וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה את מכבי אשדוד 73:84

משחק נהדר של לוק ג'קסון (18 נק', 5 מ-7 לשלוש) הוביל את הפועל ירושלים לניצחון ביתי חשוב מול קבוצתו של ברקוביץ'

בואו לדבר על המשחק בפייסבוק

רק לפני מספר ימים נאלצו אוהדי הפועל ירושלים להיפרד מאחד השחקנים המשמעותיים של הקבוצה במשחקים האחרונים, בדמותו של אייברי בראדלי. תוסיפו לזה את הלחץ שקיים במערכת מתחילת העונה, ותבינו עד כמה משמעותי היה ניצחונה של הקבוצה הערב (שבת) מול מכבי אשדוד. ירושלים לא רק גברה 73:84 על קבוצתו של עופר ברקוביץ', אלא נדמה שסוף סוף מצאה את הרוטציה שלה: בריאן רנדל ניהל טוב את המשחק, די ג'יי סטרוברי לקח על עצמו את המשחק במחצית הראשונה, ומעל כולם ניצב לוק ג'קסון, שלראשונה הראה עד כמה היד שלו מבחוץ מסוכנת, כשצלף 18 נקודות ב-5 מ-7 לשלוש, והוליך את קטש ושחקניו אל עבר עוד כמה ימים של שקט, לפחות עד המחזור הבא, אז יפגשו הירושלמים את מכבי תל אביב האימתנית.

שחקן הפועל ירושלים לוק ג'קסון מול שחקן מכבי אשדוד דניאל גור אריה. מגד גוזני
התפוצץ מחוץ לקשת. ג'קסון/מגד גוזני

למרות הניצחון של הקבוצה מהבירה, צריכים להודות שירושלים עדיין רחוקה מאוד מלהרשים, והבעיות שהיו במשחקים הקודמים עדיין קיימות. ההגנה של ירושלים עדיין מאפשרת לשחקני היריבה לחפור בצבע, הריבאונד כמעט ולא קיים, ואלמלא אשדוד עצמה היתה הולכת לאיבוד במחצית השניה, לא מן הנמנע שקטש היה רושם הפסד שני במלחה העונה. ואכן, קבוצתו של עופר ברקוביץ' ממשיכה לסבול מנפילות מתח, כשהיא שולטת במשך מחצית מהמשחק, ואז מאבדת אוויר ואיתו את המשחק. אשדוד אמנם נהנתה מיכולת טובה של שחקן או שניים (בראקינס ובראדלי) אבל שאר השחקנים פשוט לא סייעו, ומעל הכל, הקבוצה מהדרום שוב מוכיחה שהעונה חוסר הביטחון שלה ברגעי הסיום הוא אחד האוייבים העיקריים שלה.

ירושלים נראתה רע בפתיחה, והציגה את ההגנה הרעועה שאפיינה אותה עד כה העונה, כשבראקינס ובראדלי מנצלים זאת עד תום. שלשות של לוק ג'קסון ויכולת טובה של די ג'יי סטורברי העירו מעט את המשחק הירושלמי, אבל כשאשדוד מורידה 24 ריבאונדים לעומת 10 בלבד עד המחצית, קשה לשלוט במשחק, ושחקניו של ברקוביץ' הוליכו 39:44 אחרי שני רבעים. דווקא אז נתקעו האורחים בהתקפה, ורשמו רבע שלישי נוראי בעוד ירושלים בורחת ל-12:21 ויתרון 6, בעיקר הודות ליכולת טובה של סטרוברי ונעימי. בראדלי ניסה להחזיר את האורחים לבדו, אבל זה לא הספיק, ומנגד המשיך ג'קסון להפציץ מכל נקודה, כל עוד היא מחוץ לקשת, כששתי שלשות שלו חרצו את גורל המשחק.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם יובל נעימי, די ג'יי סטורברי, לוק ג'קסון, בריאן רנדל ואלישי כדיר, בעוד מכבי אשדוד העלתה את ראמל בראדלי, קרייג בראקינס, מאיר טפירו, ג'וש קרטר ודניאל גור אריה. בראקינס קלע 4 נקודות מהירות ויחד עם מאיר טפירו העלה את אשדוד ליתרון 2:8. לוק ג'קסון הגיב בשלשה אבל קרטר מיד החזיר באחת משלו שקבעה 7:12. סטרוברי הקשה מאוד על הגנת האורחים, וכניסה טובה של גרונפלד יחד עם נקודות של ורנאדו השלימו מהפך עבור ירושלים שעלתה ליתרון ראשון הערב. בראקינס החזיר מהקו, ואיבוד של גוני יזרעאלי הורידה את אשדוד ביתרון 17:18 בסיום הרבע הראשון.

בראדלי צלף שלשה עם פתיחת הרבע השני, אבל לוק ג'קסון וגוני יזרעאלי מיד השיב בשלשות משלהן ששמרו את היתרון אצל ירושלים. נדנדת היתרון נמשכה כשכל קבוצה מפרקת את הגנת יריבתה: טיוס עשה ככל העולה על רוחו בצבע של ירושלים, וגרונפלד המשיך את המטווח מבחוץ כדי לקבוע 29:31 לירושלים. בראקינס ביצע פוסט אפ מושלם על השומרים שלו, ועם 6 נקודות רצופות ושלשה של בראדלי העלתה את אשדוד ל-34:40. האורחים עוד הגדילו את יתרונם, אבל סל ועבירה מטופשים במיוחד על דן גרונפלד, 0.7 שניות לסיום המחצית, שלחו את ירושלים בפיגור מינימלי יחסית אל חדרי ההלבשה, 44:39.

גרונפלד וסטרוברי ניצלו צבע רך של אשדוד כדי לקלוע 5 נקודות מהירות שקבעו שיויון 44:44 בפתיחת הרבע השלישי, אבל בראקינס תפר שלשה מהצד השני. נעימי עלה חד מאוד, צלף שלשה ומיד לאחר מכן חדר נהדר והעלה את ירושלים ל-47:49. אשדוד נתקעה בהתקפה, בחירת הזריקות שלה היתה לא טובה כשכדורים רבים הוטחו מחוץ לקשת, וירושלים הענישה עם סטרוברי שהמשיך להיות האיש של קטש על הפרקט. האורחים המשיכו לאבד ולהחטיא זריקות נוחות, ירושלים המשיכה לרוץ, ומתפרצת של גרונפלד עוד קבעה יתרון 7, לפני שחג'ג' צלף שלשה על הבאזר כדי לקבוע פיגור 60:56 בסיום הרבע השלישי.

בראדלי פתח את הרבע האחרון עם שלשה גדולה, אבל אשדוד המשיכה להשאיר את ג'קסון פנוי מאחורי הקשת, וזה העניש אותה והעלה את המארחים ל-59:66. כדיר וגרונפלד המשיכו להתעלל באורחים שפשוט לא מצאו את הטבעת, אבל אז התעורר טפירו, החל להזין את חבריו, ועם אסיסט נהדר לקרטר צימק ל-5 בלבד, אבל נעימי בשלשה ענקית שמר את ירושלים הרחק לפנים. האורחים המשיכו ללכת אל בראדלי שמצא נקודות בלייאפ, אבל ג'קסון צלף שתי שלשות רצופות, ובריאן רנדל הקפיץ את הקהל המקומי והעלה את ירושלים ליתרון דו ספרתי, ממנו אשדוד כבר לא הצליחה לחזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: לוק ג'קסון 18 נקודות (5 מ-7 מחוץ לקשת), 4 ריבאונדים ו-2 אסיסטים, די ג'יי סטרוברי 15, דן גרונפלד 14 ו-6 ריבאונדים, יובל נעימי 11 ו-4 אסיסטים, בריאן רנדל 8, 9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ג'רוויס ורנאדו 8 ו-4 ריבאונדים, אלישי כדיר 6 ו-5 ריבאונדים, גוני יזרעאלי 2 ו-5 אסיסטים, אורי קוקיה 2. גיא דותן ואורי סער שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי אשדוד: ראמל בראדלי 21 נקודות, אלכס טיוס 16 ו-16 ריבאונדים, ג'וש קרטר 16 ו-4 ריבאונדים, קרייג בראקינס 15 ו-5 ריבאונדים, דרור חג'ג' 3, מאיר טפירו 2, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. אנטון שוטבין, גלעד קרני ודניאל גור אריה שותפו, אך לא קלעו.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully