וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ששינה את הליגה הספרדית? אנדר הררה מאתלטיק בילבאו בראש נבחרת המחזור

7.11.2011 / 11:52

אנדר הררה מבילבאו, אחד היורשים של כוכבי בארסה בנבחרת ספרד, לא רק הדיח את מסי מתואר איש המשחק, אלא גם הוכיח שאפשר להסתכל בלבן של העיניים לאלופת ספרד. נבחרת המחזור

גם בשבוע בו לא רק ציין את שערו ה-100 במדי ריאל מדריד אלא אף קיבל את פרס נעל הזהב על העונה הקודמת, כריסטיאנו רונאלדו לא יכול היה לוותר על מקום בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. לצד הפנומן הפורטוגלי מככבים שני חלוצים ותיקים שלא נס ליחם, קשר שקטע את הרצף של ויקטור ואלדס, שניים ממקופחי פאביו קאפלו ושוער בן 40 שהוא פשוט תופעה.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
לא ויתר על המקום בנבחרת המחזור. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

שוער

בראד פרידל - טוטנהאם

הדהירה של התרנגולים בליגה נמשכה גם בדרבי מול פולהאם, עם ניצחון שביעי בשמונה משחקים. טוטנהאם שוב הבקיעה שלישייה, אך הפעם נזקקה ליום פנטסטי של בראד פרידל כדי לצאת עם הנקודות מקרייבן קוטג'. הארי רדנאפ צפה במשחק מביתו וראה איך השוער האמריקאי הוותיק מציל את טוטנהאם פעם אחר פעם, כשלא פחות מ-23 כדורים נבעטו לעבר שערו. פרידל נכנע רק לשער עצמי של יונס קאבול, סיפק לפחות שבע עצירות משמעותיות והגיע לשיאו עם שתי עצירות נהדרות בתוספת הזמן, באחד ממשחקיו הגדולים בקריירה, בגיל 40. "זה היה מפגן שוערות אדיר, פרידל נותן לי השראה להמשיך לשחק", פרגן בסיום שוער פולהאם מארק שוורצר. והוא בסך הכל צעיר מעמיתו האמריקאי בשנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בראד פרידל שוער טוטנהאם. Scott Heppel, AP
מככב גם בגיל 40. בראד פרידל/AP, Scott Heppel

הגנה

מגן ימני: אנדראה מאסיילו - אטאלנטה

הטבלה הצפופה של הסריה A מצליחה להסתיר את הפתעת העונה. למרות שש הנקודות שהופחתו ממאזנה עם עלייתה לליגה הבכירה, אטאלנטה פתחה בצורה נהדרת את העונה, צברה כבר חמישה ניצחונות ואלמלא העונש הייתה ניצבת כעת במקום החמישי בטבלה. הקבוצה מברגמו עדיין לא הפסידה בבית העונה וספגה במגרשה רק שני שערים, וביום ראשון ניצחה 0:1 את קליארי. את שער הניצחון של חרמן דניס בדקה ה-80 בישל אנדראה מאסיילו, שהתאקלם בעמדת המגן הימני מאז נרכש בקיץ מבארי, סגר היטב את האגף שלו וגם שלח כדור אחד למשקוף. מאסיילו בן ה-25, פעם תקווה גדולה בנוער של יובנטוס, חווה עונת שיקום אחרי טראומת הירידה עם בארי. גם אטאלנטה עם הפנים קדימה.

בלם: אנדרה דיאס - לאציו

דחיית משחק הצמרת בין נאפולי ליובנטוס איפשר לאודינזה לטפס לפסגה, כשמי שצמודה אליה היא לאציו. הקבוצה של אדי רייה אולי לא מבריקה, אבל יודעת ללקט את הנקודות ולא הפסידה כבר שמונה משחקים ברציפות. בארבעת המשחקים האחרונים גם ההגנה התייצבה, כשרק שער אחד נרשם לחובת הקבוצה. חלק משמעותי בשיפור ההגנתי נזקף לזכותו של אנדרה דיאס. הבלם הברזילאי, שמקושר כל העת לקבוצות הצמרת במולדתו, הביע רצון להאריך את חוזהו בלאציו, ובניצחון 0:1 על פארמה הוכיח את חשיבותו לקבוצה עם משחק שקט ובטוח מול סבסטיאן ג'ובינקו וחבריו, כיאה למבוגר האחראי בהגנה. לאחר הפגרה מצפים לדיאס מבחנים גדולים עוד יותר, כשלאציו תפגוש את נאפולי ויובנטוס ותגלה אם יש לה את מה שנדרש כדי להישאר בצמרת הגבוהה.

אנדרה דיאס שחקן לאציו. Massimo Cebrelli, GettyImages
אנדרה דיאס/GettyImages, Massimo Cebrelli

בלם: סטפן גרישטינג - אוקזר

ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון הכניסו את הקבוצה של בן שהר לסחרור, אלא שאוקזר ידעה לצאת ממנו בעזרת 0:2 מפתיע למדי מול טולוז. אוקזר חזרה למסלול הניצחונות בעיקר בזכות ההגנה שלה, ששגתה לא מעט במשחקים הקודמים והפעם עמדה במבחן. סטפן גרישטינג השוויצרי, שבקרוב יסגור עשור במדי אוקזר, הציג את משחקו הטוב העונה כשהתמודד מול החלק הקדמי האיכותי של טולוז, הרחיק כל סכנה מהרחבה והגיע ראשון לכדורי הגובה. הבלם הוותיק הוא אחד המנהיגים בחדר ההלבשה ולפני המשחק הבהיר כי "חייבים להרים את הראש מעל המים, אפילו עם איזה 0:0 מגעיל". היכולת הטובה שלו סייעה לאוקזר להשיג הרבה יותר.

מגן שמאלי: ריאן טיילור - ניוקאסל

11 מחזורי פרמיירליג כבר מאחורינו, ובין כל הגדולות בצמרת הליגה - או ליתר דיוק במקום השלישי - ניצבת ניוקאסל המפתיעה, שכמו מנצ'סטר סיטי עדיין בלתי מנוצחת. בשבת, לעיני יותר מ-50 אלף צופים נלהבים, המגפייז השוו את פתיחות העונה הטובות בהיסטוריית המועדון (1950/1 ו-1994/5) עם 1:2 על אברטון. ההגנה של ניוקאסל, שספגה פחות מכל קבוצה אחרת בליגה (רק שמונה שערים) ממשיכה לעשות את ההבדל. הפעם היה זה תורו של ריאן טיילור להצטיין. המגן השמאלי, שבמקורו הוא בכלל שחקן קו ימין, תקף ללא הרף מהאגף שלו וגם שלח טיל לחיבורים (בימין כמובן) כדי לחגוג את שערו השני בליגה, במשחקו ה-50 בהרכב ניוקאסל. המגן בן ה-27 מתדפק על דלתות נבחרת אנגליה.

שחקן ניוקאסל ריאן טיילור. Scott Heppell, AP
מתי קאפלו יקרא לו? ריאן טיילור/AP, Scott Heppell

קישור

אנדר הררה - אתלטיק בילבאו

896 דקות החזיק מעמד ויקטור ואלדס מבלי לספוג שער, עד שבא אנדר הררה וסובב כדור נפלא שנעצר ברשת של ברצלונה. הקשר המחונן הפגין יכולת יוצאת מן הכלל בעימות מול הקשרים אותם הוא צפוי לרשת ביום מן הימים בנבחרת ספרד, וכמו כל אתלטיק בילבאו הביט לברצלונה בלבן של העיניים. הבאסקים שיחקו בהתלהבות וללא מורא, ועם קצת יותר ריכוז גם היו מחוללים הפתעה אדירה במשחק הקצבי שנערך תחת גשם שוטף והזכיר מפגשי עבר גדולים בין הקבוצות. ליאונל מסי אמנם קבע 2:2 בתוספת הזמן, אך לא לקח את תואר איש המשחק מהררה, שהגיע הקיץ לבילבאו אחרי תקופה מוצלחת בסראגוסה ומרשים מאוד בשבועות האחרונים, כולל הבקעת שער הניצחון בזלצבורג שהעלה את בילבאו לשלב הבא בליגה האירופית. הררה הוכיח: גם ברצלונה פגיעה.

שינג'י קגאווה - דורטמונד

האלופה לא חלמה על חזרה גנרלית טובה יותר לקראת מפגש הפסגה מול באיירן מינכן בשבוע הבא. דורטמונד מחצה 1:5 את וולפסבורג, והבשורה הגדולה מהמשחק הזה הייתה התצוגה הנהדרת של שינג'י קגאווה. מאז הפציעה שמנעה ממנו לשחק בחצי השני של העונה שעברה, הכישרון היפני התקשה לשחזר את יכולתו והיה חשוף לביקורות רבות העונה. אולם קגאווה לא נשבר, ומול הזאבים הבריק והוביל את דורטמונד לניצחון חמישי בשישה משחקי הליגה האחרונים. הקשר בישל בעקב את הראשון של מריו גצה, כבש בעצמו את השני וסיפק מסירת אומן עם החלק החיצון של הרגל כדי לסדר את הרביעי לרוברט לבנדובסקי, בדרך לתואר איש המשחק. "כך אנחנו רוצים לראות אותו", החמיא בסיום סוון בנדר. "זה שינג'י שהכרנו".

גבריאל אגבונלהור - אסטון וילה

בניגוד לריאן טיילור אותו הזכרנו קודם, מהאנגלי המוכשר של אסטון וילה פאביו קאפלו כבר לא יכול היה להמשיך להתעלם. גבריאל אגבונלהור היה השחקן ההתקפי המרשים של השבת באנגליה, כשהצעיד את אסטון וילה לניצחון 2:3 על נוריץ' עם שער ושני בישולים. אגבונלהור סיפק מהלכים קלאסיים של קיצוני, עם פריצות מסחררות בצד שמאל שאחת מהן הובילה לבישול הראשון לדארן בנט, וגם מעברים תכופים לאגף הימני כדי לספק עוד אסיסט לחברו. חמישה שערים ושישה בישולים יש העונה לאגבונלהור, שפתח מבערים כדי להשכיח את האכזבה מהעונה הקודמת ומחפה לבדו על עזיבתם של סטיוארט דאונינג ואשלי יאנג. זה מספיק כדי לחזור לסגל נבחרת אנגליה.

אנדר הררה שחקן אתלטיק בילבאו מול דני אלבס שחקן ברצלונה. JUan Manuel Serrano Arce, AP
הסתכל לשחקני ברצלונה בלבן של העיניים. אנדר הררה מול דני אלבס/AP, JUan Manuel Serrano Arce

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

הכוכב הפורטוגלי לא יכול היה לחשוב על דרך טובה יותר לחגוג את הזכייה בנעל הזהב מאשר עוד שלושער לעיני הקהל הביתי בסנטיאגו ברנבאו. ריאל מדריד חששה ממשחק הצהריים שנקבע לה מול אוסאסונה, אך השחקנים התעוררו בזמן, אנחל די מריה סיפק שלושה בישולים במחצית הראשונה וזה הסתיים עם 1:7 מוחץ לזכות מוליכה הליגה הספרדית. רונאלדו, שבשבוע שעבר ציין את שערו ה-100 במדי ריאל מדריד, גנב את ההצגה לאחר ההפסקה מדי מריה שנפצע, כשהעלה את מאזנו ל-13 שערי ליגה העונה בזכות שלושער רביעי (ה-12 מאז עבר לריאל). הפעם רונאלדו עשה את זה עם שתי נגיחות טובות וביניהן פנדל, והתעלל ממושכות במגני אוסאסונה. אין ספק, שווה זהב.

איבן קלאסניץ' - בולטון

כשבראש עדיין מהדהדת ההשפלה שעברו מול סטוק סיטי בחצי גמר הגביע האנגלי אשתקד, עלו שחקני בולטון עם אש בעיניים למשחק מול הפוטרס והשיגו את הנקמה המושלמת עם אותה תוצאה בדיוק - 0:5. סטוק עלתה בהרכב חזק ושונה לגמרי מזה שניצח את מכבי תל אביב בבלומפילד, אבל כבר מהרגע הראשון גילתה שהיא חסרת סיכוי. בולטון תקפה בחמת זעם ונתנה לאוהדיה סיבות לאופטימיות אחרי פתיחת עונה חלשה. כריס איגלס הוביל את הקישור עם צמד, אך מעל כולם היה איבן קלאסניץ. החלוץ הקרואטי לא רק כבש פעמיים, אלא גם תרם שני בישולים והיה מעורב בשער הנוסף. מבחינתו, היה זה המסר המושלם למאמן הנבחרת סלאבן ביליץ', שטען כי הוא לא בכושר והחליט להשאירו מחוץ לסגל לקראת משחקי הפלייאוף מול טורקיה.

קלאודיו פיסארו - ורדר ברמן

לפני שריקת הפתיחה של המשחק מול קלן, נפרדו אוהדי ורדר ברמן בהתרגשות מהקפטן הקודם טורסטן פרינגס. בסיום כולם כבר שרו לכבוד קלאודיו פיסארו. הירוקים נקלעו לפיגור של 2:0 במחצית מול לוקאס פודולסקי המצוין וחבריו, אבל ביצעו קאמבק מרשים במשחק עתיר אירועים ונטול הגנות הודות לסקורר הפרואני. פיסארו תמיד יודע היכן להתמקם, וכשועל רחבות טיפוסי הלם בהגנת קלן עם שלושער במחצית השנייה, בדרך לניצחון 2:3. הפרואני הוא שיאן השערים בבונדסליגה בכל הזמנים מבין השחקנים הזרים עם 153 כיבושים, כשהעונה עומד מאזנו על 11 ב-11 משחקים. כמו שאמר תומאס שאף בסיום: "הוא רק הולך ומשתבח".

קלאודיו פיסארו שחקן ורדר ברמן. Joern Pollex, GettyImages
שועל רחבות טיפוסי. קלאודיו פיסארו/GettyImages, Joern Pollex

שווים אזכור

מישל וורם (סוונסי) – נעל את אנפילד

ג'אנלוקה זמברוטה (מילאן) - הזכיר נשכחות

פרדריק בולו (קון) - כוכב נולד

אנחל די מריה (ריאל מדריד) - הבריק עד שנפצע

מרקו רויס (בורוסיה מנשנגלדבאך) - רולס רויס

רובין ואן פרסי (ארסנל) - רק רשת

אנתוני אוג'ה (מיינץ) - עוד פספוס של מכבי חיפה

אנתוני אוג'ה שחקן מיינץ עם אנדראס איבנשיץ'. רויטרס
במקום ביקורים בדוחא ובאשדוד, שערים בבונדסליגה. אנתוני אוג'ה/רויטרס

כוכב אורח

פרדי - אומוניה ניקוסיה

בזמן שאפואל ניקוסיה תפסה את תשומת הלב האירופית, יריבתה הגדולה אומוניה ניקוסיה עושה חיל בליגה. בחלוף תשעה מחזורים ניצבת הקבוצה בה משחק יובל שפונגין במקום הראשון בטבלה, עם 23 נקודות (שבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו) ורק שלושה שערי חובה. אחרי ה-0:1 על א.א.ל לימסול באמצע השבוע, אומוניה גברה 0:2 על אפולון בקרב צמרת נוסף. פרדי, שהיה חתום על שער הניצחון מול קבוצתו לשעבר א.א.ל, הבקיע בשתי נגיחות כמעט זהות מול אפולון והשלים שבוע נפלא. החלוץ האנגולי בן ה-32 הוא הכוכב הגדול של אומוניה ומלך שערי הליגה עם שבעה כיבושים. כל שער שלו שווה גם שלוש נקודות.

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

פרדי במדי א.א.ל לימסול. Petros Karadjias, AP
כשהוא כובש, אומוניה מנצחת. פרדי/AP, Petros Karadjias

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully