וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שון ג'יימס יגמור כמו סימונס או מוריס?

הסנטר מבני השרון הוא לא הרכש הראשון שמגיע בזכות יכולתו בליגה. לא כולם מצליחים לעשות את המעבר. הנה 5 מקרי מבחן חשובים

בין טרה סימונס לטרנס מוריס

לאחר העונה שעברה היה ברור שאם יש שחקן שמכבי תל אביב צריכה בסגל שלה, שחקן שמתלבש על חסרונותיה כמו פלוס למינוס, הרי זה שון ג'יימס. הסנטר/פורוורד של בני השרון הוכיח במדיה שיש לו את זה. חוסם אדיר, אתלט נדיר, שומר מצוין ושחקן שיודע מה לעשות עם הכדור בהתקפה. אבל כנראה שההצטיינות של הנדריקס, הצורך בהכנסת שחורציאניטיס לעניינים והמעבר הלא פשוט למכבי עשו את שלהם, וג'יימס לא מזכיר עד עכשיו את השחקן שהיה.

היו מקרים בהם מכבי לקחה שחקנים מקבוצות מקומיות, ואלה הפכו לכוכבים – מרסר וסימס בעבר הרחוק, מוריס ופארגו בעשור האחרון – והיו כאלה שכיכבו בליגת העל אבל לא הצליחו לעשות את המעבר לבמה הגדולה. ג'יימס – צעיר ומוכשר – הוא בדיוק השחקן למכבי, אבל כרגע, בגלל שהתחבר לא טוב לקבוצה, אולי בגלל האופי השקט שלו, אולי בגלל שהמערכת מטילה יהבה על הנדריקס וסופו, ג'יימס, למרות היכולת הטובה מול אשדוד, מתנדנד בין פוטנציאל להתרסקות.

מי היה השחקן הטוב ביותר שמכבי תל אביב לקחה מליגת העל? הצביעו

דרור חג'ג'

גובהו הצנוע – 1.78 מטר – גורם לכל חובב כדורסל להיות קודם כל לטובתו. אחרי ההצלחות בהפועל תל אביב והפועל ירושלים, היה זה טבעי לקוות להצלחתו של חג'ג' גם במכבי, אבל עונה אחרי אובדן האליפות, עם קו אחורי יקר להחריד שכולל את מרכוס בראון וקרלוס ארויו, היה ברור שחג'ג' יצטרך לשלם את מחיר הדקות והלחץ. הניסיון שהיה לו באירופה היה אמור לשחק לטובתו, אבל הוא מיעט לשחק – חג'ג' תרם בליגה 3.8 נקודות ו-2.2 אסיסטים ב-11 דקות משחק, בפלייאוף תרומתו הייתה אפסית, וביורוליג תרם 1.3 נקודות ב-7 דקות בממוצע.

טיפ לשון ג'יימס: השחקנים הזולים שבאים מהליגה תמיד יספגו את מחיר ההשקעה בזרים שבאים מבחוץ. התאזר בסבלנות.

ג'רמי פארגו

סיפור סינדרלה קלאסי: הגארד מהגליל שהוחתם ברגע האחרון כברירת מחדל עקב התמוטטותו של מיקאיל טורנס, הפך עוד לפני פתיחת העונה הרשמית לגארד חשוב בשיטת המשחק של בלאט, ותוך כדי העונה הפך לשחקן חלומי, שמספק יעילות הגנתית לצד מהלכים התקפיים פלייסטיישניים. פארגו קיבל כרטיס לוטו, והפך אותו לכרטיס זוכה. הוא לא דפק חשבון, לא ראה אף אחד ממטר, עלה לפרקט עם ביטחון בשמים ושקט נפשי. בדיוק הכלים שחסרים כיום לג'יימס כדי לפרוץ את הדרך.

טיפ לשון ג'יימס: אתה ילד טוב מדי, רגיש מדי, שקט מדי. תהיה ערס, בנאדם.

ג'ייסון וויליאמס

במשך שתי עונות וויליאמס התפתח בבני השרון לכדי פורוורד מגוון ויעיל בשני צדי המגרש. אחרי הופעה גדולה בחצי גמר פיינל פור 2008, עבר למכבי כנדוניה של אפי בירנבוים, והציפייה הייתה שיהפוך לשחקן ספסל שמספק הגנה חזקה ונקודות בהתקפה, כזה שיתפוס את עמדת השחקן השישי-שביעי במכבי במשך לא מעט שנים. גם שון ג'יימס נמצא כיום בפוזיציה הזו – גבוה שאמור לספק למכבי עומק ועוצמה מהספסל, ויכול להפוך לשחקן פנים יציב לשנות הבאות. אבל וויליאמס לא ממש מצא את עצמו בשיטת המשחק של אפי הלחוץ, ולמרות שקיבל דקות, הציג יכולת פושרת מאוד ושוחרר במהלך ינואר 2009, כשבמאזנו 6 משחקי יורוליג בלבד ותרומה מאכזבת של 3.3 נקודות (21.1 אחוז ל-2) ו-2.2 ריבאונדים ב-17:43 דקות בממוצע.

טיפ לשון ג'יימס: בהתקפה אתה לא מחובר, אז תתחיל בהגנה - תן למכבי ריבאונד, חסימות וחטיפות, ותהיה בטוח שאפילו לא יחשבו לחתוך אותך מהסגל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרנס מוריס

הפורוורד שכיכב בהפועל ירושלים הגיע למכבי בעונת 2007/08 והפך לאחד משחקני הפנים המפלצתיים ביבשת. איש לא ציפה שמוריס השקט והסגור יהפוך ליקיר ההיכל, ובצוותא עם וויצ'יץ' יוביל את מכבי לגמר היורוליג, תוך שהוא מספק לא מעט הצגות. ההתחלה הייתה פושרת עם 6 נקודות נגד לה מאן ו-9 מול ריטאס, אבל מהר מאוד מוריס הפך לעוגן של הקבוצה - השחקן עם הכי הרבה דקות בממוצע (30) שמוביל את הצהובים בנקודות (12.4), ריבאונדים (8.3) וחסימות (1.8). מכבי מעט התמהמה ובקיץ צסק"א חטפה אותו לשורותיה תמורת 2.6 מיליון דולר. בתוך עונה אחת מוריס הפך משחקן פנים יעיל בליגת העל לאחד מבכירי הפורוורדים ביבשת.

טיפ לשון ג'יימס: הנדריקס עלול להיפצע, סופו יכול להיקלע לתקופה לא טובה, העונה ממילא ארוכה – ההזדמנות שלך תגיע, תדאג שהיכולת והמזל יבואו איתה.

טרה סימונס

התגלה כסמול-פורוורד מחונן בגלבוע/גליל והביא אותה לחצי גמר הפיינל פור, ובהמשך, עם חולון, כוכב בין כוכבים ושחקן חשוב בקבוצה שזכתה באליפות. כך שהיה אפשר לצפות שיוכיח את עצמו ביורוליג. לא כולם מצליחים להסתגל לסיר הלחץ הצהוב, וסימונס הפך מהר מאוד ממנה מעוררת תיאבון למנה הכי קרה בסגל של גרשון. עם 4.3 נקודות ב-12:24 דקות משחק ביורוליג הפנטזיות על אנתוני פארקר חדש נגנזו במהירות, וסימונס עזב לאחר עונה אחת בלבד. כדי להצליח במכבי צריך לא רק כישרון אלא גם אופי, וסימונס במכבי היה שחקן הססן, לא יציב, פאסיבי. בדיוק כמו שג'יימס נראה מאז לבש צהוב.

טיפ לשון ג'יימס: זכור - עברך המפואר בליגת העל לא מעניין איש, במכבי אתה חייב להוכיח את עצמך בכל משחק מחדש. איסטנבול זה מקום טוב להתחיל בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully