וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות הגדולות של שחקני הליגה: מיהו השופט הגרוע ביותר?

מיוחד: 91 שחקנים, על פי רוב שישה מכל קבוצה, השתתפו בסקר הענק של וואלה! ספורט שנועד לענות סופית על כל השאלות בנוגע לשופטי הליגה: הטוב, הרע והמוערך מדי. התוצאות

מיהו השופט הכי גרוע בליגת העל? זו שאלה שעולה כמעט מדי מחזור, ולכל אחד דעה משלו – לרוב על פי תקדימי הקבוצה אותה הוא אוהד. וואלה! ספורט החליטה לקחת את זה צעד קדימה ולערוך מדגם בחירות אמיתי בין שחקני ליגת העל. שישה בכירים מכל קבוצה, פחות או יותר, נבחרו למשימה האנונימית, כדי לענות השאלה בצורה הטובה ביותר: דרך אלו שחיים על המגרש עם אותם שופטים. 91 שחקנים ליתר דיוק השתתפו במשאל, עם ארבע שאלות זהות: השופט הכי טוב בליגה, השופט הכי רע, השופט הכי אוברייטד (מוערך יתר על המידה) והשופט הכי אנדרייטד (לא מוערך מספיק). שנעבור לתוצאות?

מי לדעתכם הכי גרוע? בואו להכריע גם אתם בסוגיה

השופט אלון יפת שולף צהוב לשוער מ.ס. אשדוד אופיר מרציאנו. קובי אליהו
בעבר הלא רחוק הוא נחשב לבכיר שופטינו. והיום? אלון יפת/קובי אליהו

השופט הכי טוב

הקרב הכי מוכרע היה דווקא כאן. אבל מי שחשב שאלון יפת יגרוף את כל הקופה טעה בענק. מאיר לוי הוא האוטוריטה הכי חזקה והכי איכותית בעיני שחקני ליגת העל. "קשה לחלוק עליו", אמרו שחקנים שהשתתפו בבחירות. "הוא נמצא בכל מקום, כמעט תמיד שלם במאה אחוז עם ההחלטה ולא מהשופטים שממצמצים ובורחים הצידה. הוא שולט במשחק בצורה הכי טובה מכל השופטים". "כל שופט טועה לפעמים, אבל מאיר לוי החלטי וזה מעניק לו נקודות זכות אצלי. שופט ותיק וטוב", מוסיף שחקן אחר. "הוא מאוד סמכותי ולעולם לא יעליב שחקן, כיף לשחק כשהוא שופט", מסכם נשאל נוסף.

חלוקת הקולות

1. מאיר לוי –61
2. אלון יפת- 13
3. אסף קינן- 11
4. לירן ליאני- 3
5. איתן תבריזי, איתן שמואלביץ, מנשה משיח- קול אחד כל אחד.

השופט מאיר לוי שולף כרטיס אדום לשחקן מכבי תל אביב רוברטו פונצ'ץ. ברני ארדוב
תמיד קרוב לאירועים, תמיד פסקני. מאיר לוי/ברני ארדוב

השופט הכי גרוע:

את הקרב הכי מעניין בבחירות האלה פתח לירן וקסברגר בסערה. הוא הוביל לאורך רוב תהליך איסוף הקולות, אלא שלאט לאט התגלה לו מתחרה שסגר עליו – משה בוחבוט. יכול להיות שתצוגת השיפוט הנוראית שלו במשחק של הפועל תל אביב מול רמת השרון הוסיפה לו השבוע, אבל יש מספיק שחקנים בליגה עם מטען לגבי וקסברגר שמערערים את העניין הזה. לקראת סוף המרוץ בוחבוט עקף את כולם ונבחר, על פי שחקני ליגת העל, לשופט הכי גרוע בליגה.

"בוחבוט בסרט שהוא שופט מצוין שאו-טו-טו נותנים לו לשפוט את מילאן-באיירן, אבל כל משחק הוא מלא בטעויות, לא רואה דברים ועושה פוזות על השחקנים", אומר עליו שחקן אחד שהשתתף בסקר. "מדובר בשופט שפשוט עושה טעויות קריטיות בכל משחק ולפעמים זה נראה כמו בדיחה מהצד. הוא גם מתנהג לשחקנים כאילו הם זבל", מוסיף שחקן אחר שבחר בבוחבוט.

חלוקת הקולות

1. משה בוחבוט- 23
2. לירן וקסברגר- 18
3. שי שטרית- 15
4. איתן תבריזי- 9
5. חיים יעקב- 7
6. אלי חכמון- 5
7. לירן ליאני-3
8. אלון יפת, מנשה משיח, איתן שמואלביץ', גיא ברגר- שני קולות כל אחד.
9. אוראל גרינפלד, ארז פפיר, רועי ריינשרייבר- קול אחד כל אחד.

ברק יצחקי קפטן מכבי תל אביב עם השופט משה בוחבוט. ברני ארדוב
"תמיד בטוח שהוא שופט את באיירן-מילאן, יחס מזלזל לשחקנים". משה בוחבוט/ברני ארדוב

השופט הכי אוברייטד

עוד קרב פיקנטי שהוכרע רק ברגעים האחרונים. הנטייה של השחקנים להפריך את המיתוס של אלון יפת היתה ברורה, וגם הושגה בסופו של דבר. יפת אמנם הגיע למקום השני, אבל כמות השחקנים שחושבים שהוא קצת התנפח מרוב מעמד ברורה לגמרי. מתברר שלא רק אוהדים ופרשנים מדברים על שופט שטיפס מהר מדי למעלה. אלא שלמזלו, איתן תבריזי ניצח בסופו של יום. בשנים האחרונות יש מגמה להקל על תבריזי ולציין את ההתקדמות שעשה בדרך להיות שופט מאוד בכירה בגלריה הישראלית. מבחינת השחקנים בליגת העל – נכון להיום, המעמד הזה לא לגמרי מצדיק את עצמו. "אלון יפת חושב שהוא באירופה, אבל אנשים לא שמים לב שהוא עושה הרבה טעויות", אומר שחקן אחד שבחר בו. "כל משחק גדול שאלי חכמון שופט הופך להיות בדיחה אחת גדולה. אני לא מבין איך לשופט כל כך חלש נותנים לשפוט משחקים טעונים", מוסיף אחר, שהצביע דווקא על חכמון. אבל הנבחר, כאמור, הוא תבריזי, עליו נאמר: "הוא מנהל את המשחק כמו שכונה ולא מכבד שחקנים, והכי עצוב שמעריכים אותו כי הוא ותיק"

חלוקת הקולות

1. איתן תבריזי- 24
2. אלון יפת- 19
3. אלי חכמון- 15
4. חיים יעקב, אסף קינן- 8
5. לירן ליאני-6
6. מנשה משיח-4
7. זיו אדלר, משה בוחבוט- שני קולות כל אחד.
8. דניאל בר נתן, איתן שמואלביץ', רועי ריינשרייבר- קול אחד כל אחד.

השופט איתן תבריזי שורק לפנדל נגד בני סכנין, מימינו הבלם טל חן. ברני ארדוב
"מנהל משחק כמו שכונה". איתן תבריזי/ברני ארדוב

השופט הכי אנדרייטד

למרות שאנחנו אוהבים יותר לסנוט בשופטים, גם כאן מסתתרת שאלה חשובה. מתברר שחלק מהשחקנים בליגת העל קצת מערערים על ההיררכיה הקבועה של השופטים, ומזהים בבירור, במקרה הזה, שופט איכותי: לירן ליאני. "יש הרבה צעירים וכמעט כולם חלשים, אבל הוא אחד כמו אלה מהדור הישן. עם ביטחון, יודע מה הוא רוצה מעצמו, שולט במשחק וגם יודע לתת כבוד מבלי ששחקנים יטפסו עליו", אומר כדורגלן מוכר בליגה. "מכל השופטים הצעירים הוא המוביל ביותר. צריך לתת לו לנהל משחקים גדולים, כי הוא יהיה אחד כזה".

חלוקת הקולות

1. לירן ליאני- 34
2. איתן שמואלביץ'-12
3. דניאל בר נתן-8
4. אלי חכמון-7
5. מנשה משיח-6
6. אסף קינן, אלון יפת- 4 כל אחד.
7. משה בוחבוט, אוראל גרינפלד-3.
8. איתן תבריזי, זיו אדלר, ארז פפיר- שני קולות כל אחד.
9. גיא ברגר, לירן וקסברגר, רועי ריינשרייבר, שי שטרית- קול אחד כל אחד.

לירן ליאני אכן ישפוט משחק גדול - את הדרבי

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully