וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוניר: "נשתדל להיות יריבה שקולה"

2.11.2011 / 19:32

מאמן מכבי תל אביב מוכן למפגש מול הקבוצה האנגלית (ה', 20:00, ערוץ 9). זיזוב יפתח? פוליס: "תקרית זיו מצחיקה"

ברני ארדוב

צילום וידאו: טל אנגלנדר
עריכת וידאו: יותם בן-דוד

מכבי תל אביב השיגה נקודה אחת בלבד בסיבוב הראשון של שלב הבתים בליגה האירופית. מחר (חמישי, 20:00, ערוץ 9) ינסו הצהובים להשיג נקודות נוספות, כשיארחו את סטוק סיטי במסגרת המחזור הרביעי בשלב הבתים. הצהובים, שהובסו 3:0 באצטדיון בריטניה לפני שבועיים, ינסו להתאושש מה-0:0 המאכזב מול בני יהודה ביום שני ולהשיג ניצחון ראשון במפעל. מאמן מכבי תל אביב מוטי איוניר יחזור לקווים מול סטוק סיטי, לראשונה בשלב הבתים, לאחר שהושעה משלושת המשחקים הראשונים.

ייני: "קיבלנו ניסיון מהמשחקים עד כה"

מאמן מכבי תל אביב מוטי איוניר אמר במסיבת העיתונאים הרשמית: "אנחנו מאוד מכבדים את הליגה האירופית ויודעים שאנחנו צריכים לייצג את המועדון שלנו ואת הכדורגל הישראלי בכבוד. זה לא מפעל זניח ונעשה את הכל לתת קרב מכובד. יש לנו שחקנים פצועים ועייפים וכאלה שנמצאים תחת עומס גדול וזה מאלץ אותנו מפעם לפעם לא להשתמש בשחקן זה או אחר.

"שני משחקי החוץ היו קשים עבורנו בעיקר מהבחינה ההגנתית. בשני המשחקים החזקנו בכדור ושיחקנו סביר, התמודדנו, אבל בחלק ההגנתי היה לנו קשה. בבית אנחנו יכולים להיות יריב הרבה יותר שקול לכל קבוצה כולל סטוק. לא נתעלם מהעובדה ששום דבר לא השתנה מבחינת הפיזיות לעומת לפני שבועיים וזה אומר שעדיין תהיה בעיה במצבים הנייחים. גם בליגה האנגלית הם מבקיעים כתוצאה מפיזיות וגודל, אבל נשתדל להיות יריב שקול וטוב ואני חושב שיש לנו מה למכור.

"מבחינת המשחק, אני בטוח שתהיה לנו היכולת להניע כדור ולעשות דברים בהתקפה. ניצור וניזון כי יש לנו שחקנים מוכשרים ואנחנו סומכים על היכולות שלנו. לסטוק יש דבר ייחודי בעולם שזה הוצאות החוץ. הוצאת חוץ שלהם יותר מסוכנת מקרן. נצטרך להתמודד עם זה. מבחינת המשחק, אני בטוח שתהיה לנו היכולת להניע כדור ולעשות דברים בהתקפה. ניצור וניזום כי יש לנו שחקנים מוכשרים ואנחנו סומכים על היכולות שלנו. לסטוק יש דבר ייחודי בעולם שזה הוצאות החוץ. הוצאת חוץ שלהם יותר מסוכנת מקרן. נצטרך להתמודד עם זה".

בלם הקבוצה שרן ייני הוסיף: "הדבר הכי חשוב זה להרחיק אותם מהשער כי ברחבת ה-16 הם מאוד מסוכנים ויש להם יתרון ברור. ננסה ללחוץ ולגבור עליהם רחוק מהשער. יש לנו קבוצה איכותית וגם אם אנחנו עייפים, אנחנו יודעים להניע כדור. המשחק הזה יהיה קשה יותר, אבל נשתדל לעשות את אותו הדבר. המשחקים ששיחקנו נתנו לנו ניסיון, למדנו על אגרסיביות ומהירות משחק באירופה. שם על כל טעות משלמים ואנחנו נשתדל לעשות כמה שפחות טעויות".

הקבוצה קיימה מאוחר יותר את האימון המסכם. איוניר החליט לתת מנוחה לדור מיכה שסוחב מתיחה בשריר הירך האחורי, רפי דהן ומואנס דאבור ושלושתם לא יהיו בסגל למשחק. בנוסף לכך יחסר המאמן את גל אלברמן וגיז'רמו ישראלביץ' הפצועים וכן את יואב זיו המורחק. ברק לוי הצעיר ימשיך לקבל קרדיט מהצוות המקצועי ויפתח שוב בין הקורות.

על פי התרגול הטקטי, נראה כי קלמי סבן יפתח בעמדת המגן הימני, כאשר עומר ורד ייכלל בסגל אך יפתח על הספסל. אורי כהן הצעיר יתפוס את עמדת המגן השמאלי, כאשר סאבו פאביצ'ביץ' שעדין סובל מכאבים בקרסול יפתח לצידו של שרן ייני במרכז ההגנה. רוברט פונצ'ץ הצעיר יתופקד בקישור האחורי עם משה לוגסי, כאשר האריס מדוניאנין יוסט לעמדה מעט קדמית יותר במרכז המגרש.

אלי זיזוב תורגל עם ההרכב הראשון, כאשר מוסא קונאטה ואלירן עטר אמורים לפתוח יחד בחוד. ישנה אפשרות שגם רוברטו קולאוטי יפתח על חשבון זיזוב או אחד החלוצים האחרים, אבל סביר יותר שקולאוטי יפתח על הספסל. שישיית שופטים מפורטוגל, בראשות השופט גומס דוארטה, תנהל את המשחק. דוארטה כבר שפט בעבר את הנבחרת הצעירה, אותה אימן איוניר, במשחק הפלייאוף נגד איטליה באנקונה.

הרכב משוער: ברק לוי, קלמי סבן, סאבו פאביצ'ביץ', שרן ייני, אורי כהן, רוברט פונצ'ץ, משה לוגסי, האריס מדוניאנין, אלי זיזוב (רוברטו קולאוטי), מוסא קונאטה, אלירן עטר.

פוליס: "החוויה האירופית טובה לסטוק סיטי"

סטוק סיטי נחתה הערב בארץ. הקבוצה של טוני פוליס מגיעה אחרי הפסד 3:1 בליגה האנגלית לניוקאסל במחזור האחרון, אך בליגה האירופית מצבה מצוין עד כה. הפוטרס מדורגים ראשונים בבית ה' עם 7 נקודות ושני נצחונות מתוך שלושה משחקים, כאשר אחד מהנצחונות הללו היה כמובן על מכבי תל אביב, 0:3 חלק במשחק שהתקיים לפני שבועיים. ניצחון נוסף יבטיח לפוליס שחקניו את הכרטיס לשלב הבא במפעל.

"המשחק מחר יהיה שונה מהמשחק הקודם", אמר מנג'ר סטוק טוני פוליס במסיבת העיתונאים. "מכבי פנטסטית בבית, ותמיד קשה לבוא ולשחק בחוץ. אנחנו מרגישים שיהיה לנו משחק קשה מאוד". פוליס לא הכחיש את ריבוי המשחקים שעברה הקבוצה שלו בשבועות האחרונים, אך הוא לא משתמש בהם כתירוץ: "שיחקנו כבר הרבה משחקים העונה, לעומת העונה שעברה. זה קשה וגם סבלנו מהרבה פציעות. ריאן שואוקרוס נפצע ביום שני ויש לנו עוד שניים או שלושה שחקנים פצועים. שיחקנו ביום שני, נשחק בחמישי ושוב בראשון, אבל אחר כך יש פגרת נבחרות, אז שחקנים יוכלו לנצח את זה כדי לנוח. יש עומס על הסגל, אבל נעלה בהרכב חזק".

"כל החוויה באירופה ממש טובה בשביל כל מועדון סטוק סיטי", הוסיף פוליס. "אנחנו לא ידועים באירופה כמו שאנחנו רוצים להיות. הגענו לתל אביב, שזה מקום מיוחד וישראל שהיא מדינה פנטסטית. זו פריבילגיה ואנחנו שמחים להיות כאן. יש עדיין שלושה משחקים והכל עוד פתוח. יש לנו כבוד עצום למכבי ואנחנו יודעים שיהיה קשה".

פוליס נשאל על התקרית של יואב זיו במשחק הקודם, במהלכה בעט מגן מכבי תל אביב את אחת הנעליים שלו על הקוון והורחק, והודה: "לא ממש ראיתי את התקרית עם זיו, אבל ראיתי את זה בטלויזיה וזה היה די מצחיק. אני לא חושב שזיו התכוון לבעוט בקוון. זה לא השאיר לשופט או לקוון ברירה פרט להרחקה. אחרי המשחק שוחחתי עם זיו והוא היה מאוד נחמד וחביב".

הרכב משוער: תומאס סורנסן, רוברט הות, מתיו אפסון, דני היגינבותם, ריאן שוטון, ג'רמיין פנאנט, דין וויטהד, סאליף דיאו, מתיו אתרינגטון, ג'ון וולטרס, קנווין ג'ונס.

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully