וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידות: ישראל הצעירה הפסידה 1:0 לצרפת עד גיל 20

13.11.2011 / 20:48

סארי פלאח ירק על שחקן יריב והורחק, אישק בלפודיל ניצל זאת כדי להעניק לצרפתים ניצחון על הנבחרת של גיא לוזון

ביום חמישי ידעה הנבחרת הצעירה של ישראל לחזור מפיגור ולנצח את נבחרת צרפת עד גיל 20. הערב (ראשון) נקלעה ישראל למצב של נחיתות מספרית בעקבות הרחקתו המוקדמת של סארי פאלח (17), והפסידה הפעם 1:0 לצרפתים, שנהנו משער ניצחון בכדור חופשי של אישק בלפודיל (52). חבל שגם במקרה הזה רק כ-100 צופים חזו במשחק הידידות, שמשום מה נערך דווקא באצטדיון רמת גן רחב הידיים.

הנבחרת של גיא לוזון, המתכוננת לאליפות אירופה עד 2013 שתיערך בישראל, הוכיחה פעם נוספת, גם אם לא ניצחה כמו ב-1:2 לפני שלושה ימים, כי היא מסוגלת להתמודד מול הפיזיות הצרפתית ועמדה טוב גם עם 10 שחקנים נגד כמה מכוכבי העתיד של הטריקולור. בוריס קליימן היה המצטיין בשורות הנבחרת עם מספר הצלות נאות, עומר ורד השתלט על עמדת המגן הימני ובחלק הקדמי היו אלה דור מיכה וציון צמח שניסו לעקוץ. עד הדבר האמיתי בקיץ 2013, לוזון יקווה שעוד ועוד שחקנים יצטרפו וישדרגו את רמתם. הדרך עוד ארוכה.

"אפשר לקחת מצמד המשחקים המון דברים", אמר גיא לוזון בסיום. "שיחקנו מול אלופת העולם עד גיל 19 ועובדתית זו הנבחרת הטובה בעולם בשנתון שלה. "היינו צריכים להתמודד עם סיטואציה לא נוחה כששיחקנו ב-10 שחקנים. לשחק 70 דקות בנחיתות זה לא פשוט, אבל כולם הראו מחויבות ועמדו בכבוד. השחקנים לא נתנו לכרטיס האדום להוות להם אליבי, וניסו ונלחמו עד הרגע האחרון. אני מרוצה מרמת המחויבות בשני המשחקים, פתחנו טוב וגם שיחקנו כדורגל טוב עד ההרחקה. שיפרנו כמה אספקטים בהם לקינו בחסר, אז סך הכל אני גאה מאוד בבחורים. יש לנו דרך ארוכה, אבל אנחנו בכיוון הנכון".

על השנתון לגביו היה פסימי תחילה, אמר לוזון: "אין ספק שעברנו כברת דרך ארוכה מאוד, אי אפשר להשוות למה שהיה לפני שנה. אנחנו נבחרת הרבה יותר טוב ומאומנת שיודעת מה היא רוצה מעצמה. רואים שאנחנו ביחד ולא מתפרקים גם ב-10 שחקנים. אנחנו מישירים מבט לעבר כל יריב ויודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו. גם אם שחקן יריב נוקט באיזושהי פרובקציה או עושה פעולה לא יפה, תמיד צריך להישאר קרי רוח ולהתמקד במטרה. אסור לנו להיגרר לפרובקציות. במקרה הזה סארי נגרר ושילמנו על זה".

אור ברוך הוסיף: "היה קשה לשחק 70 דקות ב-10 שחקנים, אבל הרגשתי ששיחקנו די טוב. גיא לוזון עזר לנו הרבה, כיוון אותנו והסביר לנו איפה לעמוד. נצטרך להתאמן עוד יותר, גיא עושה אימונים טובים, אבל אין לנו הרבה זמן ביחד. יש לנו מה לתת ביורו, אנחנו מתאמנים טוב ומשחקים טוב".

על מצבו האישי והאפשרות שיגיע לישראל לאור העובדה שייבחן במכבי חיפה, אמר ברוך: "אני משחק בליגה טובה שגודלת ומתפתחת, ובתוך 10-20 שנה תהיה הרבה יותר טובה. לא יודע מה הסיכוי שאשחק בישראל, כרגע טוב לי בארצות הברית".

מהלך המשחק

כנראה ששחקני שתי הנבחרות הגיעו להוטים בעקבות סיום המשחק הקודם, שכן הפתיחה הייתה חמה ואחרי כמה עימותים הגיעה בדקה ה-17 הרחקתו של סארי פלאח. בלם מכבי חיפה אילץ את השופט זיו אדלר לשלוף לעברו כרטיס אדום למרות שמדובר במשחק ידידות, כאשר לטענת השופט ירק לעבר שחקן יריב. צרפת ניצלה את יתרונה המספרי כדי להגיע למצב טוב בדקה ה-20, אבל בוריס קליימן הגיב בהצלה כפולה. שתי דקות לאחר מכן ניסקנס קבאנו ניסה להקשית מעל השוער והחטיא את המסגרת.

לוזון חיזק את ההגנה כשהכניס את גל מאיו במקום דאבור, ובדקה ה-26 מיכה ניסה להפתיע בבעיטה חופשית והשוער עבדולאי דיאלו קלט. שתי דקות לאחר מכן אנתוני קנוקר המצוין נגח מקרוב החוצה, ובדקה ה-41 מיכה הפעלתן יצר עוד מצב ישראלי, אבל ורד בעט מעל השער מ-20 מטרים. 0:0 בסיום המחצית הראשונה.

ישראל עלתה למחצית השנייה עם מוחמד כליבאת שהחליף את סינטאיהו סלליך, אבל בדקה ה-52 היו אלה הצרפתים שעלו ליתרון. אישק בלפודיל, חלוצה המוכשר של ליון, סובב כדור חופשי מ-17 מטרים לפינה הרחוקה של קליימן. שער נאה ויתרון מוצדק לצרפת.

ישראל ניסתה להגיב, אך המחליף אלון תורג'מן פספס כדור חופשי של ציון צמח שחלף סמוך לקורה בדקה ה-61. ארבע דקות עברו וצמח סיפק מבצע נהדר, אבל השוער הצרפתי הדף את הבעיטה בקצות האצבעות לקרן. גם בצד השני קיבלנו הוכחה שיש שוער מצוין, כשקליימן רשם עוד הצלה נהדרת עם הדיפה מהחיבורים לנגיחה של סדריק בקמבו בדקה ה-80.

הרכב הנבחרת הצעירה: בוריס קליימן, עומר ורד (אלי דסה, 86), סארי פלאח (הורחק, 17), עידו לוי, עמרי בן הרוש, ניר ביטון (בן בוטבול, 60), מרואן קבהא (עאהד עזאם, 60), סינטאיהו סלליך (מוחמד כליבאת, 46), דור מיכה (ציון צמח, 60), מואנס דאבור (גל מאיו, 24), אור ברוך (אלון תורג'מן, 60).

נבחרות ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully