וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר זכה בטורניר גמר הסבב

השוויצרי ניצח 3:6, 7:6 (6), 3:6 את ג'ו ווילפריד צונגה לאחר שעתיים ו-20 וזכה בתואר ה-70 בקריירה שלו בגמר ה-100

נדמה שזה כבר הפך לשגרה, בכל זאת זהו יום ראשון שלישי ברציפות בו רוג'ר פדרר וג'ו ווילפריד צונגה נפגשים. אלא שהערב (ראשון) זה כבר ממש לא שגרתי. פדרר ניצח 3:6, 7:6 (6), 3:6 את צונגה וזכה בתואר גמר הסבב בפעם השנייה ברציפות. לשוויצרי זה היה תואר שלישי ברציפות השנה, לאחר באזל ופריז ותואר מאסטרס/גמר הסבב שני בקריירה.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
תואר 70 בקריירה. פדרר/רויטרס

פדרר, שיעלה למקום השלישי בעולם בעקבות כך שעלה לגמר הטורניר, הפך לטניסאי הראשון בהיסטוריה שזוכה בתואר היוקרתי שש פעמים ועבר למעשה את איבן לנדל ופיט סמפראס, שרשמו חמש זכיות. RF גם הפך לטניסאי הכי מבוגר שזוכה בתואר הזה. אגב, התואר היחיד בו הוא זכה שש פעמים חוץ מזה, הוא לא אחר מאשר ווימבלדון. אגב, לשוויצרי זהו ניצחון 17 ברציפות בכל הטורנירים האחרונים בהם נטל חלק. זהו הרצף הכי ארוך שלו מאז 2009, אז זכה במדריד, רולאן גארוס ו-ווימבלדון.

בנוסף לכל היוקרה המקצועית, זוכה 16 תארי הגרנד סלאם גם ייקח איתו הביתה 1,630 מיליון דולרים ו-1,500 נקודות, כשצונגה יסתפק בסכום צנוע של 740 אלף דולר ו-800 נקודות דירוג. לפדרר כמובן זוהי גם זכייה בתואר 70 בקריירה בגמר ה-100 שלו, כשבגמרי אליפות הסבב הוא מחזיק במאזן של 1:6.

מערכה ראשונה

שני השחקנים פתחו את המשחק טוב ושמרו די בקלות על חבטות ההגשה שלהם בדרך ל-1:1. במשחקון הבא, הצליח צונגה להוביל 30:15, אך פדרר התעשת וזכה במשחקון, גם צונגה זכה בשלו וזה 2:2. השניים שמרו על ההגשות שלהם עד מצב של 3:4 לפדרר, שהצליח לעלות ל-40:0 על ההגשה שלה צונגה אחרי נקודה פנומנלית והמשיך כל הדרך לשבירה הראשונה במשחק ול-3:5. RF שמר על ההגשה שלו בדרך ל-3:6 במערכה הראשונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. Clive Brunskill, GettyImages
חובב טניס ידוע הגיע לצפות במשחק. רונאלדו/GettyImages, Clive Brunskill

מערכה שנייה

השניים הצליחו לשמור על ההגשות בתחילת המערכה השנייה עד למצב של 2:2. דווקא אז צונגה רשם משחקון הגשות לא טוב ו-RF הצליח לשבור אותו על ה-30 ולשמור על ההגשה שלו בדרך ל-2:4. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם בלי מאמץ מיוחד עד שדווקא ביתרון 4:5 לפדרר, שהגיש למשחק ולטורניר, הצליח צונגה לנצל נסיגה מסוימת ביכולת של השוויצרי כדי לשבור בדרך ל-5:5. צונגה התקשה במשחקון הבא וגם עמד בפני נקודת שבירה, אבל הצליח לזכות במשחקון בדרך ל-5:6. פדרר שמר על ההגשה ושלח את המערכה לשובר שוויון.

שובר השוויון נפתח עם טעות קשה של צונגה שהחטיא וולי קל. פדרר המשיך עם שגיאה כפולה, אך עלה ל-1:2 בזכות עלייה מצוינת לרשת. הצרפתי שוב ביצע טעות לא מחויבת וזה 1:3. טעות של פדרר קבעה 2:3. השוויצרי המשיך במומנטום ועלה ל-2:5. צונגה הצליח להשיג שלוש נקודות ברציפות ואיזן ל-5:5. פדרר זכה בנקודה הבאה, אך צונגה לא נבהל, זכה בשלוש נקודות ברציפות בדרך ל-6:8 ושלח את המשחק למערכה שלישית.

טניס בוואלה! ספורט

ג'ו ווילפריד צונגה טניסאי צרפתי. רויטרס
מתקשה להיכנס למשחק. צונגה/רויטרס

מערכה שלישית

פדרר פתח את המערכה השלישית עם משחקון חלק בדרך ל-0:1. צונגה שמר על ההגשה שלו, אך גם פדרר עשה את זה ועלה ל-1:2. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם בדרך ל-2:3. צונגה שמר על ההגשה שלו ואיזן ל-3:3, אך RF שמר על ההגשה שלו בלי לשמוט נקודה ועלה ל-3:4. המשחקון הבא היה פשוט נהדר כשצונגה מצליח לחזור מנקודת שבירה עם וולי מלא טאץ'. אלא שצונגה ביצע שתי טעויות לא מחויבות ואיבד את המשחקון. פדרר הגיש וזכה במשחקון בקלות כדי להשלים זכייה במערכה, במשחק ובטורניר כולו.

טניס בוואלה! ספורט

נאני שחקן מנצ'סטר יונייטד. Clive Brunskill, GettyImages
בא ליהנות מקצת טניס טוב. נאני/GettyImages, Clive Brunskill
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully