וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר סיטי שברה את שיא ההפסדים בכדורגל האנגלי

197 מיליון ליש"ט הוציאו הסיטיזנס בעונת 09/10, וניפצו את השיא של אברמוביץ' וצ'לסי ב-56 מיליון. אופ"א עוקבת בדאגה

מנצ'סטר סיטי ממשיכה להוליך את הפרמיירליג, אלא שכדי להפוך לקבוצה שמאיימת על הממלכה, מסתבר שבמועדון היו צריכים להשקיע סכומי כסף מרעישים. המועדון פרסם הערב (שישי) את מאזן הכספים שלו מעונת 2009/10, ובו נרשם ההפסד הגדול ביותר בתולדות הכדורגל האנגלי - לא פחות מ-197 מיליון ליש"ט. השיא הקודם, אגב, היה שייך לרומן אברמוביץ', שהוציא 141 מיליון ליש"ט על צ'לסי בשנת 2005.

מרבית ההפסדים של הסיטיזנס הגיעו בעיקר בשל מסע הרכש הנוצץ שכלל בין היתר 27 מיליון ליש"ט על אדין דז'קו, 26 מיליון על ג'יימס מילנר, 24 מיליון על מריו באלוטלי ויאיה טורה, 19 מיליון על אלכסנדר קולארוב, 10.5 מיליון על ג'רום בואטנג, ומספר שחקנים נוספים שעלו, ביחד, למעלה מ-156 מיליון ליש"ט לשייח מאנסור, שהוציא כבר 291 מיליון ליש"ט על הקבוצה מאז הקיץ שעבר.

לרוע מזלם של הסיטיזנס, כסף אולי יכול לקנות אליפות, אלא שהמספרים האחרונים עוד עלולים לעלות למועדון ביוקר. כזכור, לפני מספר חודשים הודיעה אופ"א על מדיניות כלכלית חדשה בכדורגל העולמי שמטרתה לצמצם את סכומי ההעברות המשוגעים, והחל מעונת 2014/15, קבוצות העילית של הכדורגל האירופי לא יהיו רשאיות לדווח על הפסדים של יותר מ-45 מיליון יורו למשך השנים 2011-2014.

"ההפסדים האלה, אותם צפינו כחלק מההשקעה המזורזת שלנו, לא יחזרו על עצמם בעתיד ", אמר אחד ממנהלי המועדון, גרהאם וואלאס. "המספרים הללו מייצגים את הנפילה הכלכלית של המועדון, לפני שהוא יוכל לצעוד קדימה אל עבר עמדה יציבה יותר. נמשיך להיות בקשר עם הגופים הרלוונטיים באופ"א.

קאלדון אל-מובארק, יו"ר המועדון, הוסיף: "אנחנו חוזים כעת בהתקדמות של הקבוצה, על המגרש ומחוצה לו, וזה חשוב שנמשיך לעבוד כדי להפוך את מנצ'סטר סיטי לקבוצת כדורגל תחרותית ומצליחה עוד יותר".

בשבת: מנצ'סטר סיטי מארחת את ניוקאסל

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully