וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייל מרי: כמו שעון

יובל קליין

2.11.2011 / 14:40

ביג בן רות'לסברגר זהר בניצחון על הפטריוטס והשתיק את כל המבקרים. יובל קליין סוגר שבוע ותוהה מי יהיה רוקי העונה

שלג, מגבות צהובות, תאקלים אכזריים, שיער פזור שמתנפף ברוחות של היינץ פילד, אלו הדברים הראשונים שעולים לנו בראש כשאנחנו שומעים את המונח "סטילרס פוטבול". אבל אם נסתכל על הדרך בה פיטסבורג משחקת השנה, הדבר הראשון שצריך לעלות לנו לראש הוא בן רות'לסברגר. "כיום, כשאנחנו מדברים על סטילרס פוטבול, אנחנו בעצם מדברים על ביג בן", אמר פרשן CBS פיל סימס בתחילת המשחק, לאחר שהקוורטרבק מצא שוב ושוב את הית' מילר פנוי. בדרך כלל צריך לקחת את הדברים של פיל סימס בזהירות. אחרי הכל הוא זה שרק לאחרונה אמר שהוא לא מבין על מה כל המהומה סביב אנדרו לאק. אם תשאלו את סימס, הוא יספר לכם שהבן שלו שמשחק בטנסי, יבחר ראשון בדראפט הקרוב, רק שלסימס ג'וניור אין את היד של האבא שלו. אבל תזהרו ואל תגידו לו את זה בפנים. בעבר הוא כבר שלח אגרוף למישהו שניסה לעשות זאת. בכל מקרה, קוורטרבק העבר של הג'ייאנטס צודק בעניין ביג בן, שסיים את המשחק עם 365 יארדים ושני טאצ'דאונים. בארבעת המשחקים האחרונים בהם ניצחה הקבוצה, הקוורטרבק של פיטסבורג רשם 11 מסירות לאנדזון לעומת שני איבודים בלבד.

כמובן שהביצועים של ביג בן לא באים על חשבון ההגנה של פיטסבורג, שהצליחה להשאיר את טום בריידי חסר אונים, ומגיע לה כל הקרדיט על כך, ובכל זאת, יום ראשון האחרון היה שייך בעיקר לרות'לסברגר, שנראה אגרסיבי מתמיד. "אנשים לפעמים מתעלמים ממנו בגלל ההגנה המצוינת שלנו", אמר הרסיבר מייק וואלאס לאחר המשחק, "אבל אם אנחנו חייבים לזרוק, אנחנו נזרוק הכי טוב שיש". תשע מסירות של רות'לסברגר הלכו לדאון ראשון, שלוש יותר מהשיא הקודם שלו. הדרך בה ניהל את התקפת הסטילרס הצליחה להשאיר את ההתקפה היריבה מחוץ למגרש למשך זמן ממושך. הנה נתון שממחיש את ההבדלים: הסטילרס הלכו חמישים פעמים על מהלכי מסירה, לפטריוטס היו חמישים מהלכי התקפה בסך הכל. אגב, הפעם האחרונה בה ביג בן עבר את חמישים ניסיונות המסירה הייתה ב-2006. ריווח המגרש והחלוקה השווה בין הרסיברים, שארבעה מהם תפסו חמישה כדורים כל אחד, שיחקו גורם משמעותי מול הסקנדרי המבולבל של ניו אינגלנד. במיוחד ברגעים הקריטים של המשחק, פיטסבורג הגיע שלוש פעמים למצב של דאון שלישי ארוך ורות'לסברגר, בקור רוח מושלם, ידע למצוא בכל פעם שחקן בשחור-צהוב בשביל הדאון הראשון.

הסטילרס גברו על הפטריוטס, הבנגאלס על סיאטל בשבוע השמיני

בן רות'לסברגר שחקן פיטסבורג סטילרס. Frank Franklin, AP
למרות הפציעות, ביג בן מוביל את הסטילרס לארבעה ניצחונות רצופים/AP, Frank Franklin

עכשיו הסטילרס פוגשים פנים מוכרות, בדמות היריבה הגדולה ביותר שלהם, בולטימור רייבנס. שתי הקבוצות כזכור נפגשו בשבוע הראשון למשחק אליו פיטסבורג לא ממש הופיעה. הסטילרס ספגו מספר מהלומות כשג'יימס הריסון ולאמאר וודלי נפצעו ולא ישחקו, מה ששוב יעביר את תשומת הלב לרות'לסברגר, שיפגוש את ההגנה הטובה בליגה. הרייבנס שוב מזייפים בהתקפה ונזקקו למחצית שנייה גדולה של אנקואן בולדין על מנת לגבור על אריזונה. חבל שאנחנו מקבלים את המשחק הזה באמצע העונה ולא בסיומה. המחשבה של היינץ פילד בערב קר, עם שתי ההגנות הטובות בליגה נלחמות ראש בראש, מחממת את הלב.

בן רות'לסברגר הוא לא הקווטרבק היחיד שהוביל את קבוצתו לארבעה ניצחונות רצופים ב-AFC צפון. גם אנדי דלטון עשה זאת. הרוקי מ-TCU עושה את הבלתי ייאמן וכבר הוביל את סינסינטי ליותר ניצחונות מאשר בכל העונה שעברה. הבאנגלס הצליחו לכפר על מספר עזיבות בקיץ האחרון והעמידו הגנה קשוחה ומצויינת שנותנת לדלטון ולרסיבר הרוקי המרשים, אי.ג'י גרין, צ'אנס לנצח משחקים. הקוורטרבק הג'ינג'י לוקח את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים, מה שגורם לבומר אזייסון, קוורטרבק עבר של סינסינטי, לשבח אותו מדי שבוע בתוכנית הפוטבול של CBS. כעת אנחנו מגיעים לקו מחצית העונה, ושאלת רוקי השנה בהתקפה מתחילה לצוץ. האם הפרס מגיע לאנדי דלטון שמוסר לניצחונות או לקאם ניוטון שמוסר ליארדים? הקווטרבק של קרוליינה נתן עוד משחק מעולה ביום ראשון האחרון, אולם בעיטה נוראית של הבועט אולינדו מארה מנעה ממנו ניצחון שלישי העונה. ניוטון מרשים את כל המאמנים והפרשנים מתחילת השנה, ולא יהיה מוגזם לומר שעד כה אנחנו רואים את אחת מעונות הרוקי המרשימות ביותר של קוורטרבק בליגה. העובדה שהיתה שביתה ולניוטון היה פחות זמן להתאים את המשחק שלו לקצב הרצחני של ה-NFL לא מהווה בכלל בעיה עבורו. נראה כאילו ניוטון שולט בקצב המשחק כמו קוורטרבק ותיק. לכן, אחרי שמונה שבועות של פוטבול התואר הזה מגיע בינתיים לקוורטרבק מאוברון.

אנדי דלטון שחקן סינסינטי בנגאלס. David Kohl, AP
עונה מפתיעה ביותר לרוקי הג'ינג'י. דלטון/AP, David Kohl

טופ 10

1. בן רות'לסברגר – נתן ביום ראשון האחרון את אחד המשחקים הטובים בקריירה שלו, שלהזכירכם כוללת שתי אליפויות.

2. איליי מאנינג – הסיבה העיקרית להצלחת הג'ייאנטס העונה. 349 יארד ושני טאצ'דאונים בקאמבק על הדולפינס.

3. מייקל ויק – היה מפחיד לראות את האיגלס ביום ראשון. נדמה שויק משחק הרבה יותר טוב בפריים טיים מאשר בצהריים. רייטינג של 129.9 מעיד על כך.

4. מת'יו סטאפורד – המסירה ל-44 יארד הכל כך מדוייקת לטיטוס יאנג, שהיה חופשי לגמרי, הייתה מרשימה מאוד.

5. כריסטיאן פונדר – הילד נראה טוב ולא מאבד את הכדור. 18 מ-28 ל-236 יארדים בניצחון של אדריאן פיטרסון והווייקינגס.

6. ריאן פיצפטריק – הבחור מהרווארד קיבל חוזה חדש וענה עם שתי מסירות לאנדזון בניצחון של בפאלו בטורונטו על וושינגטון.

7. אלכס סמית' – ממשיך להוביל את הניינרס לפלייאוף עם יום סולידי של 177 יארדים וטאצ'דאון בודד.

8. אנדי דלטון – קרסון מי?

9. ג'ו פלאקו – הצליח להוריד מעט את האש שהייתה עליו בשבוע שעבר, אחרי מחצית שנייה טובה וכמה מסירות מצוינות לאנקואן בולדין.

10. מאט הסלבאק – אומנם זה היה רק מול הקולטס, אבל עדיין הקוורטרבק בן ה-36 חווה עונה נפלאה ורחוק טאצ'דאון אחד בלבד מהכמות אותה רשם בכל העונה שעברה.

פוטבול בוואלה! ספורט

שחקן בפאלו בילס ריאן פיצפטריק. AP, AP
ממשיך להשאיר את בפאלו בעניינים. פיצפטריק/AP, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully