וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטור קונטה: "חושד שיוסאין בולט משתמש בסמים"

מייסד 'באלקו', המעבדה שסיפקה סמים לאתלטים רבים, חושד בג'מייקני וטוען: "בגמר ה-100 מטר בסידני, כולם היו מסוממים"

האם כל שמונת האצנים בגמר ל-100 מטרים באולימפיאדת סידני היו נטלו סטרואידים לפני הריצה? והאם גם שיאן העולם ב-100 ו-200 מטר יוסאין בולט משתמש בחומרים ממריצים? כך לפחות טוען ויקטור קונטה, האדם שייסד ועמד בראש 'באלקו', אותה מעבדה שסיפקה סטרואידים לאתלטי העולם.

קונטה נתפס בפשיטה שנערכה על המעבדה בשנת 2004 ואף ריצה תקופה מסוימת בכלא בשל מעשיו וכעת הוא אומר שלא רק מוריס גרין, המנצח באותה ריצה, שנתפס מאוחר יותר והודה בשימוש בסמים ממריצים, היה נתון באותו ערב בסידני להשפעת חומרים לא חוקיים: "כל שמונת הרצים היו מסוממים", אמר קונטה, כשהוא מתייחס לאטו בולדון, אובדלה תומפסון, דארן קמפבל, דווין צ'יימברס, עזיז זקארי, ג'ון דרמונד וקים קולינס, שגם זכה באליפות העולם ב-2003.

קונטה העניק ראיון חושפני ומסר נתונים מדאיגים, לפי טענתו לפחות, בנושא השימוש בסטרואידים בעולם הספורט בכלל ובאתלטיקה בפרט: "לפני שנתפסנו, 80 אחוז מהאתלטים השתמשו בסמים, היום המספר הזה ירד ל-65 אחוז. אני מאמין שגם הצלחתם של האתלטים הג'מייקנים בשנים האחרונות נובעת מחומרים אסורים. אין לי הוכחה, אבל מישהו מסר לי שלפני אולימפיאדת בייג'ינג ב-2008, הג'מייקנים התעניינו בנוסחא אותה יצרתי ב'באלקו'. אני חושד במיוחד ביוסיאן בולט בשימוש בסמים", סיים קונטה את האשמותיו.

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully