וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איינבינדר: "נלמד שצריך לדעת להתרומם מתקופות רעות"

2.11.2011 / 19:59

בית"ר ביקרה במרכז למורשת מנחם בגין והקשר התרשם עמוקות. נעים אופטימי לגבי הרוש: "הוא חזק ויחזור מהר"

בבית"ר ירושלים מחפשים דרכים מקוריות להוציא את הקבוצה מהמשבר ולהחזיר את המוטיבציה לסגל. לפיכך, יצאו היום (רביעי) השחקנים, הצוות המקצועי והצוות הניהולי לביקור במרכז מורשת בגין בירושלים כחלק מתוכנית לחיזוק השורשים וההדר הבית"רי.

לאורך כשעה וחצי סיירו השחקנים במוזיאון שנערך במיוחד לקראת בואה של הקבוצה. במהלך הסיור, צפו השחקנים בפועלו של בגין ז"ל, במהלך חייו החל מלידתו בפולין ועד קבורתו בהר הזיתים בירושלים, צפו במהפך הפוליטי בשנת 1977 ובנאומים השונים אותם נשא והתפעלו מהמורשת המפוארת שהותיר אחריו.

מנהל המרכז הרצל מקוב הקריא בפניו הקבוצה מכתב אותו כתב בגין בשנת 1959 ליו"ר תנועת בית"ר דאז, דרור אליאל, בו התייחס למצבה הלא טוב של הקבוצה. "קבוצה זו שלנו בירושלים הלכה, בשעתה, מחיל אל חיל, הייתה לתפארת העיר ולדגל התנועה (תנועת בית"ר) , ולפתע היא החלה לרדת וכפי שמוסרים לי, כפי שהוא הקרוי בלעז מוראל, נשבר בתוכה.

"אין לומר, בשום פנים ואופן, שמצב כזה מוכרח להמשך. מוראל שהיה פעם גבוה, יכול לשוב ולעלות. זוהי שאלה של מאמץ. ואם כי אין לי שום זכות, בהיותי מחוץ לעניינים אלה, לתבוע מאמץ כזה, הרי, אולי יש לי הזכות לבקש כי ידידנו הירושלמים יחשבו בעצמם על הדרכים הנאותות , בהן ניתן להעלות את קבוצתנו, לרמה עליה עמדה עוד לפני שנה אחת בלבד".

השחקנים מאוד התרשמו מהסיור ובסיומו אמר דן אייבנדר: "היוזמה הזאת היא נכונה. המקום היה מאוד מעניין והבן אדם מאוד מעניין. למדנו עליו ועל תנועת בית"ר ואני מקווה שנשכיל מזה". על המכתב של בגין על תנועת בית"ר: "ישנם עליות וירידות והעובדה שצריך לדעת להתרומם מתקופות פחות טובות זה משהו שנלמד מזה. הוא באמת מודל לחיקוי בצורה שהוא התנהל והיה אהוד".

השחקנים עסקו גם במצבו של השוער אריאל הרוש. המאמן יובל נעים היה מאוד מרוצה לאחר שחשש שהרוש ייעדר עד תום העונה ואמר לאנשי המועדון: "אם לא מדובר ברצועה צולבת אריאל חוזר תוך חודש, הוא חזק". גם שחקנים אחרים שמחו באופן יחסי לשמוע את הבשורות ואמרו: "אין אחד כאן שלא אוהב את אריאל. לפני שאנחנו צריכים אותו כשוער הוא חבר של כולם ומאחלים לו את כל הטוב שבעולם. כולם חששו שמדובר בפציעה קשה שתגמור לו את העונה והבשורות היום מרגיעות. הוא גם יכול להיות רגוע, אנחנו סומכים על אוהד סיידוף שיעשה את העבודה עד שהוא יחזור".

אריאל הרוש ייעדר 4-6 שבועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully