וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון בערוץ הספורט: מפגן בושה של שני הצדדים

עינב שיף

31.10.2011 / 16:56

יותר משהראיון השחצני, המלוקק וההזוי של אבי לוזון ב"חדשות הספורט" העיד על עליבותו, הוא סיפר בעיקר על אבדן הדרך של התוכנית ושל הערוץ כולו

היו לא מעט סיבות להתחלחל מהראיון של יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ב"חדשות הספורט": הזחיחות הלא מוסברת באשר למצב הכדורגל הישראלי, השחצנות הלא מוסברת באשר למקומו בהיסטוריה של ניהול הכדורגל המקומי, החזרה על המנטרות שרק מלשמוע אותם מתחשק להעביר למשחק בליגה הרביעית של ספרד; כבכל ראיון, לוזון הקפיד לצאת עם תדמית קצת יותר מעצבנת מזו שיש לו בדרך כלל – וכרגיל, התקשורת אשמה גם בזה.

"חמישיות" מצליחה עדיין לשמור על עצמה כמותג נדיר

אלא שהפעם, באופן נדיר, התקשורת אכן אשמה. "חדשות הספורט" הדגימו בראיון עם לוזון את כל תהליך ההידרדרות העצוב והמדכא שעבר על המהדורה הזו מאז עלתה לאוויר כספינת הדגל של הערוץ. ללא שום שאלה קשה באמת ותחת מעטה מאולץ ודוחה של "ראיון ביתי", "חדשות הספורט" נתנו לאבי לוזון 15 דקות של תהילה מבלי להפריע לו ולו פעם אחת עם הדבר המעצבן והטורדני הזה שנקרא שאלה קשה. העריכה הנינוחה, נטולת הקריינות והפרשנות נראתה כמו פארודיה על חלק האסוציאציות ב"פגישה לילית" עם קובי מידן, כשלוזון מקבל את כל המרחב לגייס את מניפולציית הפגוע והנעלב שלו.

השיא היה כשהמראיין שאל את לוזון "ומה אשתך אומרת על זה". לוזון, להזכירכם אחד מאנשי הספורט החזקים בישראל ב-25 השנים האחרונות, מסביר בטון רך כיצד אשתו דוחקת בו לעזוב את תפקיד יו"ר ההתאחדות – התפקיד החשוב ביותר בכדורגל הישראלי, כן? - ואילו הוא, השליח, יחכה עד שישלים את היעדים שהציב לעצמו. אכן, חקירה צולבת. מאמן הנבחרת הבא? הגזמתם, את מי זה מעניין. העיקר שיש את לוזון בנעלי בית ואת שגיא כהן, שיתחנף אליו בפרשנות שאחרי, לפחות עד שאילדיס יעצור אותו. בכל זאת, לא נעים.

קיום ראיון עם אבי לוזון הוא יותר מלגיטימי. הכדורגל הישראלי נמצא בצומת דרכים מכריע לקראת תחילת מוקדמות הגביע העולמי, זה שלוזון כבר היה בטוח שנגיע אליו בסיבוב הקודם. השאלות הבוערות ממש מונחות לפתחו של יו"ר ההתאחדות, אבל זה בדיוק הסיפור של הראיון הזה, והסיפור של "חדשות הספורט" כולה. בעבר, "חדשות הספורט" התהדרה בארשת התקפית ואסרטיבית, כזו שלא עושה הנחות לספורט הישראלי ורואה את עצמה ובצדק דרגה אחת מעל התקשורת שמסקרת אותו. לצד ההידרדרות בשפה, השחיקה של המגישים והבנאליזציה האיומה של תוכן המהדורה, ראיון כמו זה של לוזון במהדורה אמש לא היה יכול להיות במהדורה הישנה. מצד שני, אולי כדורגל שאבי לוזון הוא המנהל שלו ראוי ל"חדשות הספורט" שאלו הראיונות שמשדרים בה.

למדור הדעות של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully