וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה תועמד לדין בשל קריאות נאצה של אוהדיה

בדו"ח השיפוט נכתב שהקהל גידף את משה ביטון והשמיע נהמות במשחק מול מ.כ. הבקעה. הקבוצה: "מתנצלים בפני השופטים"

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל עו"ד שוקי קרמר החליט היום (חמישי) שמכבי חיפה תועמד לדין בעקבות קריאות נאצה שהשמיעו אוהדיה במהלך המשחק במחזור הראשון נגד מ.כ. הבקעה. "על פי דוח השופטים עולה כי קהל 'שזוהה בבירור' כקהל של מכבי חיפה קרא מספר פעמים קריאות נאצה לעבר השופט משה ביטון בנוסח 'משה ביטון ניאו נאצי, אנחנו נזיין אתכם', וכן נשמעו נהמות לעבר השופטים".

קרמר עוד הוסיף וכתב: "אין להעלות על הדעת השמעת הקנטות בנוסח מעין זה, ולמרות עיקרון חופש הדיבור אין להתיר ביטויים מסוג ניאו נאצי או נהמות כלפי השופטים. למרות שמדובר במשחק ביתי של מ.כ. הבקעה, דו"ח השופטים מפורט דיו לגבי זהות הקהל שהשמיע את קריאות הנאצה ולכן יש להעמיד לדין את קבוצת מכבי חיפה לדין".

עו"ד טל אבריאל, דובר מכבי חיפה, הוציא הודעה רשמית מטעם המועדון: כפי שגם דו"ח השיפוט מציין במפורש מדובר היה באוהדים בודדים שקראו את הקריאות מתוך חבורה גדולה. למרות זאת ולמרות שהקריאות היו חלשות מיד כששמענו אותן, שני חברי הנהלה מאצלנו עלו ליציע וגדעו את הקריאות בעודן באיבן. כמובן שאנו מגנים מכל וכל קריאות כאלה. אחרי המשחק שוחחנו ארוכות עם ראשי ארגון האוהדים והסברנו להם עד כמה אין מקום להתבטאויות כאלה במגרשי הכדורסל ובכלל. אנו מתנצלים בפני השופטים".

בנושא אחר: קרמר החליט גם להעמיד לדין את הפועל פתח תקוה, בעקבות משחקה נגד בית"ר כפר יונה בליגה א'. על פי הדו"ח, במהלך הרבע השלישי שחקן כפר יונה הורחק לאחר שהתעמת עם שחקן הפועל פתח תקוה רועי לוי, שדחף בחוזקה את שחקן פתח תקוה שנפל על הרצפה. רועי לוי הורחק ועזב את האולם. על פי הדיווח, קהל של 30 נערים עודד תוך כדי קללות גזעניות לאורך כל המשחק את שחקני הקבוצה היריבה.

"שלוש דקות לסוף הרבע הרביעי כאשר הקבוצה האורחת הובילה ב-20 נקודות הפרש, החל קהל פ"ת לקלל בקללות גזעניות חריפות את השחקנים ואת השופטים: 'נאצי, שתמותו בשואה, היטלר, שלא תקומו בבוקר'", נכתב בדו"ח השיפוט. "שמונה שניות לסיום המשחק, שחקן פתח תקוה ביצע עבירה על מנת לעצור את מתפרצת הקבוצה האורחת, והתפתח עימות מילולי בין שני השחקנים, ופתאום נזרק מיציע אוהדי פתח תקוה כיסא פלסטיק לתוך המגרש, ופרצו שני אוהדים לתוך המגרש, באו מאחורי שחקן בית"ר כפר יונה רונן ישראל ונתנו לו אגרופים בפנים ומכות חזקות בגוף. יש לציין שלא היו סדרנים במשחק או כוח משטרה. יש לציין שהקבוצה האורחת שקלה לפנות למשטרה לאחר המשחק".

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully