וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ף רוזן: "בשנה שעברה לא עשיתי עבודה טובה מספיק"

26.10.2011 / 13:00

הבעלים של מכבי חיפה עובר עוד פתיחת עונה קשה, ומספר על הלקחים מאשתקד: "למדתי איך להפסיד, ואני לא אוהב את זה"

אחרי עוד פגרה מלאת ציפיות, מכבי חיפה פתחה עוד עונה בצליעה. בשנה שעברה עברו בכרמל שלושה מאמנים ו-17 שחקנים ובסיומה ניצלו הירוקים מירידה רק ברגע האחרון. הקיץ הבעלים ג'ף רוזן כבר החליט לעזוב את הקבוצה וניהל מגעים עם מכבי ראשון לציון, אך נשאר בסופו של דבר ובנה קבוצה מוכשרת נוספת, ששוב לא עומדת בינתיים בציפיות עם שני הפסדים בשני המחזורים הראשונים בליגת העל.


מכבי חיפה הפסידה גם לבני השרון במחזור השני

מיקי גורקה יודע שבמצב הנוכחי זמנו במועדון קצוב

הבלאגן חוגג: קרלוס פאוול התעמת עם אבי בן שימול

ג'ף רוזן, הבעלים של מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"יש לנו תכניות לשנתיים". רוזן/אדריאן הרבשטיין

***

"עשינו הרבה עבודה בקדם העונה אחרי העונה הקשה בשנה שעברה", מספר רוזן בראיון לוואלה! ספורט. "החתמנו את רוב השחקנים על חוזה לשנתיים, ויש לנו תוכנית לשנתיים. יש לנו קבוצה טובה השנה ואנחנו רוצים קבוצה טובה יותר בשנה הבאה כשנחזור לרוממה".

"השנה שעברה הייתה שנה שבה הרגשתי שגדלתי כבעלים", ממשיך רוזן. "כולנו אוהדים, ובספורט לכל קבוצה יש שנה רעה, ורק קבוצה אחת יכולה להיות אלופה. בכדורסל בעלים צריך לדעת לנצח ולהפסיד, ובשנה שעברה ג'ף רוזן למד איך להפסיד. לא אהבתי את זה, אני לא אוהב את ההרגשה, אני עובד קשה כדי לשנות זאת בשביל העיר שלנו והאוהדים שלנו, אבל זאת הייתה חוויה לימודית בשבילי כי הייתה לי הרגשה שלא עשיתי עבודה מספיק טובה. שלא בנינו קבוצה מספיק טובה כדי שהאוהדים ייהנו, אז אני מקדיש את השנה הזאת והשנה הבאה כדי לבנות קבוצה יותר טובה".

ואחרי שנראה שרוזן למד מהטעות הגדולה של השנה שעברה, כשמינה מאמן חסר ניסיון בדמות אלעד חסין לקבוצה צעירה, הוא עשה זאת שוב כשמינה את מיקי גורקה שהציל את הקבוצה אשתקד מירידה, במקום מאמנים בכירים יותר שהיו בשוק. "אני מכיר את מיקי הרבה זמן", מסביר רוזן. "הוא היה העוזר השני של אבי אשכנזי במשך שנתיים, בזמן העונה שעברה הוא היה העוזר של עמי נאווי כשהגיע, ואנשים לא יודעים שכשאלעד חסין מונה לתפקיד הוא רצה את מיקי גורקה כעוזר ראשון, אבל בחרנו בסוף בעמי".

"מיקי תמיד היה בחיפה", המשיך רוזן. "אנחנו מכירים אותו ברמה האישית וברמה המקצועית, וכשהוא קיבל את הקבוצה במצב קשה בשנה שעברה הוא ייצב את הספינה, הכין אותה בצורה מצוינת לפלייאוף התחתון מול אשקלון והשתפרנו בסוף השנה ושיחקנו את הכדורסל הכי טוב שלנו. הוא עשה עבודה טובה בסוף העונה".

אז גורקה יכול להיות רגוע?

"מאמן כדורסל זה מקצוע קשה, אף אחד לא אוהב להחליף שחקנים ואף אחד לא אוהב להחליף מאמנים, אבל זה חלק מהמקצוע. אני לא יכול לומר אחרי המחזור השני איפה מיקי יהיה בעונה הבאה, אבל צריך להסתכל על זה שמיקי היה פה בכל שנה כמעט מאז שאני פה. ונוח לי איתו ולו נוח איתי, וזה מה שחשוב בינתיים. קשה לי לדעת איפה נהיה בשנה הבאה, למיקי יש חוזה לעונה אחת ואני מאוד מקווה שהוא יהיה איתנו גם בעונה הבאה".

מאמן מכבי חיפה מיקי גורקה. אדריאן הרבשטיין
רוזן: "נוח לי איתו ולו נוח איתי". גורקה/אדריאן הרבשטיין

***

הסיבה העיקרית לרצונו של רוזן לעזוב הייתה הרגשתו שעיריית חיפה לא תומכת מספיק בקבוצה. מסביב נשמעו קולות כי רוזן מבצע זאת בגלל התהליך האיטי של השיפוצים ברוממה, כחלק מהמלחמה על אחוזים מההכנסות שיכנסו מהאולם החדש. "מכבי חיפה הוא מועדון גדול, ויש לנו הרבה הוצאות", מספר רוזן על החלטתו להישאר. "ידענו שקבוצות אחרות מקבלת תמיכה גדולה יותר מהערים שלהן ומהספונסרים. רצינו לקבל גם אנחנו תקצוב גבוה יותר מספונסרים והערים, ואני חושב שאנחנו בדרך הנכונה, המצב שלנו קצת יותר טוב, העירייה מנסה לעזור לנו למצוא ספונסר גדול, וכשקיבלתי את התחושה שחיפה רוצה שג'ף רוזן יישאר זה היה הרבה יותר קל בשבילי להשאר בעיר שהיא הבחירה הראשונה שלי".

עד כמה אתה מעודכן במה שבאמת קורה ברוממה?

"הסתובבתי ברוממה השבוע. הציבור עדיין לא יכול להכנס לשם, אבל הרבה עבודה נעשית וזה יהיה מקום נפלא. אני מאמין שרוממה תהיה מוכנה לעונה הבאה. אני מסתכל על רוממה מתחילת השיפוצים, וההתקדמות גדולה. אני לא יכול לתאר כמה אני מתרגש לחזור לאולם אליו אנחנו שייכים, העיר חיפה מצפה למכבי חיפה לשחק ברוממה".

חיפה ביצעה עוד שינוי הקיץ, כשהחליפה את קבוצת הבת שלה מקרית טבעון להוד השרון. "הצלחנו להגיע להסדר יותר טוב עם הוד השרון מאשר עם קרית טבעון, והייתה לנו אפשרות להביא יותר שחקנים לקבוצה. אני חושב שיש לנו חמישה שחקנים בקבוצה אחת, ואם אנחנו יכולים להביא הרבה שחקנים לקבוצה אחת ולא לפזר זה דבר מעניין".

ג'ף רוזן בעלי מכבי חיפה. איתי חסיד
"אני לא יכול לתאר כמה אני מתרגש לחזור לאולם אליו אנחנו שייכים". רוזן/איתי חסיד

***

את ההפסדים הצמודים לבני השרון/הרצליה ו-מ.כ הבקעה קיבל רוזן בשלווה: ""אני חושב שיהיו לנו כאבים של גדילה והתחברות. זאת קבוצה צעירה ומוכשרת, השנה השתנו החוקים בישראל, ככה שאפשר להביא רק ארבעה אמריקאים, אז החתמנו שחקנים ישראלים צעירים מוכשרים. אני מאמין בלתת לשחקנים ולצוות מקצועי צעיר הזדמנות, ככה שזה מתאים לצורת הניהול שלנו. יש לי סבלנות, צריכים לבחון אותנו בסוף העונה ולא בהתחלה, אני רוצה לנצח בכל משחק, אבל אנחנו צריכים סבלנות כדי לבנות קבוצה טובה השנה בשביל קבוצה עוד יותר טובה בשנה הבאה".

כדי להפוך לאחת הקבוצות החזקות, התעקש בקיץ רוזן לא לשחרר את כוכבו סילבן לנדסברג למכבי תל אביב, למרות הצעה כספית נדיבה. "סילבן נראה טוב בירוק, הוא האיש של הירוקים. אנחנו ננסה להשאיר אותו כמה שאפשר. כשאלעד מצא אותו וניסינו להחתים אותו התגאינו שהוא חתם. אני יודע שסילבן אוהב את חיפה, וחיפה אוהבת אותו מאוד, ואתם תראו ממנו כדורסל מדהים במהלך השנה הנוכחית".

בעוד שבוע וחצי יחזור רוזן לארצות הברית וימשיך לעקוב אחרי הקבוצה מרחוק עד השלבים היותר מתקדמים של העונה. בינתיים הוא לא מפחד להעלות את הציפיות, להסתכל קדימה ולקוות לעתיד טוב יותר, "זאת השנה החמישית שלנו בכדורסל מקצועני ואנחנו מבינים איך הכדורסל הישראלי עובד, אז אנחנו ריאליסטיים. אנחנו רוצים ארגון חזק, למקסם את מה שרוממה ייתן לנו, לפתח שחקנים צעירים, הן ישראלים והן אמריקאים, והמטרה שלנו היא להפוך לקבוצת כדורסל גדולה".

"אני לא בא רק להתחרות, אלא להפוך לאחת הקבוצות הטובות ביותר", מסכם רוזן. "בכל שנה אנחנו רוצים להגיע לפלייאוף ולפיינל פור. ברגע שיש לך קבוצה טובה אז אתה יכול לעשות קצת שינויים ולהפוך ליותר טובים. אנחנו רוצים להגיע לגמר, נהניתי שם מאוד, ולא משנה מי נפגוש שם, אנחנו רוצים להיות שם".

כדורסל בוואלה! ספורט

שחקן מכבי חיפה סילבן לנדסברג. אדריאן הרבשטיין
"אני יודע שסילבן אוהב את חיפה, וחיפה אוהבת אותו מאוד". לנדסברג/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully