וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנה אוסטפלד: "אולי צריך להתחיל הכל מחדש"

6.11.2011 / 18:22

מאמנת רמת השרון הגיבה להודעה על ביטול ליגת הנשים. אם מאמן הנבחרת אלי רבי: "חבל שהדברים הגיעו לאן שהגיעו"

ההודעה הדרמטית של איגוד הכדורסל ומנהלת ליגת העל לנשים היום (ראשון) על ביטול ליגת העל לנשים לעונת 2011/12 בעקבות אי ההגעה להסכם עם ארגון השחקניות תפסה את ראשי הענף בארץ בהפתעה גדולה. המשמעות המיידית היא כי תשע קבוצות מתוך 11 יסיימו את פעילותן כבר בימים הקרובים כשרק אליצור רמלה ומכבי אשדוד, המשחקות ביורוקאפ, ימשיכו להתחרות עד שייפרדו מהמפעל.

"ההחלטה על 4 זרות הייתה החלטה של צו שעה", אמרה בכאב מאמנת רמת השרון אורנה אוסטפלד. "שי שני לא הזכיר את זה, אבל יש עוד ליגה מקצוענית בישראל, אולי חצי מקצוענית, והיא הליגה הלאומית שמונה כ-100 שחקניות ישראליות שחלקן שחקניות צעירות שמחפשות את מקומן, ואולי חלקן יהיו שחקניות ראויות, וחלקן שחקניות בדרך לפרישה ומבוגרות שמצאו לעצמן מקום מקצועני מצוין. מה שנותר בליגת העל זה 45 שחקניות בקושי - מדובר ב-4 שחקניות ישראליות לקבוצה, בקושי. את ההרכבים משלימים עם שחקניות נערות. מעבר לזה צריך להסתכל על איכות השחקניות, פרשו שחקניות מתאזרחות נפלאות, יש שחקניות שעברו לשחק בקולג' כי שם נותנים להן הזדמנות לתואר וצמיחה מקצועית, ופה צריך להיאבק למען מלגות לשחקניות צעירות. מה שנהיה בשטח זה מצב עגום ביותר".

אוסטפלד המשיכה ואמרה: "הרמה המקצועית ירדה בצורה חדה מאוד, מעמד השחקנית עלה בבחינה הכלכלית לעומת שנים עברו, ואנחנו צריכים בליגה, חלון הראווה לנערות, לשמש במה לקהל ושנוכל לגייס ספונסרים, לייצר ליגה שהיא לא ממש מקצוענית. כצו שעה החלטנו שצריך 4 זרות שלא תמיד יהיו על המגרש, יש פה הטעיה, בכל קבוצה יש 5-6 שחקניות שיכולות לשחק. השחקניות אומרות לנו המאמנים, יש לכם שחקנית, אבל לא בטוח שתוכלו להשתמש בה, ככה הן דורשות בחוק הרוסי. כל הקבוצות בנו את הקבוצה על פי 4 זרות".

על תחושותיה האישיות אמרה המאמנת הוותיקה שגם חברה בוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל: "תאמין לי שאני נמצא במצב מאוד קשה, אני וחברותיי הקדשנו את כל חיינו לכדורסל הנשים, ואני אעשה הכל למען כדורסל הנשים. בנינו קבוצה ומחלקה גדולה ברמת השרון, נאבקנו בתקנון של איגוד הכדורסל כדי להשוות בין נשים לגברים, נאבקנו כדי לקבל כספי ציבור כמעט באופן שוויוני, עשינו מאבקים עם התקשורת, השקענו את מרצינו למען הכדורסלנית הישראלית. לפעמים מגיעים למצב שאולי צריך להתחיל הכל מחדש. אם דלת אחת נסגרת, זה לא אומר שדלת אחרת לא תיפתח, אולי המקום החדש יהיה יותר טוב ויותר נכון ולא עכור כמו מערכת היחסים בין השחקניות להנהלות במצב הבלתי אפשרי הזה. אין מצב שהשחקניות יעמדו מולנו ואנחנו הפכנו להיות הטייקונים".

מי שעוד נפגעה בצורה בולטת מביטול הליגה היא כמובן נבחרת ישראל שתתמודד ביוני במוקדמות אליפות אירופה 2013, כשייתכן מצב שלא מעט מהשחקניות לא ישחקו במשך עונה שלמה. "זה שאין ליגה ממש עצוב לי", אמר המאמן הלאומי אלי רבי, "אין לי הרבה מה להגיד מעבר לזה, לא נלקחו בהתנהלות שנעשתה כל האספקטים. לי יש דעה מאוד ברורה על הליגה בצורה שלא משתמעת לשני פנים וכל הגורמים הרלוונטיים יודעים אותה. אם ירצו להתכנס ולטפל בקטע הזה, ישמעו את דעתי. השחקניות החליטו להתנהל מול איגוד הכדורסל, הוחלט מה שהוחלט ולי זה מאוד חבל".

רבי הוסיף על המשמעות של ההחלטה כלפי נבחרת ישראל: "אם אני אגיד שזה רע לנבחרת ישראל, אני לא אפתיע אף אחד, זה מצב נתון, אני מקווה מאוד שבסופו של דבר כן יהיה פה כדורסל, חבל שהדברים הגיעו לאן שהם הגיעו. היו צריכים להגיע לסוג של הסדר לפני שלושה שבועות או ארבעה שבועות, אבל זה המצב ונצטרך להתמודד איתו".

כדורסל נשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully