וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל בכדורסל: אשקלון גברה 79:81 על ראשון לציון

שלשה מטורפת של מרקו קילינגסוורת', שניה וחצי לסיום, ניצחה את המשחק הדרמטי ושלחה את אשקלון לראשות הטבלה

כמה נשמות יש לעירוני אשקלון העונה? שישה משחקים שיחקה הקבוצה, חמישה ניצחונות היא השיגה, ארבעת האחרונים והרצופים בהפרש כולל של 11 נקודות בלבד. הערב (שני) הגיע תורה של מכבי ראשון לציון ליפול מול האשקלונים, כששלשה משוגעת של מרקו קילינגסוורת', שניה וחצי לסיום, הפכה את התוצאה וקבעה 79:81 לאשקלון. בעקבות הניצחון, הקבוצה של אריק אלפסי שבה לראשות הטבלה ובשבוע הבא היא יוצאת למשחק מול מ.כ. הבקעה.

המשחק היה צמוד מתחילתו ועד סופו. ברנדון באומן פתח חזק, עם 14 נקודות ברבע הראשון, אבל אשקלון לא נתנה לאורחת לברוח. עד למחצית נדנדת הנקודות נמשכה והיתרון החליף ידיים מספר פעמים. הרבע השלישי היה שייך כולו לאשקלון, שעצרה את ההתקפה של ראשון וכבר עלתה ליתרון שמונה, הגדול שלה במשחק, אלא שג'ו קרופורד האורח התעורר ברבע האחרון וקלע 11 נקודות, שהובילו לשניות הסיום המותחות. עמית בן דוד חשב שהוא קולע את סל הניצחון לראשון, תשע שניות לסיום, אבל לקילינגסוורת' היו תוכניות אחרות והוא ירה שלשה קשה, שניה וחצי בלבד לסיום וזה הספיק לאשקלון כדי לצאת מחייכת.

מהלך המשחק

המארחת עלתה בחמישייה שכללה את רביב לימונד, דווין מיטשל, מרקו קילינגסוורת', טוני סקין וריימר מורגן. אפי בירנבוים שלח למגרש את ג'ו קרופורד, ברנדון באומן, ניצן חנוכי, אדריאן יוטר ודרווין קיצ'ן. המשחק נפתח בצורה מבולבלת, עם הרבה הטבעות ומעט הגנה בשני הצדדים. באומן פתח בטירוף, קלע עשר נקודות מהירות והוסיף חסימה גדולה על לימונד וראשון עלתה כבר ליתרון חמש. קילינגסוורת' השאיר את האשקלונים בתמונה, כשמהצד השני קרופורד הרים את באומן, שסיים את הרבע הראשון עם 14 נקודות, לדאנק גדול.

הרבע השני נפתח בנדנדת סלים והמשחק המשיך להיות צמוד. הישראלים של אשקלון, ניר, שמחון וברקוביץ', נכנסו לעניינים והובילו את המארחת ליתרון קטן לקראת סיום המחצית. חטיפה וסל ועבירה של עמית בן דוד החזירו את ראשון למשחק ולמחצית ירדה המארחת ביתרון נקודה.

השוויון לא נשבר גם בפתיחת המחצית השנייה, יוטר שלט מתחת לסל וייצר נקודות, אבל קילינגסוורת' שמר את היתרון אצל אשקלון. הרבע השלישי התאפיין בעיקר בהחטאות, איבודים וטעויות משני הצדדים, כששלשה של סקין סייעה לאשקלון להגדיל מעט את יתרונה. סל גדול של ניב ברקוביץ', שסחט גם עבירה, העלה את אשקלון ליתרון שבע והקפיץ את אבא מיקי ביציע. ברקוביץ' המשיך ללהוט וחמש שניות לסיום הרבע תפר שלשה גדולה עם הקרש. יתרון שמונה לאשקלון בסיום הרבע, בו נעצרה ראשון על 13 נקודות בלבד.

שלשה של עמית בן דוד סימנה מיד בפתיחת הרבע המכריע שהאורחת לא תיכנע. באומן השיג נקודות ראשונות מאז הרבע השני והפער ירד לשתיים בלבד. אחרי עוד ועוד טעויות של אשקלון, יוטר הוריד ריבאונד התקפה והחזיר את היתרון לכתומים לאחר דקות רבות. קרופורד, שהיה די רגוע רוב המשחק, התעורר במאני טיים וקלע חמש נקודות מהירות, בזמן שאשקלון לא פוגעת בכלום וקולעת שש נקודות בשש הדקות הראשונות של הרבע. קרופורד המשיך להיות נהדר ושלשה גדולה שלו שברה שוויון, דקה לסיום. לימונד חדר והחזיר סל מהיר. יוטר החטיא פעמיים מהקו וקילינגסוורת' החזיר את היתרון לאשקלון עם 35 שניות על השעון. סל גדול של בן דוד קבע 78:79 לראשון, תשע שניות לסיום, אבל קילינגסוורת', כמו בכל המשחק, היה שם ושלשה שלו, שניה וחצי לסיום, הכריע את המשחק ושלחה את אשקלון לפסגה.

קלעו לאשקלון: מרקו קילינגסוורת' 25 (7 ריבאונדים), דווין מיטשל 12 (6 ריבאונדים, 7 אסיסטים), ריימר מורגן 11 (6 ריבאונדים), טוני סקין 9, עמית שמחון 8, יוני ניר 8, ניב ברקוביץ' 6, רביב לימונד 2 (5 איבודים).

קלעו לראשון לציון: ג'ו קרופורד 20, ברנדון באומן 20, אדריאן יוטר 17 (12 ריבאונדים), עמית בן דוד 8, דרווין קיצ'ן 8 (7 ריבאונדים), ניצן חנוכי 2, עמית תמיר 2, איל שולמן 2

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully