וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרציה: 1:1 בין רוסיה לצ'כיה בגמר

קביטובה הביסה בקלות את קירילנקו 2:6, 2:6 והעלתה את הצ'כיות ליתרון, קוזנצובה השוותה אחרי 2:6, 3:6 על ספארובה

כשהפעם האחרונה שבה זכתה בגביע הפדרציה הייתה רק ב-1988, נבחרת צ'כיה פתחה היום (שבת) את מפגש הגמר נגד רוסיה המצוינת במפגש שנערך באיצטדיון האולימפי במוסקבה, וגם עלתה ליתרון של 0:1, אבל במשחק היחידות השני הרוסיות ניצחו והשוו ל-1:1, כשהמפגש נותר פתוח לחלוטין לקראת יום ההכרעה שלו בראשון.

הצ'כיות, שחמושות במדורגת 2 בעולם, פטרה קביטובה, עלו ליתרון אחרי שאלופת ווימבלדון, שזכתה בשבוע שעבר גם באליפות סיום השנה באיסטנבול, פגשה את מריה קירילנקו הרוסיה (27 בעולם), שהחליפה את ורה זבונרבה הפצועה, וניצחה אותה די בקלות 2:6, 2:6. קירילנקו, שניצחה עד היום בכל שני המפגשים בין השתיים (שני המשחקים ב-2009), התקשתה לתת פייט לצ'כית שממשיכה ביכולת הנהדרת שאפיינה אותה במרבית שלבי העונה.

שתי שבירות במערכה הראשונה ואחוזים טובים ליד הרשת הספיקו לקביטובה כדי לנצח 2:6 את המערכה הראשונה. שבירה מוקדמת במערכה השנייה העניקה את היתרון לצ'כית, קירילנקו עוד ניסתה לחזור אבל נשברה שוב, וקביטובה סידרה את היתרון לצ'כיות במפגש אחרי 2:6 במערכה השנייה, כשהמשחק כולו הושלם תוך שעה ועשר דקות.

במשחק השני ידעה סבטלנה קוזנצובה הוותיקה (19 בעולם) שהפסד שלה עשוי לגמור את הסיפור, אבל במשחקה מול לוסי ספארובה (24) היא נתנה את הכל והשיגה ניצחון שהיה גם הוא במשחק די חד צדדי 2:6, 3:6. הרוסיה הגיעה לחמש נקודות שבירה במערכה הראשונה, ניצלה שתיים מהן והשאירה את הצ'כית, שרשמה ארבע טעויות כפולות, עם הפסד 6:2. המערכה השנייה הייתה קצת יותר צמודה, קוזנצובה שברה פעמיים ונשברה פעם אחת, וזה הספיק לה כדי לנצח 3:6 תוך שעה ועשרים דקות.

שני משחקי היחידות הבאים יתקיימו ביום ראשון, כאשר קוזנצובה תשחק תחילה נגד קביטובה, ולאחר מכן קירילנקו תתמודד מול ספארובה. באם המפגש בשלב הזה יעמוד על 2:2, יתקיים משחק הזוגות אליו צפויות להתייצב אנסטסיה פאבליוצ'נקובה יחד עם אלנה וסנינה, שתתמודדנה מול לוסי הרדאקה וקבטה פצ'קה. עבור הצ'כיות מדובר בהופעה שביעית בגמר גביע הפדרציה, כשזכייה שלהן תהיה השישית במספר. לרוסיות יש ארבעה גביעים (כולם הושגו בין 2004 ל-2008), כשעבורן זו הופעה תשיעית בגמר.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully