וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: הנה זה בא

19.11.2011 / 10:30

ניצחון של הניינרס על אריזונה יכול להבטיח להם מקום בפלייאוף, גרין ביי תתקרב אם תגבור על טמפה. הג'איינטס מול האיגלס

העונה הסדירה ב-NFL ממשיכה להתקרב לקראת סיום והכרעות, כשכבר השבוע, במחזור ה-11 יכולה קבוצה ראשונה להבטיח את מקומה בפלייאוף. במידה ולא הייתם על פלנטת הפוטבול בחודשיים האחרונים, נגלה לכם שלא מדובר בניו אינגלנד, ניו אורלינס, פיטסבורג או אפילו האלופה גרין ביי, אלא דווקא בסן פרנסיסקו. ניצחון מול אריזונה, בתוספת ניצחון של סנט לואיס בבית על סיאטל, ישלח את הניינרס להופעת פלייאוף ראשונה מזה תשע שנים. גרין ביי מצידה, תנסה לעשות עוד צעד בדרך להעפלה הבלתי נמנעת שלה, כשתארח את טמפה ביי. עוד במוקד: סינסינטי, שהתמודדה יפה מול פיטסבורג אולם הפסידה, יוצאת לקרב על חייה מול בולטימור המתוסכלת, שיקגו, אחת הקבוצות עם הכושר הכי טוב בליגה, תארח את סן דייגו, אחת הקבוצות עם הכושר הכי רע ולסיום קרב גדול בסאנדיי נייט בין ניו יורק ג'איינטס ופילדלפיה. המחזור יצא לדרך כבר ביום חמישי בלילה כשדנבר גברה 13:17 על ניו יורק ג'טס.

פיני גרשון תמיד היה אומר שהסטטיסטיקות מתאזנות במחצית השנייה. כנראה שהוא התכוון גם להימורים שלנו, כי אחרי פתיחת עונה נאה ביותר, השבוע שעבר הביא מספרים של טים טיבו, עם 6 מ-15 (יחד עם עוד הימור כושל ביום חמישי אנחנו נופלים ל-91 מ-147, 62 אחוזים). הנה מה שהרשתות יעניקו לנו השבוע (ובהזדמנות זו, תזכרו לא לתכנן כלום לחמישי בערב- חג ההודיה מגיע!):

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Marcio Jose Sanchez, AP
רוב תשומת הלב תופנה לסן פרנסיסקו/AP, Marcio Jose Sanchez

FOX:

20:00: גרין ביי – טמפה ביי
23:00: אטלנטה - טנסי

METV:

20:00: בולטימור - סינסינטי
23:00: שיקגו - סן דייגו

5+ לייב:

20:00: דטרויט - קרוליינה

ESPN:

3:20, בין ראשון ושני: ניו יורק ג'איינטס – פילדלפיה
3:30, בין שני לשלישי: ניו אינגלנד – קנזס סיטי

אנדי דלטון שחקן סינסינטי בנגאלס. David Kohl, AP
בשבוע שעבר זה היה קרוב, הפעם אנדי דלטון והבנגאלס חייבים לנצח/AP, David Kohl

עוד צעד בדרך לשיאים (שעה ראשית: 20:00)

גרין ביי (0:9) – טמפה ביי (5:4)

כנראה שמספיק לספר את סיפורם של שלושת המשחקים האחרונים של שתי הקבוצות כדי להבין את יחסי הכוחות במשחק. גרין ביי ניצחה כמובן את שלושתם, כחלק מהעונה המושלמת שלה בינתיים, תוך שהיא שמה על הלוח 123 נקודות רק במשחקים אלו. טמפה לעומת זאת, צירפה בשבוע שעבר את אלברט היינסוורת', אך הוא לא תרם יותר מדי והיא כבר סופרת שלושה הפסדים רצופים, בהם ספגה 88 נקודות. קשה לראות את ההגנה של רחים מוריס מסתדרת עם ארון רוג'רס האלוהי, שממשיך למסור בדיוק מדהים ואולי עושה את דרכו לשבירת שיא הטאצ'דאונים של טום בריידי מהעונה המושלמת ההיא. כרגע יש לרוג'רס 28 והיעד הוא 50. מה בכל זאת יכול לעודד את טמפה? אולי העובדה שהיא ניצחה את רוג'רס בשתי ההופעות היחידות שלו מולה והיא מחזיקה בשלושה ניצחונות רצופים מול הפאקרס.

תחזית: ובכל זאת, יש מתנדב בקהל שמוכן להמר על טמפה במשחק הזה? פאקרס

קליבלנד (6:3) – ג'קסונוויל (6:3)

אם כבר אנחנו מחפשים מתנדבים, יש מישהו שמוכן לראות את המשחק הזה ולספר לנו איך היה? אוהיו מתמרקת לקראת המשחק שמבטיח מעט מאוד וצפוי לקיים אף פחות. שתיים מהתקפות האימה של הליגה ייפגשו וכדי לא להיכנס יותר מדי למספרים, כי באמת לא צריך במשחק הזה, רק נציין שג'קסונוויל משיגה הכי מעט יארדים ונמצאת במקום ה-31 מבחינת הנקודות, קליבלנד קצת יותר טובה והיא במקום ה-29 בדירוג הנקודות הכללי. איך אומרים? חגיגת נקודות לא תהיה כאן. קליבלנד עם חמישה הפסדים בשישה משחקים, כולל החמצת בעיטת שדה מ-22 יארד מול סנט לואיס בשבוע שעבר, מה שהוביל להפסד 13:12, הג'אגס גברו על אינדיאנפוליס בחוץ. זה היה הניצחון הראשון שלהם מחוץ לפלורידה אחרי כמעט שנה. הפעם האחרונה בה ניצחו פעמיים בחוץ הייתה בתחילת עונת 2008.

תחזית: שיהיה קליבלנד

דטרויט (3:6) – קרוליינה (7:2)

שתי הקבוצות מגיעות מאוד לא מרוצות אחרי אירועי השבוע החולף. הליונס, שהתחילו כל כך טוב את העונה, כבר סופרים שלושה הפסדים בארבעה משחקים (מזל שיש את טיבו בדרך). יש תחושה מסוימת שהשתן קצת עלה לראש של החבורה הקשוחה של ג'ים שוורץ, שחטפה בראש משיקגו. הפלייאף, שהיה נראה מעבר לפינה אחרי שליש עונה, ממשיך להתרחק מעיר המכוניות ודטרויט חייבת לחזור ליסודות שהובילו אותה בפתיחת העונה, הגנה חזקה ומשחק התקפה מאוזן. מול שיקגו, מת'יו סטאפורד מסר לא פחות מ-63 ניסונות, מה שהוביל לארבעה איבודי כדור ואיבוד עשתונות אחד של הקוורטרבק הצעיר, שהחל תגרה והיה צריך להיות מורחק. שוורץ וסטאפורד האשימו את הרוח בשיקגו במשחק הגרוע של דטרויט (מה הם חשבו שיקרה במשחק בעיר הרוחות?) וכעת הם שבים הביתה, אל המגרש הסגור שלהם, שם הרוח לא תהווה תירוץ. ג'אוויד בסט עדיין פצוע ולא יישחק. דטרויט הפסידה שני משחקי בית רצופים, אבל כעת היא פוגשת את קרוליינה המקרטעת. ההגנה של הפנת'רס היא כלום ושום דבר וקאם ניוטון, שפתח את העונה בסערה, מתחיל להיתקע ב"קיר הרוקיז", כשהמספרים שלו יורדים מדי שבוע. הליונס ניצחו את הפנת'רס לאחרונה ב-1999.

תחזית: אסור לליונס להפסיד עוד אחד. דטרויט

מיאמי (7:2) – בפאלו (4:5)

במיאמי כנראה עשו חושבים לפני שבועיים והגיעו למסקנה שמה שלא יהיה, יותר גרועים מאינדיאנפוליס הם לא יכולים להיות. הדולפינס הפסיקו את המירוץ אחרי אנדרו לאק והתחילו לנצח, פעמיים ברציפות אפילו. שלושה ניצחונות רצופים הם לא השיגו משנת 2008 וזו יכולה להיות הזדמנות טובה מול הבילס, ששוב פתחו את העונה חזק והתחילו להתפרק עם הזמן. בפאלו הפסידה שלושה מארבעת המשחקים האחרונים, כולל תבוסה משפילה במיוחד בדאלאס לפני שבוע. אם היא רוצה להישאר עם תקוות פלייאוף כלשהן, אסור לה להפסיד שוב. ההתקפה של הבילס בראשות ריאן פיצפטריק, שפתחה את העונה בטירוף, נחלשה מאוד מאז החזרה משבוע החופש ובשלושת המשחקים האחרונים השיגה פחות מ-14 נקודות בממוצע למשחק. גם הפעם לא צפויים לבילס חיים קלים מול הגנת מיאמי, ללא ספק החצי המוצלח יותר של הקבוצה, שמרשה ליריבות רק 19.8 נקודות למשחק. דייויד נלסון, התופס והריצה למעודדת מהשבוע שעבר, בספק בשורות בפאלו.

תחזית: עד כאן. בפאלו

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Gerry Broome, AP
שלא ייגמר לעולם. ארון רוג'רס והפאקרס מוכנים לספק עוד חוויה/AP, Gerry Broome

מינסוטה (7:2) – אוקלנד (4:5)

אוקלנד התאוששה מתקופה לא טובה בניצחון חוץ גדול על סן דייגו. קרסון פאלמר נזרק למים מהשנייה בה דרך ב"חור השחור" ולא כל כך הסתדר בהתחלה. בשבוע שעבר זה כבר נראה הרבה יותר טוב, כשהקוורטרבק של הריידרס היה הרבה יותר מדויק והוביל את הניצחון, גם ללא דארן מקפאדן הפצוע, שמצבו לקראת המשחק לא ברור. אבל עם כל הכבוד לפאלמר, מי שכיכב מול הצ'ארג'רס והשכיח את היעדרותו של מקפאדן, היה מייקל בוש, שסגר משחק של 242 יארד כוללים, הכי הרבה לריידר משנת 1963. אוקלנד ראשונה בבית שלה, חצי משחק לפני הברונקוס. הווייקינגס חטפו בראש במאנדיי נייט מהיריבה הגדולה גרין ביי וחזרו למציאות אחרי שני משחקים טובים. אדריאן פיטרסון נעצר לחלוטין מול הגנת הפאקרס וכריסטיאן פונדר עדיין לא ממש מסתדר מאחורי הסנטר. לשמחתו של פיטרסון, הוא פוגש את אחת מהגנות הריצה הגרועות בליגה, כשמהעבר השני ינסה ג'רד אלן להגיע לפאלמר כמה שיותר פעמים ולהגדיל את יתרונו בראש טבלת הסאקים בליגה.

תחזית: הפתעה- מינסוטה

וושינגטון (6:3) – דאלאס (4:5)

הרבה יוקרה תונח על הכף בלנדובר, כששתיים מהיריבות הגדולות בליגה יתעמתו ביניהן בפעם ה-104 בהיסטוריה. הקאובויס ניצחו בחמישה מששת המפגשים האחרונים, כולל במחזור השלישי של העונה. הם מגיעים לאחר שני ניצחונות רצופים ויודעים שעכשיו, כשפילדלפיה כמעט סופית מחוץ למירוץ, הם יתמודדו כנראה מול הג'איינטס על המקום הראשון בבית. הרץ פליקס ג'ונס אמור לחזור, אבל לא בטוח כמה כדורים הוא יקבל, כשהסנסציה החדשה הרוקי דימרקו מארי לא מפסיק לחרוך הגנות. בוושינגטון די עצוב בימים אלו, אחרי חמישה הפסדים רצופים. רקס גרוסמן הבטיח בתחילת העונה שקבוצתו תזכה בבית, אבל למרות ששב להרכב בשבוע שעבר במקום ג'ון בק, הוא לא הצליח למנוע הפסד מול מיאמי. הרדסקינס לא חוו רצף של שישה הפסדים כבר 13 שנים, אבל אם לא יחול שיפור ניכר, זה מה שיקרה ביום ראשון בלילה. בינתיים, שחקנים בבירה ממשיכים לגמור את העונה בלי הכרה, כשלפצועים טים הייטאוור וכריס קולי הצטרף השבוע גם התופס הצעיר לאונרד האנקרסון.

תחזית: דאלאס

בולטימור (3:6) – סינסינטי (3:6)

מצד אחד, הבנגאלס הראו שהם רציניים בשבוע שעבר מול פיטסבורג, מצד שני, בשורה התחתונה הם ירדו עם הפסד. כדי לא לתת לבית לברוח להם, הם יהיו חייבים לנצח הפעם בבולטימור. כצפוי בבית ה-AFC צפון, מה שמצפה לנו הוא בעיקר דו קרב בין שתי ההגנות, שנמצאות גבוה בצמרת הליגה בכל קטוגריה אפשרית. לאנדי דלטון ואי. ג'יי. גרין, צמד הרוקיז המרתק של סינסי, צפוי יום ארוך מול אד ריד, ריי לואיס וחבריהם. ג'ו פלאקו וההתקפה שלו ינסו להתאושש מההפסד המיותר לחלוטין מול סיאטל בו הציגה ההתקפה יום חלש מאוד. לאון הול, מגן הפינה המצוין של סינסי, גמר את העונה. ריי לואיס בספק בבולטימור.

תחזית: הרייבנס לא יציבים, אבל יותר בשלים לקרבות כאלה והם ינצחו

רקס גרוסמן שחקן וושינגטון רדסקינס. Ronald Martinez, GettyImages
איפה הוא ואיפה המקום הראשון? רקס גרוסמן/GettyImages, Ronald Martinez

במפרץ רוצים לחגוג (שעה ראשית: 23:05-23:15)

סן פרנסיסקו (1:8) – אריזונה (6:3)

הנה זה בא. הניינרס בדרך לפלייאוף ואם זה לא יקרה מחר, זה כנראה יקרה באחד המחזורים הקרובים. הריצה הנהדרת של סן פרנסיסקו נמשכה בניצחון גדול מול הג'איינטס והקבוצה סופרת כבר שבעה ניצחונות רצופים. הגנת הריצה ממשיכה להוליך את הליגה ואלכס סמית' ממשיך לא להפסיד משחקים, למרות שהמסירה של הניינרס רק במקום ה-29 בליגה. הארבו היה עסוק השבוע בהילול הקוורטרבק שלו, שהיה המצטיין מול הג'איינטס: "הוא יוצא למגרש ומשחק נהדר. יש לי המון כבוד אליו", אמר המאמן המצליח. פרנק גור הפצוע עלול להיעדר, אבל גם בלעדיו יש לג'ים הארבו מספיק כלים כדי לגבור על הקרדינלס, כפי שקרה בכל ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות. גם אריזונה בתקופה טובה יחסית, כשאחרי שישה הפסדים רצופים הגיעו צמד ניצחונות, האחרון שבהם בחוץ מול פילדלפיה. ג'ון סקלטון ממשיך להיות מחליף ראוי לקווין קוב הפצוע וגם ההגנה התייצבה מעט. מכיוון שהקרדינלס יודעים שפלייאוף הם כנראה לא יראו העונה, יש להם אפשרות טובה לארגן את הקבוצה מעט במשחקים שנותרו להם, במחשבה על העתיד.

תחזית: הטירוף יימשך, ניינרס

סנט לואיס (7:2) – סיאטל (6:3)

בשנה שעברה, במחזור הסיום, זה היה קרב אדיר על הפלייאוף, בסיומו יצאה סיאטל עם ידה על העליונה. הפעם זה בעיקר קרב על הפירורים שהניינרס משאירים, אבל לפחות שתי הקבוצות מגיעות שמחות אחרי ניצחונות בשבוע שעבר. שתי ההתקפות די חלשות, סנט לואיס עם סאם בראדפורד המאכזב למדי ופצוע לפעמים, מייצרת רק 12.6 נקודות למשחק, בסיאטל המצב לא הרבה יותר טוב עם 16 כאלה. מי שיתנו את הטון עם שני הרצים, סטיבן ג'קסון המארח ומרשואן לינץ' האורח, שיפגוש מולו את הגנת הריצה החלשה בליגה וצפוי לחגוג. 11 מ-12 המשחקים האחרונים הלכו לסיאטל. בשורה התחתונה, משחק לא משהו בלשון המעטה.

תחזית: לא ישנה יותר מדי, אבל סנט לואיס

אטלנטה (4:5) – טנסי (4:5)

שתי קבוצות שמגיעות במצב שונה לחלוטין זו מזו למשחק. אטלנטה הייתה יכולה לרשום ניצחון רביעי ברציפות, כשהחזיקה בכדור במהלך ההארכה במשחק הביתי מול הסיינטס, אלא שהמאמן מייק סמית' בחר להמר על דאון רביעי ויארד בחלק המגרש שלו, מה שלא הצליח והשאיר לניו אורלינס שער שדה קל ומנצח. הפאלקונס יכלו לטפס למקום הראשון ובמקום זאת הם מוצאים את עצמם מרחק משחק וחצי מהסיינטס. בטנסי דווקא חזרו לחייך אחרי תקופה חלשה, כשהקבוצה מחצה את קרוליינה, הרבה בזכותו של כריס ג'ונסון, שמתחיל לחזור לחיים אחרי פתיחת עונה חלשה מאוד. הרץ האחורי השיג שיא עונתי של 130 יארד מול הפנת'רס והכי חשוב, קיבל הרבה את הכדור, 27 פעמים. בכל פעם שג'ונסון מקבל העונה למעלה מ-15 נשיאות, הטייטאנס מנצחים. כעת יש לו מבחן גדול מול הגנת הריצה הרביעית בליגה. בטנסי שומעים את החדשות מיוסטון, שמבשרות על פציעתו של מאט שאוב ויודעים שניצחון ישים אותם מרחק משחק אחד בלבד מהטקסאנס, עם אופציית עקיפה טובה מאוד. הטייטאנס ניצחו 18 מ-20 המשחקים האחרונים שלהם מול יריבות מה-NFC.

תחזית: משחק צמוד ואטלנטה

שיקגו (3:6) – סן דייגו (5:4)

הניצחון היחיד של הצ'ארג'רס בעיר הרוחות הושג אי שם ב-1970. הפעם, הם חייבים להשיג אחד נוסף במשחק של להיות או לחדול מבחינתם. כל קבוצה מגיעה עם רצף משלה, הברס עם ארבעה ניצחונות, סן דייגו עם ארבעה הפסדים. השיפור המשמעותי בשיקגו הגיע בהגנה, שגרמה ל-12 איבודים והרשתה רק 14 נקודות בממוצע ברצף הניצחונות האחרון וכעת בריאן אורלכר, ג'וליוס פפרס וחבריהם ישמחו להגיע לפיליפ ריוורס, שנדמה שכל מה שהוא עושה לאחרונה זה לאבד כדורים ומשחקים. הקו ההתקפי המדולל מפציעות של הצ'ארג'רס בוודאי לא תורם לשקט של ריוורס ושל נורב טרנר, שיודע שעוד שנה בלי פלייאוף עלולה לעלות לו בתפקיד. דווין הסטר ממשיך להיות מניה בטוחה בברס ולייצר באופן כמעט קבוע שש נקודות מהחזרת כדור, מאט פורטה מדורג שלישי בין רצי הליגה, ואף מילה טובה/ רעה על ג'יי קאטלר...

תחזית: יהיה הרבה יותר צמוד ממה שנדמה כרגע, ובכל זאת, שיקגו

סופה של "קבוצת החלומות"?

ניו יורק ג'איינטס (3:6) – פילדלפיה (6:3), 3:20, בין ראשון לשני

משחק אדיר בסאנדיי נייט, בסיומו יכולה למצוא את עצמה "קבוצת החלומות" של אנדי ריד מחוץ לפלייאוף באופן כמעט סופי וריד עצמו עלול להישלח אל משרד התעסוקה. הג'איינטס מצידם לא הצליחו לשמור על יציבות ואחרי הניצחון הגדול בפוקסבורו, הם הפסידו לניינרס. בשנה שעברה המשחק הזה נגמר עם דרמה אדירה, כשדשון ג'קסון החזיר פאנט לאנדזון וקבע ניצחון לאיגלס, שהיו כבר בפיגור 21, שבע וחצי דקות לסיום. העונה דווקא ניו יורק ניצחה בפילדלפיה, במשחק בו מייקל ויק שבר את ידו. ויק לא ישחק גם הפעם, אחרי ששבר את הצלעות בהפסד הביתי המביך מול אריזונה בשבוע שעבר ואולי עדיף לו כך, כי הגנת הג'איינטס ראשונה בדירוג הסאקים עם 30. ג'רמי מקלין פצוע אף הוא ויחמיץ את ההתמודדות. גם לענקים יש בעיות משלהם אחרי שזיכרונות לא נעימים עלו השבוע, כשמסיבת יום ההולדת של התופס ויקטור קרוז במועדון בעיר נקטעה על ידי יריות. אצל המאמן טום קאפלין מיד עלו זיכרונות מתקרית פלקסיקו בורס: "אני לא יודע איזה דברים טובים יכולים להתרחש בשלוש בלילה. אף פעם לא הבנתי את זה", אמר המאמן הכועס.

תחזית: פילי פצועה ושבורה מדי כדי לנצח משחק כזה. נלך עם הג'איינטס

ניו אינגלנד פטריוטס (3:6) – קנזס סיטי (5:4), 3:30, בין שני לשלישי

זו הייתה אמורה להיות שעתו הגדולה של מאט קאסל, שרצה לשוב אל האצטדיון בו הוביל את הפטריוטס לעונה יפה מאוד ב-2008, לאחר פציעתו של טום בריידי כבר ברבע הראשון של העונה. אגב, היריבה במשחק בו נפצע בריידי הייתה לא אחרת מאשר אותה קנזס, שמאז לא פגשה את ניו אינגלנד. קאסל עבר ניתוח בידו וסיים את העונה, כך שהוא כבר לא יזכה לתשואות מהקהל המקומי ומי שיחליף אותו יהיה טיילר פאלקו האלמוני, שמסר 13 כדורים בלבד עד היום בליגה. מי שכן זוכים לחזור "הביתה" הם הג'נרל מנג'ר סקוט פיולי ומתאם ההגנה רומאו קרנל, שהיו שותפים בקבוצה הגדולה של תחילת האלף בניו אינגלנד, שזכתה בשלושה סופרבולים. הצ'יפס עמוסים בצרות והסטטיסטיקה לא עומדת לטובתם. הניצחון האחרון שלהם בפוקסבורו היה ב-1990 ואילו טום בריידי לא הפסיד שני משחקי בית רצופים כבר חמש שנים. בריידי והקבוצה שלו נמנעו מרצף של שלושה הפסדים כשיצאו לניו יורק וחזרו עם ניצחון ענק על הג'טס, בו אפילו ההגנה הגרועה בליגה הראתה שיפור והפילה את מארק סאנצ'ז האומלל פעם אחר פעם. דווין מקורטי ופטריק צ'אנג אומנם לא ישחקו בהגנת הפטריוטס, מה שעשוי לאפשר לדווין בואו להשיג טאצ'דאון ראשון אחרי ארבעה משחקים עקרים ובכל זאת, קשה להאמין שדווקא פאלקו יכול לנצח בפוקסבורו, אחרי שני הפסדים ביתיים מביכים של הצ'יפס, מול מיאמי ודנבר.

תחזית: פטריוטס, בהליכה

מלאכי הגיהנום מתנדבים להכין ארוחת חג ההודיה. GettyImages
מוכנים לחג ההודיה?/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully