וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה את מכבי אשדוד 74:103

עוד במחזור 4: אשקלון ניצחה את חיפה 77:80, גלבוע/גליל מחצה את חולון 61:85, ראשל"צ הביסה את בני השרון/הרצליה

המחזור הרביעי בליגת העל יצא הערב (ראשון) לדרך כשבמוקד קיוונו לקבל משחק חם בין מכבי אשדוד למכבי תל אביב, אבל הצהובים הגיעו כשהם במומנטום אדיר, ודרסו את קבוצתו של עופר ברקוביץ' 74:103. במשחק נוסף קיבלנו הצגה של סגנית האלופה, הפועל גלבוע/גליל עליון, שמחצה את הפועל חולון הלא יציבה 61:85. עירוני אשקלון, השיגה ניצחון דרמטי עם אחד מסלי הניצחון הגדולים שנראו כאן בשנים האחרונות, כששלשה עם הקרש של סקין על הבאזר קבעה 77:80 על מכבי חיפה, ואילו בני השרון/הרצליה המשיכה להיראות רע ושוב הובסה, הפעם 82:59 בידי מכבי ראשון לציון של אפי בירנבוים. מ.כ הבקעה היא הקבוצה שנחה במחזור הרביעי.

מכבי אשדוד – מכבי תל אביב 103:74

שני משחקי הליגה האחרונים של מכבי תל אביב לא בדיוק עברו בשלום, כשגם ברק נתניה וגם עירוני אשקלון היו קרובות להפתיע את האלופה. אלא שנראה שמשהו השתנה אצל מכבי בשבוע שעבר. קבוצתו של בלאט נראתה נהדר מול ריאל מדריד ביורוליג, והביאה את היכולת הזו גם לליגה, כשדרסה את האשדודים בקלות מפתיעה, בעיקר בזכות יכולת טובה של ליאור אליהו, שחזר להיות הבורג המרכזי אצל הצהובים. ואשדוד? היא יכולה להתנחם בעובדה שקיבלה בחזרה את הקפטן, מאיר טפירו, שנראה היה חד בדקות בהן שיחק, ותחפש ניצחונות במשחקים ריאליים יותר.

אחרי שהיה חלש מול ריאל מדריד, פתח ליאור אליהו מצויין את המשחק, ולא התקשה מול הגבוהים של אשדוד כדי להעלות את האורחים ליתרון 2:7. בארקינס התעורר, ועם 5 נקודות אישיות הטיס את המארחים ל-0:8 ויתרון אשדודי. פארמר החל להיכנס לעניינים, והצליח לעצור את היד של טפירו, בעוד מכבי ירדה ביתרון 16:17 בסיום הרבע הראשון. פניני נכנס ברבע השני ומיד תפר שלשה, והתקפה יפה שהסתיימה עם נקודות של ג'יימס קבעה יתרון 19:26 צהוב. המארחים ניסו להישאר בתמונה, אבל מטח שלשות של ג'יימס, בלו, אוחיון וסמית' הותירו את אשדוד ללא תשובה, מלבד שלשה מצמקת של בראדלי עם הבאזר, שהורידה את קבוצתו בפיגור 46:30 במחצית.

האורחים המשיכו להגדיל את ההפרש גם בפתיחת הרבע השלישי עם דקות טובות של אליהו, אבל טפירו שוב מצא את הטבעת, ויחד עם בראקינס ניסה למנוע את הבריחה הצהובה. אוחיון המשיך לאמלל את הגנת אשדוד שלא הסתדרה עם המהירות שלו, בורשטיין מצא נקודות מהספסל, ושלשה גדולה של פניני קבעה יתרון 47:72. קרני צימק עם שלשה, ואחת של חג'ג' מחצי מגרש על הבאזר הורידה את מכבי תל אביב ביתרון 58:78 בסיום הרבע השלישי. אלא שאם למישהו היו ספקות לאן המשחק הזה הולך, הגיעה פתיחת הרבע האחרון וסגרה את העניין. ריצת 0:16 של מכבי בזכות שלשות של טל בורשטיין, גיא פניני ודיויד בלו פתחה פער של 38 הפרש, כשאפילו אלון שטיין וג'ון שאייר קיבלו דקות, וכל מה שנותר למארחים היה להילחם על ההפרש בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 22 (9 מ-10 מהשדה), 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, דיויד בלו (5 ריבאונדים) וטל בורשטיין (6 אסיסטים) 13 נקודות כל אחד, גיא פניני 11 (3 מ-4 לשלוש), ג'ורדן פארמר ושון ג'יימס (7 ריבאונדים) 10 נקודות כל אחד, דווין סמית' 9 ו-7 ריבאונדים, ריצ'ארד הנדריקס 8, יוגב אוחיון 7, ג'ון שאייר ואלון שטיין שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי אשדוד: ראמל בראדלי 18 (5 מ-16 מהשדה), מאיר טפירו 12, קרייג בראקינס 9, דרור חג'ג' 8, אלכס טיוס 7, ינעם אירם 6, ג'וש קרטר וגלעד קרני 5 נקודות כל אחד, דניאל גור אריה ואנטון שוטבין 2 נקודות כל אחד, ברק חדד שיחק ולא קלע.

הפועל גלבוע/גליל עליון – הפועל חולון 61:85

אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לכך שליגת העל פשוט בלתי ניתנת לחיזוי העונה, הוא קיבל אותה הערב בגן-נר. מצד אחד גלבוע/גליל, ששיחקה נורא ואיום במחזור הקודם ואפשרה לחיפה לחגוג ניצחון בכורה העונה. מנגד, חולון, שמחצה את בני השרון/הרצליה ב-39 הפרש. ובכל זאת, הקבוצה של ליאור ליובין נראתה פשוט מצוין הערב, נטלה את ההובלה מהפתיחה והגדילה את ההפרש מרגע לרגע. שישה שחקנים בסגנית האלופה קלעו בספרות כפולות הערב, עדות נוספת לאיזון בסגל בעל הפוטנציאל של ליאור ליובין. ראוי לציין, פעם נוספת, את יכולתו של דגן יבזורי, שהצטיין גם הערב. מנגד, להוציא מחצית ראשונה טובה של מורן רוט, אף אחד - אבל פשוט אף אחד לא הופיע בחולון.

דגן יבזורי הוליך את המארחת ליתרון 2:7 בפתיחה, אך חולון הגיבה בריצת 0:7 ונטלה את ההובלה, בעיקר בזכות דקות מצוינות של מורן רוט, שקלע שתי שלשות ו-11 נקודות כבר ברבע הראשון, אלא שהרבע כולו הסתיים עם דאנק מהדהד של קורטני פלס שצימק את הפיגור של גלבוע/גליל ל-18:16. הרבע השני היה מאופיין בהמון איבודי כדור משני הצדדים, כאשר שלומי הרוש הצעיר שוב עלה היטב מהספסל החולוני וקלע שש נקודות מהירות. בצד השני היו אלה דגן יבזורי ועידו קוז'יקרו, ושלשה של הצלף מהעמק קבעה 28:31 למארחת. עד סיום המחצית המשיכה גלבוע/גליל להיראות טוב, הפעם בזכות הזרים שלה רומאו טראוויס, קורטני פלס וג'וזף ג'ונס, שסייעו לה לרדת לחדרי ההלבשה ביתרון 30:39.

טראוויס ופלס המשיכו את המומנטום הטוב גם ברבע השלישי, ושלשה של כריס תומאס קבעה יתרון שיא גדול לקבוצה מהצפון - 35:50. חולון ניסתה ללכת לרון לואיס אך סבלה מיכולת נוראית של הזרים שלה, וקוז'יקרו טראוויס ניצלו זאת כדי לקבוע 46:65 ענק לגלבוע/גליל עם העליה לרבע המכריע. בפתיחת הרבע השלישי נשבר מחסום 20 נקודות היתרון של סגנית האלופה, ושלשה של יבזורי, 5 דקות לסיום, קבעה 53:76 ענק. משם, מיותר לציין, הקבוצה של דן שמיר כבר ממש לא ידעה כיצד לחזור.

סטטיסטיקה:

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: דגן יבזורי 15 (3 מ-6 לשלוש), ג'וזף ג'ונס 14 ו-6 ריבאונדים, עידו קוז'יקרו 13, רומאו טראוויס 12 ו-7 ריבנאדים, קורטני פלס (5 אסיסטים) וכריס תומאס (6 אסיסטים) 10 נקודות כל אחד, יאן מרטין, אופיר פרחי ושירן ראובן 3 נקודות כל אחד, עמית ביר-כץ 2, נמרוד טישמן שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל חולון: מורן רוט 17 (6 מ-17 מהשדה) ו-6 אסיסטים, בריאנט דאנסטון 10 ו-10 ריבאונדים, פטריק סאליבן, טזמין מיטשל, שלומי הרוש ושון דניאל 8 נקודות כל אחד, רון לואיס 2 (1 מ-13 מהשדה), עודד שעשוע שיחק ולא קלע.

בני השרון/הרצליה – מכבי ראשון לציון 82:59

רק בשבוע שעבר רשמה קבוצתו של אפי בירנבוים את ניצחונה הראשון העונה, ועכשיו נדמה שהיא כבר מתחילה לתפוס תאוצה עם ניצחון חוץ נאה על קבוצתו של רועי חגאי, אותו חגאי ששימש כעוזרו של בירנבוים בשנים האחרונות. ראשון נהנתה הערב ממשחק מאוזן מאוד, כשלא פחות מחמישה שחקנים קולעים בדאבל פיגרס, בראשם ברנדון באומן שקלע 19 נקודות. מנגד, בני השרון/הרצליה בהחלט נראית בצרות. אמנם הקבוצה קיבלה הערב הופעה גדולה של לייסדריוס דאן, שנכנס לנעליו הגדולות של ג'יי ג'יי היקסון ששוחרר, אבל לא הרבה יותר מזה, והתפרקה לחלוטין במחצית השניה, שלא בפעם הראשונה העונה.

האורחים פתחו מצויין את המשחק, ועם שלשות של קיצ'ן וקרופורד עלו ליתרון 6. בני השרון החזיקה מעמד באותן דקות רק בזכות לייסדריוס דאן, שקלע לא פחות מ-14 נקודות ברבע הראשון, אבל ראשון ניצלה יכולת מצויינת של באומן כדי לרדת ביתרון 20:26 בסיום הרבע הראשון. חבריו של דאן סוף סוף נכנסו לעניינים בפתיחת הרבע השני, כשהמארחים נצמדים לראשון ומצליחים להשוות. ההגנה של האורחים החלה לחפף, ובני השרון ניצלה זאת עד תום, רצה ל-0:10 נהדר וירדה אל המחצית ביתרון 40:46.

קבוצתו של אפי בירנבוים עלתה טוב יותר אל הרבע השלישי, כשחנוכי ולבאומן מריצים את האורחים ל-3:13 ותפסו מחדש את היתרון כשהם עולים ל-43:59. המארחים פשוט לא הצליחו למצוא ולו נקודה בודדה במשך דקות ארוכות, בעוד קרופורד תופר עוד שלשה מן העבר השני וחנוכי מסיים ריצת 9:27 מדהימה ברבע השלישי כשראשון ביתרון 49:73. ברבע האחרון הורידה ראשון את הרגל מהגז, אבל גם זה לא ממש סייע למארחים למצוא נקודות. באומן המשיך לשפר את הסטטיסטיקה האישית, בעוד בירנבוים נתן גם לספסל שלו לקחת חלק במשחק, בדרך לניצחון חוץ גדול.

קלעו לראשון לציון: ברנדון באומן 19 (7 ריבאונדים), ג'ו קרופורד 16, ניצן חנוכי 13, אדריאן יוטר 13, דרווין קיצ'ן 10, עמית בן דוד 6, איגור נסטרנקו 3, איל שולמן 2. אור סולומון, עמית תמיר ורום קורנליוס שותפו ולא קלעו.

קלעו לבני השרון/הרצליה: לייסדריוס דאן 19 (3 מ-8 ל-3), טוויטי קרטר 13 (1 מ-5 ל-3, 4 איבודים), שחר אורן 8, גיא לביא 6, קני לאוסון 4, ג'ארד מינץ 4, דלרוי ג'יימס 3, ארז כץ 2, רועי בוכבינדר, תום חבקין וכרמל בוכמן שותפו ולא קלעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עירוני אשקלון – מכבי חיפה 77:80

ארבעה מחזורים חלפו, וכעת כבר ניתן להגיד בפה מלא: נמצאה המרעננת החדשה של הכדורסל הישראלי. אריק אלפסי בנה יופי של קבוצה בדרום, כזו שהיתה יכולה להיות כעת עם מאזן מושלם אילולי היתה מפסידה במותחן למכבי תל אביב. הערב, הכישרון הגדול של אשקלון אמנם לא בא לידי ביטוי במלואו, אך הדרומיים עשו את העבודה, ונעזרו בסל ניצחון משוגע - אחד המשוגעים שראינו כאן בשנים האחרונות - של טוני סקין, כדי להשיג את הניצחון הדרמטי. חיפה, שהשיגה ניצחון בכורה בשבוע שעבר על גלבוע/גליל, רושמת את הפסדה השלישי העונה. אולי הגעתו הצפויה של קינטל וודס תשנה את המצב הקשה.

סילבן לנדסברג הלוהט התחיל טוב גם את המשחק הזה, עם 5 נקודות מתוך ה-7 הראשונות של קבוצתו, ואחרי חמש דקות התקפיות הראה לוח התוצאות 16:16. את הרבע הכולו סיים לנדסברג עם 12 נקודות, אך מנגד מרקו קילינגסוורת' ורביב לימונד לא הרימו ידיים, ודאגו שהיתרון החיפאי יעמוד על 21:22 בלבד. שון ווליאמס הצטרף והיה העוגן ההגנתי של האורחים, ששמרו טוב, רצו למתפרצות ועלו ל-32:38. אבי בן שימול וקרלוס פאוול הצטרפו גם הם לחגיגה, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הוליכה חיפה 36:44.

דווין מיטשל, יוני ניר וריימר מורגן עזרו לאשקלון לסגור את מרבית היתרון החיפאי בפתיחת הרבע השלישי, להשלים מהפך ולהוליך בסיומו 55:61. ההתקפה של חיפה המשיכה להיראות רע מאוד גם בדקות הפתיחה של הרבע האחרון, ונקודות של ריימר מורגן קבעו 57:67, 6:45 דקות לסיום. גמור? לא, ממש לא. לנדסברג צימק עד 75:74, 35 שניות לסיום, ואחרי איבוד כדור של עמית שמחון תפר אבי בן שימול שלשה גדולה וקבע 75:77 לירוקים, 15 שניות לסיום. קילינגסוורת' קלע פעמיים מהקו וחיפה שוב בעטה בדלי, הפעם עם איבוד כדור. לאשקלון נותרו שלוש שניות, איכשהו הכדור הגיע לטוני סקין, ששחרר זריקה מדהימה, לא רחוק ממחצית המגרש, הכדור נכנס פנימה עם הקרש וקבע את תוצאת המשחק הדרמטית, המדהימה והמשוגעת.

קלעו לעירוני אשקלון: מרקו קילינגסוורת' 22 (10 מ-16 מהשדה, 8 ריבאונדים), ריימר מורגן 14, רביב לימונד 12 (5 אסיסטים, 5 חטיפות), טוני סקין 11 (5 אסיסטים, 3 חטיפות), דווין מיטשל 10, יוני ניר 6, עמית שמחון 5, ניב ברקוביץ' שותף ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 29 (9 מ-13 מהשדה, 8 ריבאונדים), קרלוס פאוול 19 (9 איבודים, 7 אסיסטים), אבי בן שימול 11 (6 איבודים), שון וויליאמס 8, ג'רמי וויז 7 (5 איבודים), סיימון פארין 3, דניאל איידן שותף ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully