וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר גמר הסבב: דויד פרר ניצח את נובאק דג'וקוביץ'

הטניסאי הספרדי שנמצא בתקופה נהדרת הנחיל הפסד חמישי העונה לטניסאי הטוב בעולם, אחרי שגבר עליו 3:6, 1:6

טורניר גמר הסבב בלונדון ממשיך לספק דרמות גדולות, והערב (רביעי) הכוכב התורן היה דויד פרר הספרדי (5 בעולם), שגבר על המדורג 1 נובאק דג'וקוביץ' 3:6, 1:6 והנחיל לו הפסד חמישי העונה. כזכור, מדובר בטורניר המשוחק בשיטת בתים, כך שלדג'וקוביץ' עדיין יש סיכוי לזכות בטורניר וכדי להבטיח את עלייתו לחצי הגמר הוא יצטרך לגבור מחרתיים על בן ארצו ינקו טיפסרביץ'. פרר רשם ניצחון שני (גבר על אנדי מארי במשחק הראשון), כך שהוא הבטיח למעשה את עלייתו לחצי הגמר.

גם המשחק שפתח את היום הרביעי בלונדון היה דרמטי והסתיים בניצחונו של תומאס ברדיך (7 בעולם) 6:2, 3:6, 6:7 על ינקו טיפסרביץ' הסרבי (9 בעולם), שהחליף את אנדי מארי הפצוע.

תומאס ברדיך טניסאי צ'כי. רויטרס
אחד המשחקים הטובים בטורניר עד עכשיו. תומאס ברדיך/רויטרס

תומאס ברדיך - ינקו טיפסרביץ' 6:2, 3:6, 6:7

ינקו טיפסרביץ' לא שיחק במחזור הראשון והחליף למעשה את אנדי מארי, שפרש אחרי משחק אחד בגלל פציעה בירך. הסרבי שעלה השנה למקום התשיעי בעולם לא התרגש מהופעת הבכורה שלו בטורניר ופתח ביתרון של 1:5 על הצ'כי, שנתן פייט לנובאק דג'וקוביץ' לפני שהפסיד לו במשחקו הראשון בטורניר. ברדיך ההמום ויתר למעשה על המערכה שבה טיפסרביץ' ניצח 2:6. המערכה השניה הייתה צמודה יותר בעקבות התעוררותו של ברדיך, ובמצב של 3:4 לטובתו הוא השיג את השבירה הראשונה שלו במשחק בדרך לניצחון 3:6 ו-1:1 במערכות, מה שפתח מחדש את המשחק.

המערכה השלישית ובעיקר הסיומת שלה, סיפקו כמה מהרגעים היותר יפים ומותחים שנראו עד כה בטורניר. ברדיך נהנה מאחוזי הצלחה נהדרים בהגשות הראשונות שלו, וגם טיפסרביץ' היה בלתי שביר. שני השחקנים כמעט ולא ביצעו טעיות, כך שההכרעה במשחק עברה לשובר שוויון. במצב של 3:3 טיפסרביץ' השיג מיני ברייק ועלה ליתרון 3:5. במצב של 5:6 לטובתו הוא הגיש ורץ לרשת, הגיע למצב מאוד נוח לסמאש, אבל הכדור נחת חמישה סנטימטרים מהצד הלא נכון של קו החוץ. לסרבי הייתה הגשה נוספת אבל הלחץ עשה את שלו והוא ביצע שגיאה כפולה. במצב הזה, ברדיך שמר על קור רוח וניצח בסופו של דבר 6:8 בשובר השוויון.

דויד פרר - נובאק דג'וקוביץ' 3:6, 1:6

דג'וקוביץ' סיפר לפני המשחק כי הכתף שלו ממשיכה להתאושש ואחרי שעבד קשה מול תומאס ברדיך הוא קיווה למשחק קל יותר - אבל זה ממש לא מה שקרה. במצב של 3:3 במערכה הראשונה, פרר הצליח להשיג את השבירה הראשונה במשחק ולעלות ליתרון 3:5. דג'וקוביץ' לא היה מרוכז וביצע המון טעויות. זה בא לידי ביטוי בעיקר במשחקון ההגשה הבא שלו, כשמהצד השני פרר פשוט לא החטיא כדי להשיג שבירה נוספת ולנצח 3:6 במערכה הראשונה

במשחק הראשון שלו בטורניר נגד תומאס ברדיך, דג'וקוביץ' הצליח לצאת ממצבים קשים בצורה נהדרת, אלא שהפעם הוא לא הפסיק לבצע טעויות והפור-הנד שלו נראה רע מאוד ביחס למה שהכרנו ממנו בעונה הכל כך מופלאה שלו. פרר, שכן הביא את הטניס המבריק שלו למגרש, ניצל את זה כדי להשיג שבירה נוספת ולעלות ל-0:3 במערכה השניה. רק במשחקון הרביעי נולה הצליח לשפר את ההגשה שלו, אלא שמצד שני הוא לא ניצל את המומנטום כדי להשיג שבירה, הספרדי דווקא כן עשה את זה ועלה ל-1:5 כשבמקביל הסטטיסטיקאים ספרו באי-נעימות את מספר הטעויות הלתי מחוייבות של הטניסאי מספר 1 בעולם, שהתקרב ל-30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully