וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף יורו: קרואטיה הביסה 0:3 את טורקיה

חגיגה גדולה של הקרואטים באיסטנבול. 0:0 מאכזב בין בוסניה לפורטוגל, 0:4 לאירלנד באסטוניה, 0:2 לצ'כיה על מונטנגרו

בוסניה או פורטוגל - מי תעלה? דברו איתנו בפייסבוק

ארבעה כרטיסים בלבד נותרו ליורו 2012 שייערך בפולין ואוקראינה, ולפחות על שלושה מהם נראה כי כבר יש מי שטוען בעלות. את ההצגה הגדולה של הערב (שישי) סיפקה קרואטיה, שהציגה יכולת נפלאה והביסה 0:3 את טורקיה במשחק החוץ. סלאבן ביליץ' ושחקניו עם יותר מרגל וחצי ביורו אחרי שהשפילו את הטורקים ואת חוס הידינק. גם אירלנד חגגה בחוץ בדרך לאליפות אירופה, עם 0:4 על אסטוניה, שכפי הנראה המעמד היה גדול עליה. צ'כיה עבדה קצת יותר קשה, אבל גם היא השיגה 0:2 מבטיח על מונטנגרו. לעומתן, פורטוגל הייתה שותפה למשחק חלש ויצאה עם 0:0 מבוסניה. התשובות באשר לעימות הזה תתקבלנה ביום שלישי.

שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים ניצחון על נבחרת טורקיה. רויטרס
ההצגה הגדולה של הערב. שחקני קרואטיה/רויטרס

בוסניה - פורטוגל 0:0

הפרומו של הדו קרב הזה היה מעניין יותר מ-90 הדקות שקיבלנו בזניצה. ההתנגשויות בין כריסטיאנו רונאלדו לאוהדים הבוסנים תפסו את הכותרות לקראת המשחק, ועל כר הדשא ראינו תצוגה מבוקרת של שתי הנבחרות, שכנראה קנו תיקו מאופס מלכתחילה. נאני ורונאלדו עוד ניסו במחצית השנייה להשיג את שער החוץ היקר, אלא שבוסניה התגוננה היטב ולא איפשרה מצבים מסוכנים ליד שערה. בדקה ה-87 היא הגיעה למצב מצוין, אבל איבשביץ' בהחטאה כואבת מנע מהבוסנים לגנוב ניצחון.

שתי הנבחרות, שפגשו זו את זו בפלייאוף מונדיאל 2010 ממנו פורטוגל עלתה בעזרת ניצחון כפול, שלחו את ההכרעה לליסבון. מצד אחד, פורטוגל העבירה את השליטה אליה, ומנגד כל הלחץ יופעל על החבורה של פאולו בנטו, כשבוסניה כבר הראתה שהיא מסוגלת לכבוש במגרשים קשים כמו שעשתה בצרפת. האריס מדוניאנין (67 דקות) ונבחרתו עדיין יכולים לחלום על העפלה היסטורית ליורו.

דקה 9: הזדמנות ראשונה לפורטוגל. ראול מיירלש ירה מ-18 מטרים, אסמיר בגוביץ' עצר יפה.

דקה 25: כריסטיאנו רונאלדו קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה, אבל במקום למסור למרכז העדיף לעבור ולבעוט מזווית קשה. הגנת בוסניה בלמה אותו והרחיקה את הסכנה. משחק חלש.

דקה 51: הפעם רונאלדו היה חייב לכבוש. נאני מסר עם העקב לקפטן שלו, שפגש לא טוב את הכדור ובעט החוצה, תוך כדי שהוא מקלל את כר הדשא הבאמת גרוע בזניצה.

דקה 72: מסתבר שאדין דז'קו על המגרש. החלוץ הגבוה קיבל כדור עם הגב לשער, הסתובב ובעט מ-25 מטרים, רק סמוך לקורה.

דקה 80: המחליף ודאד איבישביץ' מצא עצמו לבד מול רוי פטריסיו, אך בזבז ברשלנות את המצב עם בעיטה מעל המשקוף. איזו החמצה.

טורקיה - קרואטיה 3:0

ארבע שנים וחצי חלפו מאז טורקיה עברה את קרואטיה ברבע גמר יורו 2008, בזכות ניצחון בלתי נשכח בדו קרב הפנדלים בווינה. הערב הגיע זמן הנקמה המתוקה, והיא הוגשה דווקא בעלי סמי ין הגדוש ב-50 אלף טורקים נלהבים. החבורה של סלאבן ביליץ' הוכיחה שמוקדם היה להספיד אותה, הציגה משחק מצוין ועשתה צעד ענק לעבר יורו 2012. מן העבר השני, חוס הידינק נראה המום מהתצוגה ההגנתית המחפירה של שחקניו.

האוהדים המקומיים עוד לא הספיקו לשבת, ובדקה השנייה היה זה איביצה אוליץ' שדחק לרשת את הראשון של קרואטיה. הטורקים ניסו לצאת מההלם בעזרת התחזויות של חמיט אלטינטופ ברחבה ומסירות סתמיות במרכז המגרש, אבל הנבחרת הטובה ביותר הייתה זו שמצאה את הרשת. בישול נפלא של דריו סרנה למריו מנדז'וקיץ' סידר את השער השני בדקה ה-32, ואותו סרנה בעל הכדורים החופשיים הנדירים סידר גם את השלישי לוודראן צ'ורלוקה. טורקיה נקלעה לבור ממנו אין לה סיכוי ריאלי לצאת בגומלין בזאגרב, כשהעיתונאים המקומיים כבר החלו להשחיז את הסכינים בעקבות ההשפלה. לבית הישראלי שוב תהיינה שתי נציגות בטורניר גדול.

דקה 2: גול! איזו פתיחה מהממת של הקרואטים. ביצוע מהיר של כדור חופשי הוביל את ההתקפה למגן ודראן צ'ורלוקה, שהעביר כדור רוחב אותו השוער וולקן דמירל החטיא ואיביצה אוליץ' דחק לשער החשוף. 0:1 מוקדם מאוד לקרואטים, שמשיגים שער חוץ חשוב.

דקה 32: גול! דממה בעלי סמי ין. קרואטיה עוקצת הפעם אחרי כדור קרן. בעיטה ראשונה של לוקה מודריץ' נבלמה, והכדור חזר אל מגביה הקרן דריו סרנה, שהרים לצד השני ומצא את הראש של מריו מנדז'וקיץ' שנגח פנימה. 0:2 לקרואטיה.

דקה 45: זה צריך היה להיות השלישי. אוליץ' מצא עצמו לבד מול דמירל, אך הפעם השוער יצא טוב והדף בגופו.

דקה 51: גול! זה נראה גמור. סרנה הנפלא הגביה עוד כדור חופשי שלטורקים לא היה מענה אליו, והפעם צ'ורלוקה ברח לשומר שלו ונגח עם כל הלב אל הרשת של דמירל. 0:3 גדול לקרואטיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צ'כיה - מונטנגרו 0:2

ב-1996, כנבחרת צעירה שהתקדמה תוך מספר שנים לאחר פירוקה של צ'כוסלובקיה, העפילה צ'כיה לראשונה לטורניר גדול והדהימה את אירופה כשנעצרה רק בגמר היורו על ידי גרמניה בשער הזהב. הפעם מי שהגיעה בתפקיד הנבחרת הרעבה והרעננה היא מונטנגרו, אבל בינתיים הניסיון הצ'כי היה זה ששיחק תפקיד חשוב ויצר יתרון משמעותי לקראת הגומלין.

פטר צ'ך הוסיף לקסדה הקבועה גם מסכה שתגן על פניו, אך הוא לא נזקק למאמץ רב מול המונטנגרים (90 דקות לסאבו פאביצ'ביץ') במשחק אשר ברובו צ'כיה שלטה. התסכול כבר החל לאחוז במארחים, עד שבדקה ה-63 וצלאב פילאר פרץ את הסכר עם בעיטה מדויקת מחוץ לרחבה והעניק לנבחרתו את המקדמה הצנועה בדרך לאליפות אירופה חמישית ברציפות. תומאש רוסיצקי, המצטיין במשחק, בישל גם את השני לראש של תומאש סיבוק בדקת הסיום, ועכשיו כדי לעשות היסטוריה ולעלות לראשונה לטורניר גדול, מונטנגרו תצטרך לחולל מהפך מדהים ביום שלישי.

דקה 1: בהרכב המארחים פתח המגן תאודור גברה סלאסי, בן לאב אתיופי ואם צ'כית שהוא השחקן השחור הראשון בתולדות נבחרת צ'כיה.

דקה 16: סאבו פאביצ'ביץ' העביר כדור רוחב מצוין דקה לאחר שקיבל כרטיס צהוב, ומירקו ווצ'יניץ' החמיץ מעמדה קורצת. צ'כיה עדיפה, אבל המצב הטוב ביותר שייך למונטנגרו.

דקה 63: גול! אחרי שהגבירה את שליטתה במחצית השנייה, צ'כיה גם עולה ליתרון. תומאש רוסיצקי מצא את וצלאב פילאר, שחתך משמאל לכיוון המרכז וירה בימין לפינה הרחוקה מ-18 מטרים. 0:1 נהדר לצ'כיה.

דקה 90: גול! יכול להיות שזה השער שסוגר עניין במפגש הזה. רוסיצקי הרים כדור חופשי לרחבה, והבלם תומאש סיבוק נגח משמונה מטרים והקפיץ את הקהל המקומי. 0:2 לצ'כיה.

אסטוניה - אירלנד 4:0

סיפור הסינדרלה של המוקדמות הגיעה לקיצו. אסטוניה הקטנה, שהדהימה את אירופה עם העפלה לפלייאוף למרות שדורגה בקבוצת האיכות החמישית, הוחזרה לגודל טבעי על ידי הנבחרת הנחושה של ג'ובאני טראפטוני. אחרי חמישה כישלונות בשישה מפגשי פלייאוף, נראה שאירלנד מצאה את הנוסחה. אם לא יקרה משהו באמת (אבל באמת) בלתי צפוי בגומלין, האירים יהיו ביורו ראשון מאז 1988 ושני בסך הכל.

אחרי שהפתיעה במוקדמות את סלובניה וסרביה בחוץ, אסטוניה התייצבה מלאת אופטימיות ועם רוח גבית מאוהדיה. אלא שהבדלי האיכות ניכרו למן הפתיחה, כשהשער המוקדם וההרחקה של אנדריי סטפנוב עשו לאורחים את החיים הרבה יותר קלים. רובי קין, שהיה בספק למשחק בגלל פציעה, פתח בהרכב, עשה שמות בהגנת אסטוניה וגם התכבד בצמד. הנבחרת שלו תהיה בטורניר בפולין ואוקראינה. אסטוניה, כמו ישראל, תעקוב מהבית.

דקה 13: גול! איידן מקגידי הגביה כדור מצוין לרחבה, וקית' אנדרוז הגיע ונגח חזק פנימה. 0:1 לאירלנד.

דקה 35: כרטיס אדום! אסטוניה ב-10 שחקנים, לאחר שאנדריי סטפנוב פגע בגסות ברובי קין וספג צהוב שני.

דקה 67: גול! אירלנד מנצלת סוף כל סוף את יתרונה המספרי. קין הגביה לכיוון הקורה הרחוקה וג'ון וולטרס נגח אל הרשת. 0:2 לאירלנד.

דקה 71: גול! סיפור הסינדרלה של אסטוניה מגיע לקיצו. השוער סרגיי פרייקו הצליח להדוף כדור חופשי של אנדרוז שמגן במישהו בדרך, אבל קין המשיך מקרוב פנימה. 0:3 חלק לאירים.

דקה 77: כרטיס אדום! אסטוניה מפורקת גם לקראת הגומלין. הפעם ראיו פירויה נגע בידו וספג צהוב שני. אסטוניה בתשעה שחקנים ופחות בלם נוסף למשחק באירלנד.

דקה 88: גול! סטיבן האנט הופל ברחבה, קין בעט את הפנדל שטוח לפינה השמאלית ורץ לחגוג צמד. השוער פרייקו ספג צהוב במהומה וגם הוא יחמיץ את הגומלין, אבל מה זה כבר משנה. 0:4 לאירלנד.

יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully