וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השהר הוליד עכבר: שגריר על הסכין עם בן שהר

3.12.2011 / 8:00

שיטת המשחק לא מתאימה, התחרות לא עושה טוב, הקבוצה לא ממש בכיוון שלו, וגם הוא לא באמת מרשים את הצרפתים. בן שהר מתחיל לאבד באוקזר את הסיכוי להציל את הקריירה האירופית שלו

דצמבר 2010. הפועל תל אביב יצאה לליון למשחק הנעילה של שלב הבתים בליגת האלופות ובן שהר רשם את אחת ההופעות הטובות שלו אשתקד. הוא כבש את שער השוויון, הציג יכולת מצוינת ולמעשה, זה המשחק שהחזיר לו את הביטחון. עד אותו ערב, שהר התנדנד בין ההרכב לספסל והבקיע שער ליגה אחד וההופעה בצרפת שחררה אותו והוציאה אותו לרצף כיבושים מרשים בליגה. ביום ראשון השבוע הגיעה אותה ליון למשחק ליגה מול אוקזר, קבוצתו הנוכחית של החלוץ. שהר רצה מאוד לשחק והאמין כי ביכולתו לשחזר את מה שעשה בעונה שעברה, אבל למאמן לורן פורנייה היו תכניות אחרות. החלוץ נשאר 90 דקות על הספסל ואוקזר הובסה במגרשה 3:0.

שהר, כפי שהוכח פעמים רבות בעבר, הוא שחקן של ביטחון ומומנטום. כאשר הוא מרגיש שמאמינים בו ומקבל דקות משחק בקביעות, הוא מחזיר על המגרש. אלא שהתקופה האחרונה באוקזר מקשה עליו להיכנס לעניינים כפי שהיה רוצה. התחרות על ההרכב גדולה מאוד, התוצאות הלא טובות בליגה שמלחיצות את המערכת וגם התפקיד במגרש משחקים לרעתו של שהר, בעונתו הראשונה בליגה הצרפתית.

בן שהר שחקן אוקזר. GettyImages
שחקן של ביטחון ומומנטום. שהר/GettyImages

פתיחת העונה הייתה טובה. שהר פתח במחזורים הראשונים ונראה טוב, אבל אז במחזור הרביעי הוא סובב את הקרסול במשחק הביתי מול אז'קסיו ונעדר כחודש. אחרי שהתאושש מהפציעה, חלה ירידה הדרגתית בדקות המשחק. במקביל, גם הקבוצה נקלעה לתקופה רעה ובשבעת המחזורים האחרונים השיגה ניצחון אחד בלבד.

בצרפת טוענים ששהר נפגע בעיקר משיטת המשחק של המאמן פורנייה. אוקזר משחקת לרוב בשיטת 4-5-1 והמאמן משתמש בישראלי באגף שמאל. "קשה לשהר עם התחרות", טוען עיתונאי צרפתי המסקר את הקבוצה. "בניגוד למה שאנשים חושבים, פורנייה הוא מאמן התקפי, אבל משחקני הכנף שלו הוא מצפה לעבודה בלתי פוסקת לאורך הקו מרחבה לרחבה". התפקיד דורש לא מעט כוחות ולא עושה טוב עם שהר. בעוד באגף הימני ממלא את התפקיד הקנייתי דניס אולייש, בצד שמאל שהר נאבק על מקומו עם רוי קונטו בן ה-26 ולאחרונה גם עם רודי חדד. שניהם שחקני כנף טבעיים בניגוד לישראלי.

בעיה נוספת במערך של אוקזר קשורה במרכז השדה. בקיץ איבדה הקבוצה את כוכבה הגדול בנואה פדרטי, שנמכר לליל. לפיכך, לאוקזר אין קישור יצירתי ואין שחקן מרכז שדה שמכניס כדורים לחלוצים. אלאן טראורה, שחקן שנמצא בעונת פריצה נפלאה, אמור למלא את החלל אך מדובר בשחקן יותר סוליסטי שמחפש יותר את השער מאשר את החברים. שהר, מנגד, הוא שחקן שחי על קישור יצירתי. למשל, שיתוף הפעולה עם ערן זהבי וגיל ורמוט בהפועל תל אביב הניב אשתקד 14 שערי ליגה.

במובן מסוים, שהר נפגע מעט מבחירת הקבוצה. בכל הקשור לסגנון משחק וחומר שחקנים, לא לגמרי בטוח שאוקזר היא קבוצה שמתאימה לו. כששהר חתם באוקזר בקיץ, התקשורת טענה שהוא מגיע להחליף את מלך השערים הפולני אירניוש ילן (שכבש 48 שערים ב-140 הופעות במועדון). אלא ששהר לא קיבל ולו לרגע הזדמנות לשחק בתפקיד שלו וקצת הלך לאיבוד באגף. למרות זאת, מעמדו המקצועי לא רע. הוא שותף ב-10 מ-15 מהמשחקים, פתח שמונה פעמים בהרכב וכבש שער אחד ועוד אחד בגביע הליגה. אלא שכדי להחזיר את הביטחון והמומנטום, שהר צריך לראות כדור ברשת. כזכור, בעונה שעברה באדום, שהר כבש שער ליגה אחד עד חודש דצמבר ואז הסכר נפרץ.

אלן טראורה, אוקזר, עם ססאר אספיליקואטה, מארסיי. רויטרס
לא ורמוט ולא זהבי. טראורה/רויטרס

ביום ראשון תתארח אוקזר אצל פריס סן ז'רמן החזקה כשהיא במצב לא פשוט בטבלה. אחרי 15 מחזורים מוצאת עצמה אוקזר במקום ה-16 מרחק נקודה מהקו האדום. הטבלה בליג 1 צפופה מאוד ובקצב הזה, נראה שהקבוצה בדרך למאבקי תחתית עד המחזורים האחרונים. בצרפת יודעים גם לספר שמעמדו של פורנייה לא יציב: "הוא מאמן מתחיל שעדיין לא הוכיח את עצמו בשום מקום. הוא אוהב משמעת טקטית ואם שהר נמצא ברוטציה, זה אומר שהוא מחזיק ממנו. אצל פורנייה רק היכולת באימונים קובעת ושהר עוד יחזור אצלו להרכב".

בסיטואציה המיוחדת והמורכבת של שהר, כל עונה היא עונת מבחן. החלוץ מושאל לאוקזר עד תום העונה ולצרפתים יש אופציה לרוכשו. אם זה לא יקרה, תישאר לשהר שנה אחת לסיום חוזהו באספניול שוודאי תחפש למכור. כלומר, בגיל 22 החלוץ המוכשר מחפש גם להותיר רושם כדי למצוא בית חדש. בית חם להרבה שנים, שישים קץ לסבל ההשאלות המתמשך והמתיש שהוא עובר בשנים האחרונות. "אני רוצה לתת עונה טובה, ואני מקווה להישאר כאן שנתיים או שלוש", אמר החלוץ לאחרונה לתקשורת בצרפת. "כרגע אני מתרכז רק בליגה הצרפתית".

שגריר על הסכין - כל הכתבות

מה עוד מצפה לנציגינו בסוף השבוע?

דודו ביטון שבר את בצורת הכיבושים

ליאור רפאלוב נהנה מהתפקיד החדש-ישן

ביברס נאתכו שובר שיאים בקאזאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully