על כך הנתונים האיומים שלה (2 מ-16 לשלוש, 14 מ-26 מהקו) ובעיקר הנקודות הקלות שהירוקים איפשרו לירושלים כמעט בכל התקפה, כשלא עשו כמעט כלום בהגנה. גם מיקי גורקה נראה חסר אונים והשפעה על שחקניו, כשדוגמה בולטת היא שון וויליאמס, שספג עבירה חמישית וירד עצבני במיוחד לחדר ההלבשה. שחקני מכבי חיפה, שיטוסו השבוע לארצות הברית בשל העובדה שהם לא משחקים בליגה במחזור הבא, יהיו חייבים לעשות חשבון נפש רציני.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה טוב ועלתה ל-5:9 עם ארבע של ורנאדו וחמש של סטרוברי. חיפה חזרה למשחק עם נקודות של לנדסברג ו-וויליאמס ועלתה ל-10:13, אבל שתי שלשות של נעימי קבעו 13:16 לירושלים. המשחק המשיך להיות מאוזן כששתי זריקות עונשין מוצלחות של אורי קוקיה קובעות 19:23 בתום הרבע הראשון. הקבוצה של עודד קטש עלתה לרבע השני בטירוף מוחלט ופתחה אותו עם ריצת 2:12, כשהירוקים נראים חסרי עניין לחלוטין בהגנה ומתקשים לייצר נקודות בצד השני של המגרש. כדיר, יזראעלי, ג'קסון וגרונפלד עשו כל מה שרצו והובילו את המארחת ל-21:35. ירושלים התחילה לעשות טעויות בהתקפה וחיפה הצליחה לצמק עד 39:33, כשלנדסברג מוביל את הירוקים ונהנה משיתוף פעולה נהדר עם פאוול ו-ווילקרסון. ירושלים המשיכה להיראות בהלם ורק שתי נקודות של ורנאדו קבעו 37:41 במחצית.

ירושלים פתחה גם את הרבע השלישי מצוין עם ריצת 4:10 ויתרון 41:51 כשורנאדו, סטרוברי וכדיר מובילים את הקבוצה הביתית, בעוד חיפה מצליחה להשיג ארבע נקודות ביותר משלוש דקות, כשגם הן במתפרצות. ירושלים המשיכה לחגוג מחוץ לקשת וברחה ל-44:60. חיפה הצליחה לצמק את היתרון, אך שלשה של נעימי קבעה 51:65 עד תום הרבע השלישי. ירושלים הפכה את הרבע האחרון לגארבג' טיים רציני ממש מההתחלה, כשחיפה נראית פשוט אומללה וחסרת כל תכנית משחק או חשק לשחק, כשמי שבלט לרעה הוא שון וויליאמס, שביצע עבירה חמישית והשתולל כל הדרך לחדר ההלבשה. בסיום זה 76:95 קל במיוחד לירושלים.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'רוויס ורנאדו 16 נקודות ו-7 ריבאונדים, די ג'יי סטרוברי 15 ו-6 אסיסטים, אלישי כדיר 14 ו-5 אסיסטים, דן גרונפלד 12, לוק ג'קסון 11 ו-9 ריבאונדים, יובל נעימי 10, אורי קוקיה 6 ו-10 ריבאונדים, משה מזרחי 6, גוני יזראעלי 5. גיא דותן ואורי סער שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי חיפה: טיילר ווילקרסון 22 נקודות ו-3 חטיפות, סילבן לנדסברג 16, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, שון וויליאמס 11, 6 ריבאונדים ו-4 חסימות, אבי בן שימול 11, סיימון פארין 5, קרלוס פאוול 4, ג'רמיין ג'קסון 4 ו-5 אסיסטים, טמיר אריאלי 2, דניאל איידן 1.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully