וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות המינית בסירקיוז: ברני פיין ו-ESPN מסתבכים

המשטרה פשטה על ביתו של עוזר מאמן מכללת סירקיוז, ה-FBI חוקרת. ביקורת על ESPN: למה לא פרסמה הקלטות מפלילות?

ארה"ב ממשיכה לסעור סביב פרשת ההטרדה המינית וההתעללות לכאורה של עוזר מאמן מכללת סירקיוז, ברני פיין. פיין פוטר מעבודתו במכללה אחרי 35 שנה, לאחר שנחשד בהתעללות מינית בשחקנים וב"בול בוי" של הקבוצה. פיין שימש כעוזר מאמן של המכללה מאז 1976, ואף שימש כמאמן ראשי ב-2001/02 כשג'ים בייהם נעדר בגלל מצבו הבריאותי. בייהם הוא אחד המאמנים המוערכים בארה"ב, ובין כך או כך הפרשה מטרידה מאוד את האמריקאים, במיוחד לאור השערוריות האחרונות במכללת פן סטייט.

הפרשה האחרונה החלה בעקבות תלונות, אך היא זכתה להד גדול יותר לאחר שלפני מספר ימים התגלתה קלטת שבה אשתו של פיין מודה לכאורה בהטרדה מינית של בעלה על בובי דייויס, מי שהיה "בול בוי" (נער הכדורים) של הקבוצה. "האם את חושבת שאני היחיד שהוא עשה לו דברים כאלה?", שאל דייויס את גברת פיין, שענתה: "לא... אני חושבת שהיו עוד כמה... יש לו בעיות, אתה יודע, הוא לא ממש מודע".

"היה ביניכם מין אוראלי?", שאלה לאחר מכן אשתו את דייויס בהקלטה, ואף הוסיפה: "האיש הזה חושב שהוא מעל לחוק".

דייוויס, עכשיו בן 39, סיפר כי פיין החל להטריד אותו בתחילת בשנת 1984 (כשהוא היה בן 12), וכי המגע המיני ביניהם נמשך עד שהוא היה סביב 27. הוא היה "בול בוי" של הקבוצה במשך שש שנים, ולטענתו ההתעללות התרחשה בביתו של פיין, במתקני סירקיוז ובמסעות. זהו דבר מאוד נדיר, ש"בול בוי" נוסע עם הקבוצה למשחקי חוץ, דבר שקרה עם דייויס.

ג'ים בייהם התייחס בתחילה לפרשה שבה מעורב עוזרו וחברו הקרוב, וטען שהמאשימים רק מחפשים כסף ופרסום. הדברים של בייהם ספגו ביקורת חריפה על ידי קורבנות של התעללות מינית, ולאחר מכן הוא שינה גישה. "הכי חשוב שהאמת תיחשף", אמר בייהם, כשקלט שיש דברים בגו, "חשוב שכל הקורבנות יקבלו משפט הוגן וצודק".

גורם נוסף שספג ביקורת היה ESPN, שלא פרסמו את ההקלטה במשך עשר שנים, על אף שזו הייתה ברשותה. "הנחנו שמשטרת סירקיוז יודעת על הפרשה ועל ההקלטה וחוקרת את הפרשה", הסבירו ב-ESPN. אז מדוע רק עכשיו הם החליטו לפרסם את ההקלטה, אחרי שהסיפור פורסם? לטענת ESPN, "בדקנו את הקלטת עם מומחי קול, שאישרו לנו שאכן מדובר באשתו של פיין. כמו כן, עכשיו הסיפור הגיע לרמה ארצית, והרגשנו נוח לצאת עם הקלטת".

שערורייה מינית בפוטבול מכללות: ג'ו פטרנו פוטר מפן סטייט

עוזר מאמן פן סטייט: "ליטפתי ילדים, לא מכוונה למגע מיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully