וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי שני: "התנהלות השחקניות נעשית בחוסר תום לב"

9.11.2011 / 18:05

יו"ר איגוד הכדורסל זועם שהשחקניות מתרעמות על סעיף בהסכם שפוגע בשכרן. ארגון השחקנים: "לא ברורה לנו התדהמה באיגוד"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

על אף שהנהלת איגוד הכדורסל התכנסה היום (רביעי) והודיעה על חזרת ליגת העל לנשים, השחקניות הישראליות צפויות להודיע הערב כי הן דוחות את ההסכם שהושג אמש, בעקבות מחלוקת על סעיף אחד שהוסכם בתום הדיונים. מקור המחלוקת הוא רצונן של חלק מהקבוצות לנכות שכר של יום עבודה אחד משכר השחקניות, על יום השביתה במחזור הראשון של העונה. זאת לאור העובדה שבשאר ימי השביתה הופיעו השחקניות לאימונים כפי שהתבקשו, דבר שלא מקובל על השחקניות ועל ארגון השחקניות. השחקניות נפגשות ברגעים אלה בבניין ההסתדרות בתל אביב, כשראש מנהל הספורט ד"ר אורי שפר הצטרף לפגישה.

אמש הגיעו הצדדים לסיכום על הנושא בסעיף 8 לפיו האיגוד ממליץ לקבוצות שיבחרו כן לנכות שכר מהשחקניות, לנכות שכר של יום אחד בלבד, ובמידה ויבחרו לנסות לנכות שכר של יותר מיום עבודה אחד, יצטרכו לקחת את השחקניות לבוררות בה יקבע השכר המנוכה. השחקניות החליטו להתנגד לסעיף לאחר דיונים היום, וביקשו שלאיגוד לא תהיה אפשרות לנכות את השכר, ובתמורה יעניקו השחקניות את שירותיהן בפעילות למען הציבור, כפי שביקש יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים, גדעון בריקמן. בסעיף אחר בהסכם נכתב כי הצדדים מתחייבים שלא להגיש תביעות הדדיות.

ארגון השחקניות פנה ליו"ר איגוד הכדורסל שי שני בנושא, ושני דחה את הטענות ואמר כי לא יקבל את ההסכם במידה ויעשו בו שינויים בנושא זה, למרות שמדובר במשהו שיכול להפיל את ההסכם. גורם המקורב למגעים מסר היום כי: "מסתמן כי צפויים עוד לילות רבים של דיונים עד שיגיעו להסכם סופי בנושא הזה".

איגוד הכדורסל הוציא הערב הודעה לעיתונות בנוסח הבא: "נציגות השחקניות ליגת העל לא הגיעו לפגישה שזימן הערב ראש מנהל הספורט לסיכום הסכסוך בליגת העל לנשים. ראש מנהל הספורט, ד"ר אורי שפר, זימן הערב את נציגי איגוד הכדורסל ומנהלת ליגת העל מצד אחד ונציגות השחקניות מצד שני, לחתימה על פרוטוקול הבנות שהושג בפגישה הלילית אמש. לתדהמתם של ראש מנהל הספורט ונציגי האיגוד הודיע נציג ההסתדרות בשמן של השחקניות כי הן חוזרות מהסיכומים שהושגו אמש ולא יגיעו למעמד החתימה על פרוטוקול המתווה שהושג. במנהל הספורט זועמים ומבוזים על הצעד הבריוני והחד הצדדי שנקטו נציגות השחקניות, במיוחד לאור העובדה כי שרת הספורט מעורבת אישית במהלכים וקידמה בברכה את הפגישה הלילית אתמול".

מארגון השחקנים נמסר בתגובה: "לא ברורה לנו התדהמה שאחזה בראשי האיגוד. ארגון השחקנים הודיע מראש כי נציגי הכדורסלניות לא יגיעו לישיבה אצל ד"ר שפר. לא ברורה לנו החירות שלוקח לעצמו דובר האיגוד לדבר בשם מנהל הספורט ולראיה בשעה זו הד"ר שפר נפגש עם השחקניות בבית ההסתדרות. טוב היה לו שי שני וגדעון בריקמן היו לוקחים אחריות ומשתמשים בסמכותם לקבוע כי בעצם חתימת ההסכם עם השחקניות יש גם פתיחת דף נקי והקבוצות מתחייבות לא לפגעוע בשחקניות בגין השבתת מחזור הליגה הראשון".

גדעון בריקמן, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים מסר: "אני מתבייש ופגוע בשביל שרת הספורט וראש מנהל הספורט. נציגי השחקניות ביזו ופגעו לא רק במשרד הספורט אלא בכדורסל כולו, על כל המשתמע מכך".

שי שני, יו"ר איגוד הכדורסל: "ההתנהלות הבריונית הזו מאפיינת את נציגות השחקניות בכל המאבק. מי שציירו את עצמן כנגזלים, הוכיחו הערב שכל השביתה וההתנהלות השחקניות הינה והייתה שביתה והתנהלות בחוסר תום לב".

כדורסל נשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully