וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל אפשטיין: "הבנות מרגישות שירקו עליהן בפנים"

שחקנית רמת חן מקווה שיימצא פיתרון לסכסוך: "שני הצדדים ממש לא מסכימים. נאנסנו להיות המבוגר האחראי בסיפור הזה"

למרות האופטימיות בשעות אחר הצהריים סביב האפשרות שהשביתה תגיע לסיומה, הפגישה בין ארגון השחקניות לנציגי איגוד הכדורסל טרם הניבה הסכם על סיום השביתה. כידוע, משרד הספורט התערב בפרשה שמונעת את פתיחת הליגה ואף הביאה לביטולה, והעלה מסמך הבנות. אלא שלמרות זאת, קיימות מחלוקות סביב סעיפים משמעותיים. הנושא שסביבו ישנה חוסר הסכמה הוא סעיף הענישה כנגד השחקניות על תקופת השביתה, כאשר האיגוד אינו מוכן לוותר על אפשרות הענישה.

מיכל אפשטיין שחקנית מכבי רמת חן התראיינה היום (שלישי) ב'חמישיות' והתייחסה להתפתחויות: "אין כל שינוי. כשעזבתי את הישיבה, לא היה שום הסכם. שני הצדדים ממש לא מסכימים. לאורך כל התקופה, בכל פעם שזרקו הצעה לקחו אותה בחזרה. השחקניות מסרבות לעלות השנה עם ארבע זרות. לצערנו נאנסנו להיות המבוגר האחראי בסיפור הזה בזמן שהם סוגרים את הליגה. יש סעיפים שעלו שהם לא מסכימים לגביהם. אנחנו רוצות שזה יהיה ברור שבמידה ואנחנו חוזרות, לא יהיו קנסות, והם לא מסכימים. המניעים שלהם לא כשרים. ברורות לנו ההשלכות למצב שלא תהיה ליגה".

אפשטיין גם ערכה השוואה לכדורסל גברים, וציינה: "בחיים לא היו מתייחסים ככה לספורט של גברים. הענף הזה הוא המפותח ביותר בארץ כיום אצל הנשים. אלה שחקניות שנתנו את הלב והנשמה, והבנות מרגישות שירקו עליהן בפנים. אי אפשר להשוות את הכדורסל גברים לנשים. מגיעות לפה כוכבות WNBA. היחס כלפי השחקנית הישראלית הוא לא אותו היחס לשחקנית הזרה. בגברים היה חוק רוסי במשך חמש שנים, גם אנחנו דורשות חוק רוסי חמש שנים. אנחנו לא חושבות שצירוף זרה רביעית ישפר את השחקנית הישראלית".

לסיום ציינה אפשטיין את השלכות השביתה והדברים שחוותה יחד עם חברותיה במסגרת המגעים: "בחודש האחרון אני עדה לדברים נוראיים שלא האמנתי שיכולים לקרות. אנחנו תופסות את הראש. יש פה הכל חוץ מלהתעסק בכדורסל: איומים, עלבונות ויחס מביש ומשפיל. זו פוליטיקה מהרמה הנמוכה ביותר".

כדורסל נשים: השרה לבנת יזמה מסמך הבנות

ליגת הנשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully