וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלט בהיעדרו: ערוץ הספורט. מדור הטלוויזיה על יום חמישי העמוס

23.10.2011 / 11:23

השגיאות של נמני בעברית, הערבוב של סיפורי שליט, החסרון של שלח ורסקין, והקרב בין השדרים המובילים. מדור הטלוויזיה ניהל בחמישי יומן באחד הערבים הכי גדושים שידע הספורט בארץ

אוהדי ספורט הם אנשים שנוטים להסתגל במהירות. עם עשרות שחקנים ומאמנים שבאים והולכים וחוזרים חלילה, לאוהד הממוצע אין כמעט ברירה אלא להתרגל במהירות מירבית. השגרה היא השינוי. זו, כנראה, גם אחת הסיבות לכך שתוך זמן קצר מאוד התרגלנו, כחובבי ספורט, למצב המשונה והנדיר בו שלוש קבוצות ישראליות משחקות בעת ובמפעל אחד בימי חמישי. לקראת סוף השבוע האחרון הצטרפה אליהן גם הקבוצה הצהובה ההיא, מענף הכדור האחר, כדי ליצור ערב טלוויזיוני כמוהו כבר מזמן לא היה לנו. אם מוסיפים לכך את העובדה כי שלושה מתוך ארבעת המשחקים פחות או יותר חפפו אחד לשני, אין זה פלא שהמצרך האקוטי ביותר עבור אוהד הספורט הממוצע ביום חמישי בערב לא היה קערת הגרעינים, כי אם השלט; הכל קורה באותו זמן, ורק המתורגלים ביותר מסוגלים לרקוד על כל החתונות באותו זמן. כותב שורות אלה לא ממש עמד במשימה, אך הוא בהחלט ניסה. דבר שניתן להגיד גם על 75% ממשתתפות יום חמישי.

מה אתם חושבים על פרשנינו? בואו לדסקס איתנו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצטרפה לערב הכי גדול שיש לספורט הישראלי להציע. מכבי תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:00 – המשחק הראשון של הערב – מכבי חיפה מול סטיאווה בוקרשט – יוצא לדרך בערוץ 9. הערוץ הרוסי, שמשדר בשבועות האחרונים יותר שידורי ספורט מכמה וכמה ערוצי ספורט אחרים, יעביר בשידור ישיר גם את משחקה של הפועל תל אביב מול איינדהובן. במקביל, ערוץ הספורט משדר את אודינזה – אתלטיקו מדריד בליגה האירופית ולאחר מכן את טוטנהאם – קאזאן; ערוץ 5+ לייב מעביר את משחק היורוליג בין פרטיזן בלגרד ואפס פילזן; ספורט1 משדרים כעת את המשחק המקביל בבית של מכבי חיפה – לרנקה מול שאלקה, ואז יעברו לאנגליה, למפגש של מכבי תל אביב עם סטוק; ספורט2, כרגיל, חוגגים חגיגה אירופית לאורך הערב; ואילו ערוץ 10 ישדר כמובן את הטיול של מכבי תל אביב במילאנו.

19:02 – השם שחסר ברשימה הזאת הוא ערוץ ONE, שקם בקול תרועה רמה אך מתקשה לעמוד ראש בראש אל מול השחקנים הגדולים. ביום חמישי בערב החבר'ה של אתר האינטרנט אפילו לא ניסו, והעבירו שידורים חוזרים של תכניות מגזין שונות.

19:06 – חוזרים לקרית אליעזר בתזמון מושלם – ישר אל הפעם הראשונה בשידור שרמי וייץ מכנה את הליגה האירופית "ליגת אירופה".

19:11 – על כס הפרשן לצד וייץ: דודו דהאן. כלומר, אבי נמני.

19:20 – נמני על שער המספרת של ויאם עמאשה - “זה נראה קל, אבל הסיומת מצוינת".

19:39 - אבי נמני: "נראה לי שעד סוף המשחק יהיה עוד מאמן מוחלף בסטיאווה"
רמי וייץ: “כמה מאמנים הם החליפו בשנה שעברה?”
אבי נמני: “חמש...ה"

אל דאגה, זו תהיה הפעם האחרונה בטור זה שנציין את הצרות של אבי נמני עם השפה העברית. למען ההגינות – ספרנו, והוא טעה תשעה פעמים.

19:53 – במחצית המשחק המצוין של הירוקים, רמי וייץ אומר שעכשיו נעבור לשמוע את הנאום של נועם שליט לעיתונאים - שירות לא רע לצופים שבוודאי הפסידו את הנאום עצמו, אבל כזה ששוב מעלה את השאלה האם קיים קו גבול כלשהו אותו סיטואציית גלעד שליט לא חוצה. ספורט יכול להיות גם מפלט, ולגמרי לא בטוח שצריך לערב בין כל הדברים גם יחד. מילא ביום השחרור עצמו – כשאנשי ספורט כאלה ואחרים התייחסו לעסקה (כמה ימים קודם לכן היתה הכותרת הראשית של אתר ערוץ הספורט ציטוט של יובל נעים: “ההחלטה לשחרר את גלעד שליט נכונה", כי אם מישהו מבין בעסקאות חילופי שבויים זה יובל נעים) – אבל עברו יומיים מאז, ואולי מוטב שחדשות יישארו חדשות וספורט יישאר ספורט.

20:29 – אבי נמני עדיין לא קרא לאף שחקן רומני בשם.

עידן ורד שחקן מכבי חיפה נגד סטיאווה בוקרשט. אדריאן הרבשטיין
בתמונה: עידן ורד מול שחקן בצבע אדום/אדריאן הרבשטיין

20:35 – עידן ורד קובע 0:5 ענק למכבי חיפה. משום מה, צוות השידור ממש לא משקף את גודל ההישג.

20:45 – משחק הכדורסל של הערב יוצא לדרך. ערוץ 10 לא מבצע שינוי מהותי משידורי השנה שעברה, וכשהשניים שמופקדים על העברת המשדר הם ניב רסקין ועפר שלח, אין זו ביקורת. מה שכן, אף שמדובר במשחק חוץ, שוב סך דקות הפרי-גיים עומד על 15, כולל פרסומות. על אף הירידה החדה ברייטינג לעומת התקופה בה האלופה הנצחית שודרה בערוץ 1, מכבי תל אביב היא עדיין נכס רייטינג נדיר שהגיוני לחלוב קצת יותר. מדוע לא להפיק אולפן מיוחד, חצי שעה לפני המשחק נניח, אליו יועבר השידור גם בתום 40 הדקות למקצה סיכומים? למה לא לשלוח למשחקי חוץ את אותו שדר/ת קווים שיהיו במשחקי הבית? בשורה התחתונה השידור של ערוץ 10 טוב, אך קשה שלא להרגיש כאילו ניתן היה לעשות יותר.

21:00 – צוות השידור של ערוץ 9 למשחק בין הפועל תל אביב ואיינדהובן: מאיר איינשטיין וניר לוין. צוות השידור של ספורט2 למשחק של מכבי תל אביב וסטוק: לירן שכנר וזאב זלצר. בערב ספורט כה גדוש, אנחנו מקבלים שלושה מחמשת שדרי הספורט הגדולים במדינה, בעוד הפרשנים – להוציא את עפר שלח – לאו דווקא עומדים בסטנדרט.

21:17 - מצד שני, שכנר וזלצר הם בדיוק הצמד שבשבוע נתון בהחלט משדרים משחקים כגון סטוק סיטי נגד ניוקאסל, וידע בכדורגל האנגלי לא חסר להם. קשה לדמיין צוות שידור אחר מתייחס להוצאת החוץ הארוכה של ריאן שוטון, ומניח כי טוני פוליס מגדל מחליף לרורי דלאפ, שידוע בשל הוצאות החוץ הארוכות שלו.

21:30 – פסק זמן של מכבי תל אביב במילאנו נותן לערוץ 10 זמן לפרסם פעם נוספת את "הכבוד של מרציאנו". פייר? קשה להאשים אותם על ההתלהבות הגדולה; הגיע הזמן שמישהו יפיק כאן פארודיית פשע ראויה.

21:36 – סטוק עולה ל-0:3 קליל על מכבי תל אביב, אירוע שסוחט מלירן שכנר קריאות התלהבות של ממש. בלי להיכנס לסוגיה "פטריוטיזם בשידורי ספורט: כן או לא", אין ספק כי צוות השידור של ספורט2 הוא הכי פחות מתלהם והכי אובייקטיבי. לטוב ולרע.

ריאן שוטון שחקן סטוק סיטי (שמאל) חוגג עם חבריו. Clive Brunskill, GettyImages
ממש לא זרים לאנשי השידור של צ'רלטון, וטוב שכך. שחקני סטוק חוגגים/GettyImages, Clive Brunskill

21:47 – מאיר איינשטיין מעדכן מבלומפילד כי סטוק נותרה בעשרה שחקנים. בערוץ 10, לעומת זאת, למשל כל אורך המחצית הראשונה לא עדכן ניב רסקין את ציבור הצופים בתוצאות ממשחקי הכדורגל. בערב ספורט כה גדוש, זה מתבקש.

22:07 – החיסרון הגדול של ערוץ 10 בולט במיוחד כאשר מילאנו עולה ליתרון שיא במשחק – 13. דיוויד בלאט לוקח פסק זמן, מה שגורם לערוץ 10 לצאת לפרסומות בתגובה שבוודאי היתה גורמת לאיוואן פבלוב לחייך בטפשות. לשם השוואה, ערוץ הספורט מנצל חלק לא קטן מפסקי הזמן כדי לדבר על המשחק, להראות סטטיסטיקות ולנתח מהלכים – דברים שאי אפשר לעשות כאשר הכדור נע בין קו העונשין לקו הבסיס. בערוץ 10 ממש, אבל ממש לא טורחים לעשות כך. זה לא נדיר או חדש, אך גם לא חיובי במיוחד.

22:11 – האם אתם מסוגלים לחשוב על אדם ממוצע יותר מניר לוין?

22:18 – בלו תופר שתי שלשות רצופות ומוריד את ההפרש של מילאנו ל-7. ניב רסקין, באחת הפאשלות היחידות בשידור, שוכח לציין שאחת מהן היתה לארבע.

22:25 – זה לא יפה לצחוק על פגם הדיבור של זאב זלצר והקושי שלו עם האות סמ"ך, אבל האם הדרך הטובה ביותר של צ'רלטון להתמודד היא לתת לו לפרשן את סטוק סיטי? מה קרה, אוניברסיטת מסצ'וסטס לא משחקים הערב?

22:32 – תהיה: מה ג'ף ואן גנדי והיובי בראון עושים כעת, כשליגת ה-NBA בשביתה? האם אי אפשר להביא אותם ארצה על חוזה זמני?

22:50 – ובכן, תם ונשלם אחד מערבי הספורט העמוסים ביותר בישראל בשנים האחרונות. המאזן: ניצחון בודד, שלושה הפסדים, ונעל אחת בלבד שפגעה בקוון. כעת לא נותר אלא לחכות למהדורה הלילית של חדשות הספורט, ולהשלים פערים עם כל אותם רגעים אותם פספסנו לאורך הערב.

23:03 – אה, נכון: חדשות הספורט לא משודרת בימי חג. נאיבים שכמונו.

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בלו, לארבע!/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully