וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע דייויס: ספרד מובילה 0:2 על ארגנטינה

רפאל נדאל טייל מול מונאקו במשחק שפתח את ההתמודדות, אבל גיבור היום היה דויד פרר שגבר על דל פוטרו ב-5 מערכות

מפגש גמר גביע דייויס בין ספרד לארגנטינה נפתח היום (שישי) בסביליה, כאשר המארחת עם רפאל נדאל ודויד פרר בונה על תואר חמישי בתולדותיה וראשון בעשור הנוכחי. רפאל נדאל (2 בעולם) קירב אותה לשם כשניצח את חואן מונאקו (26 בעולם) 1:6, 1:6, 2:6 במשחק שפתח את ההתמודדות והעלה את ספרד ליתרון 0:1. המשחק השני היה ארוך בהרבה ונמשך יותר מארבע שעות וחצי, אבל בסופו של דבר דויד פרר ניצח את חואן מרטין דל פוטרו 2:6, 7:6, 6:3, 4:6, 3:6 והעלה את ספרד ליתרון 0:2.

מחר (17:00, שידור ישיר בספורט 5+) יתקיים משחק הזוגות כששתי הנבחרות צפויות להציג שחקנים רעננים שלא שיחקו ביחידים. הספרדים יעלו עם פליסיאנו לופס ופרננדו ורדאסקו בעד שהארגנטינאים ינסו את מזלם עם דויד נלבנדיאן ואדוארדו שוונק.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
גביע דייויס עושה לו את זה. רפאל נדאל/רויטרס

רפאל נדאל - חואן מונאקו 1:6, 1:6, 2:6

אמרו הרבה דברים על רפאל נדאל, וגם השור ממאיורקה עצמו סיפר לאחרונה שהוא בסוג של משבר, אבל כנראה שלגביע דייויס חוקים משלו. רפאל נדאל תמיד עושה את העבודה כשהוא משחק עבור הנבחרת שלו, וזה קרה גם כשהוא היה בן 18, אז הוא הוביל את ספרד לתואר אחרי שניצח את רודיק בדיוק באותו האיצטדיון בסביליה. כבר במשחקון השלישי נדאל הצהיר על כוונותיו, כשמצד אחד הוא שלט בנקודות הראלי כשמונאקו היה זה שהגיש ומצד שני גרם ליריבו לרוץ על כל המגרש ואפילו להחליק. זו הייתה רק ההקדמה למה שקרה במערכה הזאת, כשנדאל שבר את הארגנטינאי בכל שאר משחקוני ההגשה שלו וניצח 1:6.

חואן מונאקו נראה טוב יותר בתחילת המערכה השניה, אבל גם הפעם השבירה של הספרדי הגיעה בשלב מוקדם. זה קרה במשחקון הרביעי, ולמרות שמונאקו שיחק טוב וזרק לחלק השני של המגרש את כל הנשקים שלו, נדאל פשוט נראה מצוין וידע לענות על הכל כדי לעלות ליתרון 1:3. מהשלב הזה הוא שמר על המומנטום והמשיך בדרך ל-1:6 נוסף. ניסיון התאוששות נוסף של מונאקו בתחילת המערכה השלישית תורגם לרגעים המעודדים ביותר במשחק מבחינתו, אבל לארגנטינאי פשוט לא היה מזל. במשחקון החמישי הוא הקשית פעמיים מעל נדאל, אבל הספרדי שוב ענה על הכל ורמז ליריבו שהוא מתכוון לסיים את המשחק בהקדם האפשרי. זה באמת מה שקרה, נדאל ניצח 2:6 בשלישית והביא לחבריו לנבחרת ספרד את הנקודה הראשונה.

טניס בוואלה! ספורט

דויד פרר - חואן מרטין דל פוטרו 2:6, 7:6, 6:3, 4:6, 3:6

המערכה הראשונה היתה לגמרי בשליטתו של דויד פרר, שתפס מומנטום עם שגיאה כפולה של דל פוטרו במשחקון הרביעי, ותפס את ההובלה בדרך לניצחון 2:6. אחרי שנראה היה כאילו ויתר על המערכה הראשונה, הארגנטינאי הגיע למערכה השניה בכוחות מחודשים, והזכיר לקהל בסביליה כמה צרות הוא עשה לדויד פרר בשני המפגשים האחרונים בין השניים. במשחקון החמישי הוא חבט בק-הנד מדהים לצד פור-הנדים מפוספסים של פרר כדי לשבור בדרך ליתרון 2:4. בשלב הזה פרר איפס את הפור-הנדים שלו והגיב בשבירה כדי להשוות ל-4:4, ובסופו של דבר ההכרעה במערכה הזאת עברה לשובר שוויון. כאן דל פוטרו שלט לחלוטין וניצח 2:7 כדי להשוות ל-1:1 במערכות.

דויד פרר קטע את המומנטום של יריבו עם שבירה במשחקון הראשון של המערכה השלישית ועלה ליתרון 0:2 ו-1:3 בהמשך, אלא שמאותו הרגע דל פוטרו ניצח חמישה משחקונים ברציפות תוך כדי תצוגת פור-הנדים מרהיבה וביצע מהפך בדרך ל-1:2 במערכות. במערכה הרביעית דויד פרר שיפר משמעותית את אחוזי ההצלחה בהגשות הראשונות שלו ואייס שני במשחק החזיר לו את המומנטום והוביל אותו ליתרון 1:3. דל פוטרו עוד הצליח לשבור בחזרה, גילה הרבה אופי ונלחם על כל נקודה, אבל העידוד של הקהל בסביליה דחף את דויד פרר לניצחון 4:6 ו-2:2 במערכות.

המערכה החמישית יצאה לדרך אחרי יותר מארבע שעות של משחק, ומי שנראה הרבה יותר רענן היה דויד פרר, שקיבל דחיפה אדירה באצטדיון המרשים בסביליה. העייפות ניכרה במשחק של דל פוטרו, שביצע שגיאות קשות והציג טקטיקה שגויה במשחק הרשת שלו. במילים אחרות, הוא ממש הגיש לפרר את השבירה הראשונה, ומאותו רגע נראה היה ששום דבר לא יקח מהספרדי את הניצחון במשחק. פרר כבר הוביל 1:5, אלא שדווקא אז דל פוטרו התאושש עם שבירה מפתיעה. הארגנטינאים הרגישו את האופטימיות רק לרגע, כי פרר דאג לסגור עניין במשחקון ההגשה הבא שלו ולנצח את המערכה 3:6 בדרך לניצחון ענק ויתרון 0:2 לספרד במפגש הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully